The Morning Show (1. évad) / The Morning Show (season 1) (2019)
a sorozatok korát éljük
már évek óta…
míg elvétve talál csak az ember olyan egészestés filmet, amire azt mondja, csettintve, hogy „na, ez ott volt!” (legutóbb: ’The Platform’), a sorozatok esetében csak kapkodja az ember a fejét
az egy dolog, hogy lassan mindegyik tele van A-kategóriás színészekkel, de a forgatókönyvek is sokkal ütősebbek
OK, azt adom, hogy más műfaj
sokkal könnyebb valamit elhúzni, alaposan kidolgozni, felépíteni, mintsem 1,5-2 órában tökéleteset alkotni
mégis, az tetszik a sorozatok kapcsán, hogy ott még nem indult be a remake-őrület
kb. minden filmes kedvencet és klasszikust leforgatták már újra, azzal az indokkal, hogy a fiatalok is megismerhessék
nem, kérem, semmi baj a „régi” ’Ben Hur’-ral, vagy ’A piszkos tizenkettő’-vel – nem kell őket újra leforgatni, modern változatban, aktuális sztárokkal
a sorozatok esetében több egyediséget látok
senki nem készítette el újra a ’Dallas’-t, helyette írtak más/új családtörténetet
sőt, millió családos sorozat volt már, és mind más
valahogy azt érzem, hogy ez a műfaj kezd egyre közelebb állni hozzám, arról nem is beszélve, hogy a különböző stream-szolgáltatók milyen jól járnak ezzel (nézők, bevételek)
világos, hogy az HBO és a Netflix hasít, de a Hulu is eléggé feljött már, illetve érdemes számolnunk az Apple-lel is, hiszen pl. a ’The Morning Show’ az ő „kisbabájuk” :D
és jön majd belőle a 2. évad is
mindenki égen-földön tagadja, hogy a főszereplőnek (Steve Carell) köze lenne Matt Lauerhez, de konkrétan még hasonlít is rá :D :)
az „úriember” szintén egy TV-s bemondó (anchor) volt 1997-2017 között
az NBC’s ’Today’ c. reggeli műsorát vezette másodmagával, amíg egy kolléganő meg nem vádolta azzal, hogy szexuálisan zaklatta (hogy szó szerint idézzem: „inappropriate sexual behavior”), és a network úgy gondolta, hogy nem ez lehetett az egyedüli és egyetlen ilyen eset, szóval, természetesen mennie kellett
no, de nem is róla akarok beszélni – utána tudtok nézni
az azonban vitathatatlan, hogy eléggé sok az összecsengés…
ami nagyon tetszett a sorozatban, az az, hogy a 3 főszereplő (Reese W., Jennifer A. és Steve C.) mellett mindenki fontos
iszonyatosan bírtam, hogy megismerjük a mellékszereplők történeteit is
persze, persze, egy sorozat esetében erre mindig szükség is van, de valahogy azt éreztem, hogy itt különösképpen fontosak
azt pluszban hozzátéve, hogy a két főszereplőNŐ mellett ismét csak nőkről van szó (Hannah, Mia, Claire)
OK, egy #metoo filmről beszélünk, alap, hogy a nők legyenek a középpontban, de itt extrán fontos a sorosuk és az, ahogyan viszonyulnak ehhez a témához vagy az aktuális ügyhöz
míg Mia érzelmi kapcsolatban állt a főhőssel (Mitch Kessler – Steve C.), vagyis ott semmiféle kihasználásról vagy visszaélésről nem volt szó, addig Hannah az egyik áldozat
Claire-nek ugyan nincs köze Mitch-hez, viszont ő érzelmi és szexuális viszonyban van egy másik műsorvezetővel (szintén nincs szó zaklatásról), és persze ez is tiltott – ebbe is belelátunk, hogy ezt milyen nehéz felvállalni, egyáltalán: kell-e
pláne úgy, hogy körülöttük épp egy szexuális zaklatásos-balhé zajlik
evidens, hogy itt is azt feltételezik
a fiatal, junior kolléga azért szexel a sztár-műsorvezetővel, mert előrébb akar jutni VAGY
a sztár műsorvezető csak kihasználta a fiatal lányt
(jelen esetben egyik sem igaz)
szóval, mint látjátok, a sztori elég kemény
de ez csak az egyik szála; az alapja, vagy a háttere
a másik, hasonlóan erős szál az, hogy Mitch helyére, Alex (Jennifer A.) mellé kell egy új bemondó, aki egy spontán ötlettől vezérelve Bradley (Reese W.) lesz
de van itt szó kérem meghúzódó érdekekről, hatalmi játszmákról
ki kinek a samesze, „embere”, ki mit akar kivenni az egészből
hírnév kell? pénz? jó nők? hatalom?
