Úriemberek / The Gentlemen (2020)
hogy mi a jó film ismérve?
ó, ez igazán nem nehéz kérdés...
olyan, hogy amint megnézted, kb. azonnal szeretnéd újra megnézni, mert nagyon „egyben van”, összeáll – legyen szó drámáról vagy éppen vígjátékról
jó a történet, a karakterek
hibátlanok a színészek (és általában nem csak a főszereplők, hanem az egész stáb), a rendező pedig hozzáértéssel vitte vászonra a sztorit
olyan, amiről utána azonnal mesélni akarsz mindenkinek, mert annyira imádtad
vagy éppen napokig gondolkodsz rajta…
ragozhatnám még hosszasan, de azt hiszem, az első mondatom volt a legpontosabb: ÖSSZEÁLL
és ebben minden benne van
persze lehet úgy is kedvenc valami, hogy 1 dologért szereted csak, de a jó, a tökéletes, a 10/10-es film tényleg mindenben ott van a szeren
és hát: itt is erről beszélünk
nagyon fura módon a ruhatervezőt és a production designert (aki pontosan ezért felel, hogy minden összeálljon) emelném ki első helyen: Michael Wilkinson felelt a kosztümökért és Gemma Jackson az utóbbiért
mert hogy a ’The Gentlemen’-ben a ruhák igenis főszerepet kapnak
nem tudod elválasztani az őket hordó karakterektől
annyira ki vannak találva, eszméletlen!
az elegancia, a színek (pl. Hugh Grant pirosas lencséjű Ray Banje, hozzá pedig az a bordós bőrkabát)
de hát leginkább a The Toddlers (edző bácsi bandája :P) szettje mászott bele a szívembe
régi, klasszikus, angol/brit anyagokat választottak, és azokból készültek a melegítők
mekkora ötlet!
természetesen szeretnék egyet magamnak is :D
no, de kilépve ebből a divat-csacsogásból: a film is fantasztikus
imádtam, AHOGYAN el van mesélve (Hugh Grant, mint narrátor – előadja a sztorit, mintha egy film forgatókönyve lenne (amit igazából tényleg megírt)
imádtam, AHOGYAN meg van csavarva
már eleve jó az, ahogyan Fletcher (H. G.) elmondja a teóriáját, viszont, amikor fölényesen távozik (mondván: ő mindent kitalált, mindent dokumentált – hamarosan érkezik a nagy zsozsó hozzá), akkor persze jön még jópár csavar a sztoriban
több is, mint várnánk
az számomra mondjuk sejthető volt, hogy a fű-konténer hollétének a kiszivárogtatása és a The Toddlers rajtaütése Matthew (Jeremy Strong) számlájára írható (hiszen ő látta egyedül, hol van), de az, hogy utána még ezen is tudtak „finomítani” (hogy ki és miért mozgatja a szálakat) + a végén az az orosz-csavar, wow, nem mondom
nagyon bírtam!
természetesen Matthew McConaughey csodálatos, mint mindig
ő is olyan, mint a jó bor...
komolyan mondom: egyre jobb lesz
Charlie Hunnam is emlékezetes
Michelle Dockery hatalmas! iszonyat jól hozza a főnök feleségét, az üzletasszonyt… a kettejük közötti kémia pedig felperzseli a vásznat (eredetileg Kate Beckinsale kapta ezt a szerepet, de visszalépett valami családi probléma miatt – de szerintem több mint rendben volt így ;))
nagyon jó Henry Golding (Dry Eye) és Tom Wu (Lord George) is, viszont a top kedvencem az edzőbá’ volt - Colin Farrell
nem vagyok a színész rajongója, nagyon nem, viszont itt annyira feküdt neki ez a szerep, hogy kb. mindig ezt kéne csak játszania
(ahogyan Hugh G. is végre kilépett a folyton pislogó és makogó hősszerelmes karakterből :P)
sokan fejtegetik, hogy olyan-e, mint a ’Blöff’
természetesen az egy epic kultfilm! tökéletes!
viszont én nem érzem, hogy ez sokkal rosszabb lenne (sokak szerint alulmaradt…)
milliószor láttam már (mármint a ’Blöff’-öt), és lehet, hogy a friss élmény sodort most magával, de én teljesen ’The Gentlemen’-rajongó lettem
hétszentség, hogy idén párszor még megnézem majd
annyira jól szórakoztam rajta
és valahogy kevésbé volt brutális és véres, mint pár korábbi alkotás
(bááár, mondjuk a disznós "házimozi" már a 'Black Mirror'-ban sem volt "kellemes" :P, viszont itt legalább nem láttuk :P)
gratula, Guy Ritchie! csak így tovább! így érdemes filmeket készíteni! ;)
still a fan... <3
(Fotó: fullcirclecinema.com)
(2020. február 16.)