2021. aug 04.

Mondj egy mesét (2. évad) / Tell Me a Story (season 2) (2019)

írta: Petra mozizik
Mondj egy mesét (2. évad) / Tell Me a Story (season 2) (2019)

befunky-collage-2.jpg

ilyen az, amikor az embernek elromlik a TV-je (amit én NÉZEK, bármennyire uncool is ez… :P) – maradnak a filmek, sorozatok
ami OK, sőt, nagyon OK és nincs semmi más töltelék, ami a háttérben menne
nincs az, hogy ebéd alatt menjen a ’Jóbarátok’, este meg leeresztésképpen a ’Két pasi meg egy kicsi’, amit szintén 150 milliószor láttam már és nem kell hozzá az agyam
nincs töltelék, nincs háttér – és itt láttam meg, milyen sok idő is ez
ha tisztán csak az adott sorozatot nézem (meg edzek, meg takarítok, meg barátozok, meg főzök, meg egyebek…), akkor egy hétvége alatt letolni 10 részt szimpla ujjgyakorlat
a ’Tell Me a Story’ 2. évada volt a szerencsés választott
már rég be akartam fejezni
gyorsan leszögezem, lelőve ezzel az összegzést: messze nem olyan jó, mint az első évad, és szerintem sokkal jobban el is szakadtak a meséktől, lazább a kapcsolódás
mert tény, a tündérmesékkel nehezebb azért a közös nevezőt megtalálni (mármint, ha a való életet nézzük), viszont a 3 kismalac elfújt háza is elég szürreálisnak tűnt, mégis megvalósították
vili, hogy nincsenek boszorkányok és nem lesz a tökből hintó, de azért lehetett volna erőltetni picit
elsősorban a ’Beauty and the Beast’-sztorit
az volt a leggyengébb és legerőtlenebb
a karakterek szempontjából nekem a ’Cinderella’ tetszett a legjobban (a vagány csaj és az iszákos-zenész prince különösen; de a mostoha és a két mostohatesó is jó volt), ami viszont jó ötlet volt a mese szempontjából az a ’Sleeping Beauty’-ból az alvó csaj – jelen esetben egy elrabolt, bezárt, bedrogozott (bealtatózott) lány képében
merész, nem is túl kedves megvalósítás, de ez olyan ötlet volt, amilyeneket csak az 1.-ben láttam
két szereplő is benne van az 1. évadból: Paul Wesley, aki az egyik rosszcsont kismalac volt, itt pedig ő a gonosz emberrabló a ’Csipkerózsika’ mesében
a másik pedig – a sokak által kedvelt – Piroska, vagyis Danielle Campbell, aki itt Csipkerózsika szerepében tetszeleg, de csak egy ideig, mert az elrabolt gyorsan elrablóvá válik (szép magyarosan… ;))
kicsit nekem az túl is volt lőve, de sztem. ez testhezállóbb szerep volt hozzá, mint a Piroska
legnagyobb bánatomra Kim Cattrall (a nagymama a ’Piroska’-ból) sajnos nem szerepel ebben az évadban, helyette viszont kapunk egy másik A-kategóriás színésznőt, Carrie-Anne Moss személyében, aki nagyon vágja, mi a valóság és mi a Mátrix :D
ő 3 gyerek édesanyját alakítja és mindhárom visz 1-1 szálat, vagyis C-A. M. igazából összefogja a 3 történetet
hol jó arc, hol meg bunkó – kicsit nehezen igazodtam ki rajta, de sztem. nem ő játszik xarul, hanem a szerep van rosszul megírva
igazából sajnáltam őt, hogy nonstop a gyerekei ügyeit és bajait kell intéznie (mi mást tesz egy jó szülő?!), semmi ideje nem marad magára, pedig megérdemelne némi magánéletet és pl. egy új pasit (meghalt a férje)
nézzük egy kicsit részletesebben a meséket:
* ’Beauty and the Beast’ (’A szépség és a szörnyeteg’) – mondom, számomra ez volt a leggyengébb
gazdag énekescsaj, szép, menő, épp beindul a karrierje, de egy rosszakarója felrobbantja az autóját és elég komoly égési sérüléseket szenved
