2019. ápr 04.

Pusztító / Destroyer (2018)

írta: Petra mozizik
Pusztító / Destroyer (2018)

nicole-kidman-destroyer-01-600x350c.png

amikor először láttam ennek a filmnek a trailerét, azt éreztem, hogy wow, ez durva lesz
illetve, hogy Nicole Kidman biztosan hatalmasat alakít majd benne
tutira jönnek a díjak, Oscar-jelölés, stb.
hát, nem pont ezt kaptam
végig, amíg néztem, azon szorítottam, hogy legyen jó, legyen még jobb...
azért azt mindenképp még itt az elején elmondanám, hogy nem rossz a film
egyáltalán nem az
de mégsem lett akkora kedvencem; sem az év akciófilmje
ez kettő dolgon múlt:
nem olyan erős a sztori
és sajnos nem annyira erős N. K. sem :(
aki itt igazán nagyot alakított, az a 2 sminkes: Cary Ayers és Bill Corso 
ugyanis N. K.-ből "csináltak" egy huszonéves fiatal nőt, illetve egy 50-es, őszülő, lepukkant alkeszt
egy régi bűnügyet old meg, pontosabban megbosszulja a kedvese halálát
régen ő és a párja (Sebastian Stan)  - mindketten zsaruk - beépültek a rosszfiúk (és -lányok) csapatába, és megpróbáltak lecsapni rájuk
minden "oké" is lett volna, nem buktak le, vagy ilyesmi, csak az egyik akciójuk picit máshogy sült el, mint tervezték
a zsaru pasi felfedte magát, le akarta kapcsolni a legnagyobb fejest a bandában, de ő lelőtte
ezzel nem spoilerezek, ez hamar kiderül
nos, ez a csúnya bácsi (aki nekem teljesen hiteltelenül játszik) ismét felbukkan és ki tudja mire készül... (mert az nem derül ki)
Erin (N. K.) pedig a kezébe veszi a dolgokat és sajátos módon bosszút áll
több bibi is van itt
egyrészt nem értem, hogy mi is volt pontosan a beépülés célja
másrészt azt sem, hogy a zsaruk, a rendőrség hogy hagyhatja, hogy Erin ennyire egyedül intézkedjen
semmi nem gyanús nekik?!
(pl.: hogy a jelenben zajló bankrablás kapcsán hogyan került oda, miért van épp a helyszínen, illetve, hová tűnt az egyik bankrabló (Petra))
az egész film merengős, több idősíkban játszódik
ez nem zavaró, NEM EMIATT nem érthető
csak hiányoznak a motivációk, a miértek
Erin megy előre, mindenkit elkap, megver, megfenyeget - de ugyanúgy ő is kap jópár ütést (durvákat)
ami nekem hiteltelenné teszi, az sajnos N. K.
bármennyire is nem szerettem volna ezt leírni, de nem egy Rambo...
folyton szigorúan néz és motyog
amikor a huszonéves önmagát játsza, az sokkal hitelesebb
azt bekajáltam
azt, hogy fél, azt, hogy szereti a pasiját és azt is, hogy elcsábul a pénztől (bár ennek az OKA azért nem annyira vili... - mégis hogy gondolta, hogy megússza?!)
az a baj, hogy nem hiszem el neki ezt az egészet
azt sem, hogy rossz anya - azt is rosszul alakítja :P :(
remek színésznőnek tartom, nincs vele semmi bajom
de nem jön át az, amit pl. Julia Robert remekül hoz a 'Szemekbe zárt titkok' c. filmben (kritika a blogon ;))
neki elhittem minden rezdülését, Nicole-nak nem
szóval kicsit zavaros a bandás-beépülés
az meg különösen, hogy miért akart mindenkit lenyomni
miért nem kapta el a gonosz pasit és vitte be?!
lehet, hogy velem vannak bajok
vagy fáradt voltam, amíg néztem és lemaradtam valamiről
simán lehet...
de ez így egy kissé elnyújtott, néha már művészibe hajló, félgőzzel zajló "akciófilm"
ami azonban szuper: hogy a film eleje valójában a film vége
illetve a záró képsorok szerintem jól sikerültek
de közben sokszor unatkoztam és csak vártam, vártam, hogy lenyűgözzön Nicole alakítása
de nem ez történt... :P
kár...
(Fotó: film-book.com)
(2019. április 4.)
Szólj hozzá

Nicole Kidman Julia Roberts Pusztító Szemekbe zárt titkok Sebastian Stan Destroyer Cary Ayers Bill Corso