2020. feb 23.

Egy esős nap New Yorkban / A Rainy Day in New York (2019)

írta: Petra mozizik
Egy esős nap New Yorkban / A Rainy Day in New York (2019)

esos_nap_new_yorkban.jpg

annyira szomorú, amikor elkészül egy tök jó film, aztán mégis dobozolják (az angolban 'shelved' - azaz: a polcra kerül)
itt is iszonyat sok cécó volt
részben az Amazon (forgalmazó) miatt
részben pedig a Woody Allen-körül kialakult (illetve újra fellángolt) szexuális zaklatásos balhé miatt
#MeeToo – tudjátok
nem tudom, zaklatta-e a lányát vagy sem
a lány azzal vádolja
bizonyítást nem nyert
nem tudni… nem voltunk ott…
teljesen mindegy, mit HISZEK
ha megtörtént: nagyon gáz
ha nem: egy ártatlan embert vádolnak (évek óta)
a rendezőnek más (hasonló) sztorija nem volt – a színésznői sosem számoltak be ilyenről
sőt, igazából a filmjeiben elég hangsúlyos szerepet kapnak a nők
és ha félretesszük az anya-figurát (ami nála azért sokszor megjelenik), mondhatjuk, hogy sok hölgyet múzsaként kezelt és felemelt
a legutóbbi ilyen pl. Scarlett Johansson volt, akit több flmjében is szerepeltetett
én azt szeretem Woody-ban, hogy míg a helyszín u.az (a szeretett New York… bár ez az első filmje, ahol a film címébe is bekerült így ez a szó <3), a történet így vagy úgy, de kb. u.az (szenvedő kisember, szenvedő művész, romantika/szerelem, filmek, sztárok, letűnt korok, cigaretta és zene…), tud haladni a korral
ahogy a ’Café Society’ is tele volt fiatal, szép, tehetséges szereplőkkel (írtam róla a blogon), itt is abszolút olyanokkal dolgozott együtt
sőt, mekkora már, hogy Selena Gomez is szerepet kapott (amúgy tök ügyes benne)!!
visszatérve a balhéra: vélt vagy valós indokok miatt a filmet lejegelték, sőt, olyanról is lehetett hallani, hogy nem is kerül a mozikba
ezt leginkább Jude Law sajnálta, aki hangot is adott ennek (2018. novemberében)
a szexuális vádaskodás miatt viszont Selena G. és a főszereplő, Timothée Chalamet (<3) + Rebecca Hall is lemondtak a gázsijukról – pontosabban felajánlották a Time's Up (és egyéb…) mozgalomnak
ez szép és kedves dolog volt tőlük
de én azért egy picit még mindig sajnálom ezt az egész balhét – pont azért, mert egy film kárára ment az egész
ami mellékesen nagyon jó lett (írok majd arról is, nyugi)
kicsit olyan ez, mint Michael Jackson kapcsán: bármit is tett vagy nem tett – ez befolyásolja azt, hogy mint ÉNEKES, milyen jó volt?!
lehet attól még kedvelni, szeretni egy ÉNEKEST, hogy rossz (HA rossz…) ember?
hol húzzuk meg a határt?
nem értek az erkölcshöz, nem vagyok aktivista, sem ügyvéd vagy bíró – én nem tudok dönteni ebben
de azt gondolom, hogy egy dolog, hogy milyen egy ember, hogyan éli a privát életét (és azt bőven el lehet ítélni, meg lehet büntetni érte, ha úgy áll a szitu), és egy másik dolog, hogy a munkáját, a szakmáját hogyan végzi
millió olyan ember él körülöttünk, aki rosszat tesz, bűnöz, stb. – csak éppen nem tudunk róla, nem derült ki
közben viszont lehet, hogy a legkedvesebb édesapa, a legszuperebb főnök
még egyszer mondom: baromian kényes kérdés
mindenki döntse el maga, hogy szét lehet-e ezt választani vagy sem…
annak azonban egyértelműen örülök, hogy ez a film végül lekerült a polcról és megnézhettem :)
sok kritika lehúzza (csak szalagcímeket olvasok ilyenkor; tudjátok, hogy nem szoktam/szeretem más írását elolvasni (mielőtt én is megírom az enyémet), mert semmiképp sem szeretném, hogy befolyásoljon), de szerintem irtó cuki és hangulatos volt
egy percét sem untam
és nekem nagyon „woodyallanes” :P
T. C. (aki mindamellett, hogy édes és szexi, még nagyon tehetséges is) pont úgy játszik, mintha ő lenne W. A.
ezt a ’Café S.’-ben is leírtam (’asszem) Jesse Eisenbergről
pont úgy mozog, beszél… kissé begörnyedt háttal…
a hadarás, ahogy egymásra pakolja gyorsan a mondatokat
a sok-sok barna zakó…
tökre W. A. :D
akit azonban T. C. mellett ki kell emelnem, ő Elle Fanning
egyszerűen zseniális a karaktere!
döbbenet jó!
buta és naiv, de közben meg vicces és cuki
lehetetlen nem kedvelni
és amint látjuk, 4 férfi hever a lábai előtt (közülük 3 felnőtt, érett ember)
eleinte picit irritált, de később nagyon „mentem vele” :D
nagyon szórakoztató a csuklás – hogy mikor jön elő
(viccesebb, mint a ’Knives Out’-ban az, amikor a csaj nem tud hazudni és mindig elhányja magát…)
szerintem hihetetlenül kedves, romantikus, fordulatos film
sok-sok kanyarral, csavarral
de azért összességében sejthető, hogy kinek ki az igazi társa :D
az meg a legszebb, hogy hiába lett csöpögős happy end a vége – nem zavart <3
szeretnék egy ilyen esős napot átélni New Yokrban…
U.i.: olyan beszólások/mondatok vannak benne, hogy kb. jegyzetelnem kellett volna végig
hahaha :D
(Fotó: cocalecas.net)
(2020. február 23.)
Szólj hozzá

Jude Law Michael Jackson Scarlett Johansson Woody Allen Selena Gomez Rebecca Hall Jesse Eisenberg Elle Fanning Café Society Timothée Chalamet Knives Out Egy esős nap New Yorkban A Rainy Day in New York