emiatt az arca egyik felét egy álarc (kb. mint az Operaház Fantomja ;)) fedi
ő lesz a beast, de kicsit sem az
max. az elején, 1-2 jelenet erejéig dühös, kivan – egyrészt, mert megcsúnyult, másrészt, mert a hangja sem olyan, mint régen (nyugi, az rendbe jön… :P), ott akkor kicsit tör-zúz, mint az igazi szörny a mesében, de sajnos nem eléggé lesz szörnyeteg
sokkal bunkóbbá kellett volna őt megírni, egy kezelhetetlen, hol depis, hol agresszív nővé, aki mindenkit ellök magától, mert dühös, hogy ez a sorsa
sajnos itt a szerelmi szál kb. az első perctől kialakul (és igen, a pasi a Szépség – egyrészt, mert tényleg szép ;), másrészt, mert a neve ’Beau’ ezt jelenti) és a csaj csak egy kicsit morci
ezt kár, hogy így elcseszték, simán lehetett volna durvább irányba is elvinni
a sztori nagyjából azon rugózik, hogy a csaj hangja rendbejön-e (igen), elfogadja-e magát égett testtel (igen), elkapják-e a robbantót (némi – erőltetett!! – csavarral, de igen)
amúgy ez a csavar TÖK felesleges, kb. az utolsó 2 részben tesznek bele egy új szálat, új szereplőket, új értelmet
vagyis kitalálhatatlan, mert új az egész – előtte 2 másik emberre terelik a gyanút (akik tényleg gyanúsak, van vaj a fülük mögött, de nem úgy…)
a beteg „fan” amúgy horror, rettegtem tőle (Casey Thomas Brown szuper alakítása)
tiszta beteg…
amúgy én azt hittem, hogy Ashley (a Szörnyeteg) kis asszisztense lesz a valódi robbantó/megbízó, féltékenységből – mert régen jó barátnők voltak, együtt énekelgettek, A. befutott, ő meg az alkalmazott lett
sztem. az izgibb megoldás lett volna, azért is, mert közel áll hozzá
mindegy, nem én írtam a forgatókönyvet…
nagyon hiányzott az akció, az izgalom, a pörgés
* ’Sleeping Beauty’ (’Csipkerózsika’) – tény, a két (fent említett) főszereplő jó (vagyis jól van megírva a karakterük) – ott a fordulat tényleg igazi fordulat
a pasi egy ihletét vesztett író egy kb. xar kapcsolatban, ahol épp most jön az esküvő (feleslegesen…)
sztem. csak sulykolja, hogy mennyire szereti a csajt (ő a 3 gyerek közül az egyik, Ashley, az énekesnő nővére), közben meg kettős életet él – és a másik énje elég durva dolgokat csinál
nekem nagyon bejött itt a ’You’ c. sorozat, főleg a 2. évada (a Love-szál)
szóval, nem megy az írás, így folyton elvonul egy vidéki, erdő közepében lévő házba írogatni, de közben látjuk, hogy fanatikusan követ egy csajszit, figyeli, kihallgatja a beszélgetéseit (kávézóban), lecsekkolja a közösségi média oldalakon (=’You’)… aztán bealtatózza és elrabolja
közben a leendő feleség érzi, hogy valami nem OK, de eléggé a sötétben tapogatózik, pláne úgy, hogy kiderül: Tucker nem először csinálja már ezt, hanem két nőt elrabolt és meg is ölt – két rózsabokor a sírhelyük a kertben (ez viszont jó Csipkerózsikás utalás, bravó!)
és hogy mitől zakkant meg így?! gyerekkorában volt egy ikertesója, Anna, aki vízbe fulladt (ennek a háznak a végében lévő tóba) – Tucker nem ugrott utána, nem mentette ki
ő is megkattant, kicsit a szülei is, de lényeg: egész életében őt hiányolja, nem tud rendesen aludni, mert anno Annával együtt aludt
a menyasszony erről semmit nem tud; azt sem, hogy T.-nek volt tesója… (jó kis kapcsolat, nem?!)
EMIATT kellenek neki a csajok, akiket bezár a pincébe egy hangszigetelt szobába (körben Anna babái, tárgyai…), bedrogozza őket és így alhat velük
