2017. okt 01.

A forrás / The Fountain (2006)

írta: Petra mozizik
A forrás / The Fountain (2006)

krgbgfhnxs9xt4cyohero9hllfm.jpg

ismét kaptam egy megbízást!
mer' ilyeneket is vállalok :D
méghozzá azt, hogy nézzem meg 'A forrás' c. filmet és mondjak véleményt róla
egy kedves ismerősöm nagyon szereti, viszont hozzátette, hogy nem mindenki van ezzel így...
nos, jelentem: mission completed - és még élek ;) :)
Darren Aronofsky-t azt hiszem, nem kell bemutatni
a popculture rajogóinak azért nem, mert jelenleg épp Jennifer Lawrence pasija... volt Magyarországon is, meglátogatni őt, amikor J. L. itt forgatott
jagert ittak a teraszon, a 4 Seasons-ben
ha jól emlékszem, ez volt egy Insta fotón, amit én is megosztottam anno a Petra mozizik FB oldalán :P
a filmrajongóknak meg elég, ha 2 filmet mondok tőle: 'Rekviem egy álomért' és 'Fekete hattyú'
brutális erejű mindkettő... nagyon jók
szeretem a pasi látásmódját, illetve azt, hogy merész témákhoz nyúl, amiket merészen mutat be
mondjuk, volt a múltjában egy 'Noé' is, amit képtelen voltam megnézni - többszöri nekifutásra sem :P
nemsokára azonban jön egy izgi pszichothriller tőle, az 'anyám!' (igen, így, kisbetűvel), amiben szerelme játszik Javier Bardem oldalán (aki meg az én szerelmem <3 na jó, az egyik...)
hogy az aktualitásról is beszéljek - hiszen ez volt a feladatom -, 'A forrás' nekem egy merőben más alkotás
nem tudnám ebbe a sorba beilleszteni
szinte már pszichedelikus...
valahogy ez jutott róla eszembe
mindenesetre Mr. Aronofsky egy nagyon romantikus ember lehet
ebből a filmből ez jött le
fürdőzik a témában
maga a történet 3 szálon, 3 idősíkon fut: van a múlt (kosztümös, királynős, harcos, lovagos - 16. sz.), van a jelen (2005) - egy tudóssal, aki szeretné megmenteni a rákos feleségét, illetve van egy jövőbeli világ is, 2500-ban, amikor a két főszereplőnk elvileg találkozik egymással és végre ismét együtt lesznek
mi ez, ha nem ÜBER romantikus?!
hogy hiszek-e a "nagy Ő"-ben?! persze, naná
meg abban is, hogy sok "kicsi ő" is van :)
de hogy 1 nagy van-e - az nem kérdés
(az azonban egy érdekes felvetés lenne, hogy miért nem azzal van az ember, ha már egyszer megtalálta?! :( )
valószínűleg D. A. is hisz ebben; a karakterei mindenképp
a sztori nem is nagyon fontos
a fenti leírással sztem. kb. el is mondtam mindent...
és ezzel nincs gond
nem vártam, hogy hatalmas nagy fordulatok és történések legyenek
nem izgultam, hogy mi lesz
viszont a végére - bevallom - picit átment (nekem!!) befogadhatatlan szürreálba
(jóóó, azt nem mondom, hogy a 'Twin Peaks' ennél érthetőbb, de bizonyos pontjain igen :P)
logikus, hogy a 2500-ban játszódó kis "búrás" részek azok, amik nem teljesen világosak
de persze nem is kell bennük logikát keresni
szerintem ez a film a hangulatokról szól: a színekről, a szimbólumokról
a körökről, négyszögekről és háromszögekről (keressétek őket! ;))
meg arról, hogy Rachel Weisz mindig ragyogó, fényes, fehér, vagy arany
Hugh Jackman pedig sötét, fekete, szürke, és általában a fény felé "halad" - mármint minden jelenetben + a történetben is
ez nagyon szép
ezekben a pici részkben el lehet veszni
szóval, kedves "Megbízóm", jó filmet adtál nekem, köszönöm! :)
talán érdemes lenne többször is megnézni, hogy mindent befogadjak és észrevegyek...
az azonban sajnos ettől még tény marad, hogy a kedvenc Aronofsky filmem továbbra is a fent említett 2 alkotás maradt :P :(
bocsi...
(Fotó: empireonline.com)
(2017. október 1.)
Szólj hozzá

Forrás Fekete hattyú Jennifer Lawrence Noé Hugh Jackman Javier Bardem Rachel Weisz A forrás Twin Peaks Darren Aronofsky Rekviem egy álomért Fountain The Fountain