ez a világon mindenütt így megy, és ahogy látom, kb. minden szakmában (tisztelet a nagyon kevés kivételnek)
egy kicsit jobban belemenve a sorozatba és az alakításokba
Jennifer A. arca szerintem szét van botoxolva, OK, még határeset, de nem szép
a játéka nekem so-so volt, néha kicsit túltolta, azt éreztem
de egyértelműen kilépett Rachel árnyékából :)
Steve C. zseniális, mint mindig, mindenhol, mindenben (amikor szétverte a TV-t, az sok volt; a többi nekem 10/10)
(állítólag az egész stáb bele volt zúgva – ezt J. A. árulta el…
ez azért vicces és kényes, mert a sorozat is kicsit ezt járja körül…)
iszonyatosan jól hozta ezt a karaktert, aki észre sem veszi, hogy hol a határ, mi számít zaklatásnak, mi az, ami sok, mi az, amit a másik már nem akar
de ugye akkor megint itt vagyunk ennél a nem csendesülő #metoo-témánál, amit oly sokan és annyiszor kiveséztek már – többek között én is
szerintem egy kicsit túl van már tolva és nagyon nem mindegy, hogy valaki önszántából megy fel egy pasi hotelszobájába (!!), majd benne van abban, hogy szexeljenek, de utána ettől xarul érzi magát…
vagy pedig megerőszakolják :((
értem én, hogy szegény, naiv kislány, stb. – de ha valaki nem akar valamit, akkor mondja azt, lépjen ki belőle, engedje el, váltson munkahelyet
de az, hogy utána még elő is léptetik (csak amiatt, hogy kussoljon és ne nyomja fel a sztár-műsorvezetőt), majd ezt is ELFOGADJA… de szegénykének még mindig rossz a lelke meg a lelkiismerete… hát, bakker, nőként azt mondom, hogy azért nekem ez nem kerek…
a cég „eljárása”, hogy betömik a száját, kussoltatják – az világos, hogy nagyon nem kóser
abban kérdés sincs
de onnantól, hogy ő megvehető (mármint a szegény kis áldozat), azért felmerül némi kérdés az ő morális megítélésével kapcsolatban is
ez csak egy vélemény
elnézést, ha erősen fogalmaztam
senki és semmi nem csak fehér és fekete
minden sztorinak számos oldala van
csak szerintem nagyon-nagyon nem mindegy, hogy ki és hogyan zaklat, illetve az, hogy te ebben mennyire vagy benne (mármint nem úgy, hogy te kezdeményezted, hanem, hogy elfogadod-e, vagy fellépsz ellene)
természetes, hogy ne legyen ilyen! senki ne éljen vissza a helyzetével, a pozíciójával, a hatalmával
de ha valaki megteszi – és te vagy az áldozat, ne hagyd
menj, jelentsd, lépj ki, hagyd ott
semmilyen munka nem ér meg annyit
az életed viszont annál értékesebb (meg a lelki nyugalmad is)
na, offolom a témát :P
a 3. főszereplőnk, Bradley (Reese W.) is csodálatos
szerintem ő pl. sokkal jobban ki tudott nőni a ’Dr. Szöszi’-féle vígjátéki karakterekből, mint Jen Rachelből
Reese már számos komoly, drámai filmben bizonyított
és mindent elhiszek neki
Dr. Szöszit is, és ezt a lázadó típusú, az igazságért harcolni akaró, pártatlan újságírót is, akit nem lehet megvenni
kipakolja a tényeket, úgy, ahogy vannak
még ha esetleg bukik is miattuk...
