2022. júl 19.

Üdvözöl az Éden! (1. évad) / Bienvenidos a Edén / Welcome to Eden (season 1) (2022)

írta: Petra mozizik
Üdvözöl az Éden! (1. évad) / Bienvenidos a Edén / Welcome to Eden (season 1) (2022)

welcome-to-eden-the-review.jpg

egy kedves barátnőm mondta, hogy látta ezt a sorozatot és mennyire bejött neki, kb. úgy imádta, mint a ’The White Lotus’-t, ami nálam ugye masszív 10/10-es volt, szóval azonnal kedvet kaptam hozzá
rögtön az elején leszögezném – és erről gyakran szó esik az írásaimban –, hogy nekem nem attól barát egy barát, hogy mindig bólogat és mindenben egyetért veled
az ízlések meg szubjektív dolgok, ezt is tudjuk
szóval a barinőm nem ajánlgatta, nem győzködött (volt már ilyen ember, aki ezzel próbálkozott – de ez nálam baromian nem jön be…), egyszerűen csak azt mondta, hogy ő bírta – vagyis az, hogy nekem ez irtóra nem tetszett, nem von le semmit az ő ízléséből, a barátságunkból meg pláne nem ;) <3
megnéztem!
jelentem alássan: ha valaki látta a ’The Wilds’ c. sorozatot (rajtam kívül még más magyarral nem találkoztam, aki ismerte volna :(), az valószínűleg u.így érez majd, mint én
ugyan tematikában ez is nagyon belepasszol a mostanában oly gyakori és oly népszerű emberkísérletes sorozatok és filmek közé, mégis, ha van egy előd, ami nagyon hasonló és SOKKAL jobb, akkor az bukta :P
számomra ez is az :(
így hangzik a hivatalos leírás: „Egy csapat fiatal bulizni indul egy távoli szigetre, azonban a csábító paradicsom, amely rájuk vár, veszélyes titkokat és csapdákat rejt.”
nos, én inkább így fogalmaznám meg:
"egy csapat csak bulizni, inni és drogozni vágyó fiatal + egy antiszoc fiú – aki nem értjük, hogy került ide – akaratukon kívül egy emberkísérlet részesei lesznek, és vannak annyira hülyék, hogy ezt sokáig észre sem veszik…
a szüleik, a családjuk – egy kivételével – nem is hiányolja őket, a szigeten működő szekta pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy ez így is maradjon
a cél, hogy soha ne tudjanak elmenni innen; aki ellentmond, meghal..."
picit hitelesebb, mint az eredeti leírás
nincsen semmi veszélyes titok és csapda
aki ennyire vak és naiv, az kb. meg is érdemli, hogy itt maradjon
akinek van esze, nyomoz, szaglászik és menekülni próbál – annak annyi (én biztosan köztük lettem volna)
döbbenetes azt látni, hogy vagy 4 részen keresztül csak 1 olyan ember van az 5-ből, akinek rettenetesen bűzlik ez az egész kamu dolog, hogy vihar van, nem jön a hajó, ami visszavinne benneteket a partra (meghívtak 100 fiatalt, 95-öt visszavittek, 5-öt elkábítottak és örökre itt akarnak tartani)
bla-bla-bla
mintha a másik 4 vak lenne és nem látná, hogy a tengeren nincs vihar
egyszerűen felfoghatatlan, hogy nem fura ez nekik, hogy nem gyanús, hogy nem akarnak hazamenni?!
a főhős lány (Zoa) pl. a húgához (Gaby), aki szinte a barátnője, de közben ő neveli (az anyjuk drogos junkie, az apjuk sosincs otthon)
vagy a hatalmas nagy médiasztár/influenszer/YouTuber, África (az általam nem ismert, de nagyon híres Belinda alakításában – aki amúgy „megcsinált”, de nagyon szép nő), aki vazze’ 2 nap alatt „leszokik” a követőkről, a szelfizésről, a nonstop videózásról
na persze…
vicc az egész, komolyan mondom
OK, ott a kis hülyegyerek, a bulizós Charly – neki még csak-csak elhiszem, hogy elvan a bulikás szigeten, de különösen Zoa és África esetében nem
mindkettejüknek nyomós oka van, hogy ne itt legyenek, és nem hiszem, hogy egy cuki pasi (mindkettejük esetében másról van szó, szigetlakóról) kedves mosolya elfeledteti velük a kinti életüket és a kötődéseiket
