2022. már 03.

Licorice Pizza / Licorice Pizza (2021)

írta: Petra mozizik
Licorice Pizza / Licorice Pizza (2021)

mv5botrln2ewmzatywrjzc00yty2lthknjytywe2zmzhnde3ywnlxkeyxkfqcgdeqwpnyw1i_v1.jpg

ha nem moziban nézek meg egy filmet, hanem itthon, mindig van mellettem egy papír, egy toll, hogy leírjam, ha valami eszembe jut; esetleg olyan dolog, aminek utána akarok majd nézni
van, hogy nagyon sokat írok – az szerintem jót jelent
vagy sok-sok + dolgot, vagy sok-sok negatívat – ami a filmre nézve nem túl klassz, de tudjátok, hogy szeretek véres, cuppogós, csúnya, gonosz, lehúzós kritikákat írni :D
jóóóó, azért ennyire nem vagyok gonosz ;)
a legjobb az, ha nagyon sok jót jegyzetelek le
nos, a ’Licorice Pizza’ esetében egy szót írtam le:„accentuate”
ez nem sok jót jelent
mármint, nem a szó – hanem, ami emögött van
majd jövök ezzel is
de induljunk ki az elejéről: a ’Licorice Pizza’ is Oscar-esélyes, sőt, 3 kategóriában is: legjobb film, legjobb rendezés, legjobb forgatókönyv
gyors és kegyetlen leszek: nem értem!!
egyiket sem adnám nekik, és remélem, nem is nyerik el
egyszerűen nem értem, felfoghatatlan számomra ez az ováció, ami ezt a filmet övezi
persze, nagyon jó a PR-ja, úton-útfélen az ember képébe tolják mindenhol, naná, hogy belelkesültem én is
de az, hogy EZ, mint legjobb film?! a ’The Power of the Dog’ vagy éppen a ’King Richard’ mellett?! (mindkettőről írtam a blogon)
röhej!
ez a film egy faramuci, nyakatekert, kissé művészfilmbe hajló coming-of-age film – de basszus, ha eszembe jut a ’Juno’ (ami vicces és cukiiii – kritika a blogon ;)), vagy akár a ’Little Miss Sunshine’ (ami inkább egy road movie, de azért ott is van egy kamasz…), de még jobb a ’Lady Bird’ (szintén nagyon édiiii)
ááá!
a fentiekről mind írtam amúgy és szuperlatívuszokban <3
ez a film nekem nem szól semmiről, nem tart sehova, belelátunk egy nagyon furcsa, felfoghatatlan életet élő fiú életébe (15 évesen vízágyakat árul egy boltban – ez most komoly?!) és egy (bár ez erősen ízlés dolga és ne haragudjatok, hogy így, ilyen csúnyán leírom) nem túl szép külsejű lány barátságába/szerelmébe
ja, a lány zsidó is – ezt nem kevésszer mondják el, mutatják be, biztos, ami biztos (bocs, hogy felhozom, de frankón benne van, még az orrára is tesznek utalásokat!!)
viszont az, hogy felnőtt-gyerek mindenki olvadozik tőle… az egyszerűen felfoghatatlan
az indok: mennyire szép, egyedi, különleges
biztosan velem van a baj, de nálam a szépség mondjuk egy Scarlett Johanssonnál kezdődik, nem ennél a görbe tartású, csúnyácska lánynál
de még egyszer: bocsi, ez nagyon szubjektív dolog
az azonban tény, hogy a srác különleges, felkapod rá a fejed, és ott sem a külső miatt
neki TÉNYLEG van egy egyénisége, ami mellett nem mész el
őt bírtam
arról nem is beszélve, hogy Philip Seymour Hoffman (R.I.P. :() fia és bakker, szorult belé tehetség az édesapja révén, ez kétségen felül áll
szerintem fentről is büszke rá <3
ja, és a srác első szerepe ez! bravó! csak így tovább!
a csaj, Alana Haim állítólag egy énekes-gitáros, én mondjuk sosem hallottam még róla, sem a bandájáról
neki is élete első filmje ez és nem a játékával van baj, ügyes; engem a természete, az egész jelensége zavart és idegesített
szerintem nagyon nem passzolt ide
egy sokkal-sokkal szebb lány kellett volna, akkor ütött volna igazán ez a sztori: a korkülönbség (a fiú 15, a csaj 25), és az, hogy végül csak beleszeret ebbe a kis „kölyökbe”
de az, hogy Sean Penn és Bradley Cooper mindketten majd elcsöppennek, úgy odavannak érte?!
kérem?!?!
(ja, amúgy ha mindketten szerepelnek 10 percet a filmet, akkor sokat mondok – de az egész mozit velük adják el… ez is nagyon álságos)
a sztori meg olyan, Gyerekek, hogy kb. a vízágyon kívül nem tudok semmit felidézni belőle, annyira „átment” rajtam
azért nem írtam le semmit, mert nem volt MIT…
és ez tényleg gyászos :(
ja, és hogy miért jegyeztem fel magamnak azt az egy szót, hogy „accentuate”?!
mert nagyon örültem, amikor felcsendült ez a Bing Crosby-dal
„Ac-Cent-Tchu-Ate the Positive” – csekkoljátok le
egyszerűen imádom, annyira sokszor meghallgatom
a ’Fargo’ 4. évadában bukkantam rá, amikor a „crazy nurse”, a kedvenc szereplőm belesüti a pitébe a mérget/hashajót (God bless Jessie Buckley – mekkora alakítás!!)
szóval, amikor itt is megszólalt (korhű dal, belepasszolt ebbe a környezetbe) – 1 percre jó kedvem lett
sajnos ez tényleg kb. csak 1 perc volt
semmi mást nem tudok kiemelni, max. Cooper Hoffman játékát, aki tényleg bitang tehetsége
és esetleg Tom Waits-et, mint Rex Blau (igazából Mark Robson rendezőről mintázták a karaktert)
lehet, hogy azért nem tudtok tapsikolni, mert ismerni kéne Hollywoodnak ezt a korszakát, ezeket az embereket, pl. a nőcit, aki a gyerekekkel énekel a színpadon
viszont, ha meg azt nézem, hogy ezek a filmes utalások színészekre, rendezőkre a film 10%-ban vannak… akkor azért ez nem egy túl erős vigasz
hiszen ott van még a többi 90%, amit akár szerethettem is volna
akár…
(u.i.: az is elég béna, hogy sosem derül ki, miért ez a film címe, mi a túró az, hogy édesgyökér pizza… sok-sok keresgélés után megtudtam, hogy a ’Licorice Pizza’ egy lemezbolt-lánc neve volt anno… remek!! :P)
(Fotó: imdb.com)
(2022. március 3.)
Szólj hozzá

Bing Crosby Scarlett Johansson Juno Bradley Cooper Sean Penn Philip Seymour Hoffman Tom Waits Fargo Mark Robson Little Miss Sunshine Lady Bird Jessie Buckley King Richard The Power of the Dog Fargo 4 Licorice Pizza Cooper Hoffman Alana Haim Accentuate The Positive