2015. jún 21.

Távol a világ zajától / Far from the Madding Crowd (2015)

írta: Petra mozizik
Távol a világ zajától / Far from the Madding Crowd (2015)

nagy_madding.jpg

Thomas Hardy regénye alapján
nekem a lényeg azonban a zseniális rendező, Thomas Vinterberg volt
nos, aki olyan filmet szeretne látni, mint a dán dogma egyik alapkövületét, a 'Születésnapot', vagy a szintén zseniális 'A vadászatot', ne nézze ezt meg... :(
teljesen más, és sajnos "nyomokban sem tartalmaz" semmi olyat, ami Vinterbergre utalna
OK, értem én: ez egy szépen fotózott és megvilágított kosztümös, romantikus film
nem nagyon tud olyan lenni, mint a fent említettek
igazából azt nem értem, miért vállalta el a rendezést?!
mi volt ebben a kihívás?! vagy ő is be akar törni Hollywoodba?
passz
a szereplőkkel nincs baj: Carey Mulligan jól hozza a karakteres nőt, nagyon sokáig lehet is vele azonosulni (vagyis nekem sikerült ;)), de utána elvesztettem a fonalat azzal kapcsolatban, hogy akkor mit is akar
SPOILER!
eleve tudni lehet, hogy úgyis összejönnek a pásztorral (I love Matthias Schoenaerts - naggggyon bejön a pasi és jól is játszik), szóval nem tudom mit szórakozik...
megint csak igazolódik az a tény: minden nőnek az kell, hogy egyszer (vagyis inkább többször) valaki a falnak nyomja őket
na, értitek...
én mindig ezt szoktam mondani a pasiknak - ez tutira bejön (bocsánat, Hölgyeim! de cáfoljon meg, aki nem így látja...)
jöhet a költészet, a szép szavak, a naplemente, meg a romantika, de at the end - aki falnak nyom, sikert arat
lásd: itt is
szóval nem rossz, aki szereti az ilyet, szeretne vágyódni, romantikázni, akinek bejönnek a Jane Austin könyveiből készült filmek is, annak tetszeni fog
(bár itt tenném hozzá, hogy azokban a figurák sokkal jobban kidogozottak és a női szereplők sziporkáznak - itt is talpraesett a csaj, de azért nem olyan a szövege, mint mondjuk Elinor Dashwoodnak)
egynek elmegy, ez is egy 'egynyári kaland', de kicsit vérzik a szívem Vinterbeg miatt
el sem hiszem, hogy ő rendezte... :(((

(Fotó: vertigo24.net)

(2015. június 21.)

Szólj hozzá

Carey Mulligan Születésnap Thomas Vinterberg A vadászat Matthias Schoenaerts Thomas Hardy Far from the Madding Crowd Távol a világ zajától