az meg, hogy a szekta vezetője (Astrid) elmormoltat Zoával egy olyat, hogy "az anyám mindig is utált és nem törődött velem" TÉNYLEG elég ahhoz, hogy sose menjen haza, cserbenhagyja a húgát és még csak ne is akarjon kontaktálni vele?! kizárt!
borzalmasan lyukas és kidolgozatlan a forgatókönyv, a szereplőkről nem is beszélve
rettenetes!
azt sem érteni, hogy a vezető (A.) párja - aki szintén szektavezető - hogyan tud bizalmat kiépíteni Áfricában
ezt sem mutatják be rendesen
nonszensz!
nagyon fel voltam (és vagyok) háborodva!
szerintem az is gáz, hogy míg a ’The Wilds’-ban megismerjük a szigetlakók múltját, hátterét, történetét, itt alig tudunk meg valamit erről az 5 emberről
sajnáltam azt a csávót (aki valami üzletember, vállalkozó volt – és az elején nem tűnt túl szimpinek…), aki nagyon gyorsan „elhullott”
neki tényleg volt esze és próbálkozott
az 5. arcról, az antiszoc fiúról (Ibón) még nem beszéltem: az ő múltjáról kb. annyi derül ki, hogy van egy hatalmaskodó, agresszív, fölé tornyosuló apja, aki egyszer pofonvágta
ez vajon indok arra, hogy örökre offolj a térképről?!
nem hiszem…
csak akkor miért nem mutattak még epizódokat az életéből, hogy jobban elhiggyem ezt?!
(mellékesen, az ő apja az egyetlen, aki elkezdi egy „tetovált lány öreg kiadásban” hacker nőcivel (tényleg öreg!!! :D de amúgy szerintem jó arc, Maika mellett talán ő volt még a „kedvencem”, ha lehet ilyet mondani ennél a sorozatnál :P) kerestetni a fiát – szóval, he cares!)
felháborító az egész, komolyan mondom
annyira leminősíti az egyébként nem rossz alapötletet
ha hagynak rá időt, kidolgozzák, megírják, felépítik a karaktereket, akár még jó is lehetett volna
a barinőm mondta, hogy a 4. résztől jobb lesz
igaza lett, maximálisan
ott ugyanis a sok félkegyelműnek (mínusz az egy okos fiút, akit kinyírtak a szigetlakók) elkezdett picit gyanús lenni az, hogy ez itt egy „sohavégetnemérős” wellhello-helyzet :D
illetve egy ponton félretettem a logikámat, elengedtem ezt az egész „jó lenne egy normális forgatókönyv”-obsessionömet és csak hagytam, hogy menjenek az események okafogyottan
ha mindez nem lenne elég, az utolsó 1-2 részben - de inkább csak az utolsóban - kiderül pár fura dolog, ami csak a semmiből, minden előzmény és felépítés nélkül (de ugyan miért is lep ez meg?!?!) bepottyan
ilyen a furcsa kisfiú, aki orvos
aki egy furcsa lakban él, a sziget egy olyan pontján, amit furcsa, de még senki nem fedezett fel (??)
ilyen a furcsa szerverszoba, ahova África letéved
ilyen a nagy, furcsa műhold, ami fogalmam sincs milyen jeleket vesz vagy ad ki – és kinek
értem én, hogy jó a cliffhanger, de ezek MIK???
cliffh.-nek bőven elég lett volna az, hogy Gaby jön a szigetre, AMI teljesen evidens és kitalálható volt
ez sok büdös nagy semmi a végére pont fölösleges volt
akkor lett volna jó, ha nincs ennyi, csak 1 ütős
vagy akkor, ha picit többet tudunk meg ezekről a korábbi részekben és van miért izgulnunk
így csak dühös vagyok
és nagyon esélyes (sőt kimondom: TUTI), hogy nem nézem meg a 2. évadot
ugyan a ’The Wids’ idén kijött 2. szériájával is volt bajom (túl sokat akartak fogni)
biztosan számít, hogy volt összehasonlítási alapom, ami nem jó, sőt, valszeg' teljesen más lett volna a véleményem, ha azt nem látom előtte - de mégis, ennyire gagyit már rég láttam
:(
ha egy mód van rá, spóroljatok az időtökkel és ne nézzétek meg…

(Fotó: opentapes.org)

(2022. július 19.)

Szólj hozzá

Éden Belinda The Wilds The White Lotus Welcome to Eden Üdvözöl az Éden! Bienvenidos a Edén Belinda Peregrín Schüll