amúgy rengetegszer hittem azt, hogy Alex (J. A.) ezzel majd visszaél
ééés ugye még van olyan Bradley életében, múltjában, amivel lehetne (szennyes) – elképzelhető, hogy ez még terítékre kerül a 2. évadban
míg Alex egy rettenetes ego-ember (családja, lánya, karrierje… mindenben csak Ő a fontos, és kb. mindent fel is éget ennek érdekében), azért az nagyon tetszett, hogy látjuk a másik oldalát is
amikor kedves, amikor segít, amikor rosszkedvű – szóval, hogy ő is csak egy ember
(bár halkan megjegyezném, hogy ez jóval ritkábban bújik elő belőle, mint a szemét, karrierista énje :P)
de azért az nagyon undorító, hogy Chipet simán hátbaszúrja, a busz alá löki (ahogy szoktam írni; átvéve ezt az angol mondást ;))
mondjuk ki is borulnak rajta mindketten
oda-vissza elárulják egymást, pedig nagyon jó barátok voltak
Mitch is abszolút árnyalt karakter, mert amikor bemegy a TV-be (a kirúgása után) és elmondja a kis monológját (arról, hogy az ő érdekében ki szólal majd fel, miért kussol most mindenki??), ott nagyon látjuk az emberi oldalát
és szinte sajnáljuk is
sőt, végig azt érzed, hogy az, amit tett (minden csajt megfektetett, kb.), az nem bűn – vagyis ahogy ő látja, úgy nem az
más szinten van, mint a filmrendező barátja – tőle már ő is undorodik
(vagy pl. a H. Weinstein-ügy, ami itt is többször megjelenik)
zseniális Mia kitörése az irányító szobában
viszont Hannah őrlődése és öngyilkossága nekem sok és hihetetlen is volt
OK, kellett bele valami nagyon drámai, hogy ez legyen a végkifejlet, de arra kíváncsi lennék, hogy eddig hol volt a lelkiismerete vagy a bűntudata??
király a két főszereplőnő rivalizálása, versengése, bár, ez inkább Alex oldaláról látható
Bradley egyszerűen csak önmaga, egy ösztönlény, erős és harcias igazságérzettel
szerintem benne nincsen semmilyen mesterkéltség
nem így Alexben!! :D
Alex viszont jó taktikus, próbálja ügyesen mozgatni a szálakat (amivel én nem szimpatizálok, sosem voltam ilyen ember, viszont mennyi ilyet ismerek!! :D)
Chip is egy „senki”, aki magának kapargatja a gesztenyét, próbál mindig a jó széljárásba beállni
és egy kicsit ilyen Cory (Billy Crudup) is, viszont ő (nekem) nagyon szerethető figura volt
sokkal nyíltabban játszik, kedves, okos, piszkosul jól átlátja a dolgokat és még élvezi is
tudjátok, ő az a GIF, amikor Jacko eszi a popcornt a ’Bad’ videóklipjéből :D
Cory csak hátradől, eszi a popcornt és szépen kivár
iszonyatosan bírtam
és mint pasi is tök bejött ;)
vannak nagyon klassz pillanatok is a sok dráma közepette
ilyen pl. Mitch 50. szülinapja, vagy amikor Cheyenne Jackson énekel Alex jótékonysági partiján
ugyanakkor nagyon megható Alex és Cory duettje – ugyanott, a bulin
azt nem is nagyon értettem, hogy mi volt… hiszen sosem volt arra utalás, hogy köztük bármi is lenne, lett volna…
vagy mondjuk a 6. rész végén a Two Feet-től az ’I Feel Like I'm Drowning’ c. dal
(amúgy is király zenék vannak…)
az évad vége pedig teljes extázis, nagyon jól megcsinálták
imádtam!
nem tudom, ezek után mi jöhet a 2. szezonban, de várom ;)
piszkosul jó kis sorozat (ha nem is annyira jó, mint a ’Succession’), sok-sok izgalommal, kulisszatitokkal és persze a valós életünkkel…
ami itt zajlik: mellettünk, velünk a főszerepben
a kérdés az, hogy mennyire veszünk tudomást róla, teszünk-e ellene, vagy hallgatunk?!
(Fotó: forbes.com)
(2020. május 3.)