nem bántja őket… na ja, csak a végén, amikor már meg „kell” ölnie őket
pffff….
nem várt fordulat, de az elrabolt lány, Olivia fordít a kockán, lenyomja T.-t és a pasi válik áldozattá
emberére talált, mondhatni
ha még csak annyi lenne, hogy bosszút áll, az részben „OK” (:P) lenne, de nem, kiderül, hogy ő is full kattant – igazából egy farkas a báránybőrben
nem pusztán bosszút akar, tovább is megy: Tucker leendő feleségét is bevonja ebbe az egészbe… OK, részben így „alakulnak” az események, de sztem. amúgy is célja lett volna, hogy elrabolja őt
erre írtam korábban, hogy nekem ez már kicsit túl volt tolva, ahogy az is, hogy róla is kiderül, hogy gyilkos
(azt mondjuk nem tudom, hogyan úszta meg, de komolyan…)
picit tehát túl van pörgetve
asszonyka vergődése meg, hogy most megmentse-e a gonosz, gyilkos pasit (akiből már tutira nem lesz a férje), meg ez az egész… sok
a vége fordulat szupi; vártam, hogy lesz valami (tetszett mindkettejüknél – Tucker, Olivia – a megoldás, végkifejlet)
* ’Cinderella’ (’Hamupipőke’) – szintén eléggé elszakadunk a mesétől
apa meghalt, OK, ott a mostoha, a két tesó – akik itt PASIK és ikrek
viszont az egyikük kedves Simone-nal (Hamup.), a másikuk szemét
nem él ott, nem nyomorgatják, max. a vagyonból akarják kitúrni, de azt nagyon – részben azért ez hasonlít a mesére
de nem cseléd, semmi ilyen nincs, sőt! a csajszi egy rosszéletű bűnöző, ült is a böriben, jelenleg is a nyomában lohol pár rosszarcú ember
mondjuk, a prince sem egy díjnyertes arc – max. a kinézete… grrrr ;)
alkoholista, semmirekellő
ő a 3 gyerek közül a 3., és az, akit az anyjuk (Carrie-Anne M.) a legkevésbé bír (később ugyan azt állítja, hogy őt szereti a leginkább…) – mondjuk, ezért mindent meg is tesz
az apa (aki meghalt) is egy részeges zenész volt, ahogy Jackson is
hol jobban van, hol xarul, folyton visszaesik
Cinderella bepördül az életébe, bajosan, sok-sok titokkal és annál kevesebb infóval magáról
van némi cipős utalás, igazából 2 is – a 2. tök fölösleges, bővel elég lett volna a karkötő, az jópofa volt
hiába nincs köze a meséhez és 1-2 akciót leszámítva kiszámítható, semmi extra, de a szereplőket (a fent említett ötöt) nagyon bírtam
főleg a vagány Hamupipőkét
szerintem jól, hitelesen tolta a csaj (Ashley Madekwe)
itt is van némi fordulat, ami sztem. teljesen megjósolható
kb. ennyi
fent levontam a tanulásgot :P
az 1. évados kritikámban azt hiszem említettem, hogy lett volna egy 3. évad is (ezekkel a mesékkel: ’Snow White’, ’Jack and the Beanstalk’ and ’Rapunzel’) – ha lett volna, megnéztem volna
de így beérjük ezzel
nem váltam őrületes ’fan’-né, viszont az első évadot érdemes megnézni
aki ezt, a 2.-at kihagyja, nem veszít sokat
szép álmokat, rózsás csókokat… ;)
amúgy kinek mi a kedvenc meséje?!
(Fotó: spoilertv.com)
(2021. augusztus 4.)
Szólj hozzá

You Snow White Csipkerózsika Piroska és a farkas Sleeping Beauty Hamupipőke Carrie-Anne Moss Kim Cattrall A szépség és a szörnyeteg Az operaház fantomja Odette Annable Cinderella Rapunzel Danielle Campbell Paul Wesley Natalie Alyn Lind Eka Darville Matt Lauria Mondj egy mesét Ashley Madekwe Tell Me a Story Beauty and the Beast. Little Red Riding Hood Casey Thomas Brown Jack and the Beanstalk