2023. jan 13.

Fortune hadművelet - A nagy átverés / Operation Fortune: Ruse de guerre (2023)

írta: Petra mozizik
Fortune hadművelet - A nagy átverés / Operation Fortune: Ruse de guerre (2023)

bg.jpg

múlt vasárnap láttam ezt a filmet, kedves barátaimmal, G.-vel és Zs.-val, akikkel amúgy is szoktam moziba járni
általában horrorra ;)
de néha befigyel 1-1 Marvel film is, és persze minden, ami Keanu Reeves, ugyanis Ő közös érdeklődési körünk G.-vel :P :D
nézegettük a moziműsort és végül a javaslatomra (amit köszönök! <3) a választásunk Guy Ritchie új filmjére esett
mondtam a srácoknak, hogy a ’The Gentlemen’ szerintem annyira, de annyira jól sikerült, úgy imádtam (kritika a blogon ;)), és pl. Hugh Grant is annyira zseniális volt benne (végre nem egy pislogó, romantikus hőst alakított, akibe minden nő szerelmes :P), hogy én nagyon sok bizalmat szavazok ennek a mozinak is (pláne, hogy itt főszerepet kap ;))
biztos lesz majd némi maffia, némi gonosz orosz ember, némi piff-puff, jó pasik, szép lányok… bitangjó humor és fordulatos sztori
mi kellhet az ember gyerekének egy vasárnapi MATINÉHOZ (vetítés: 10.30-tól :D), mint ez?!
megvették ;) és szerintem ők sem bánták meg :)
a nagyon egyszerű ok, ami miatt még nem írtam meg ezt a kritikát, vagy amiért nem írtam meg kb. AZONNAL, az az, hogy annyira jó volt, hogy azt éreztem, ennyit leszek csak képes írni róla: Gyerekek, ez rohadt jó volt! nézzétek meg!
mert amúgy tényleg az volt!!
és a jó bornak nem kell cégér…
ez a film – bár picit hasonlatos a ’Knives Out’ nemrég kijött 2. részével (abból a szempontból, hogy ez is egy krimi/thriller, sok-sok gazdag emberrel, szép helyszínekkel… NEM u.az, messze nem, a sztori sem, csak valahogy a „fíling” olyan, értitek?) – SOKKAL jobb annál
sokkal!!
a sztorit Atkinson és Marn Davies írta – bravó nekik!
egy percig nem unatkozol
pörög, csavaros, de nem tekerik meg annyira, hogy ne értsd
szuper a casting… Jason Statham hozza, amit kell – Hugh Grant szintén (nagyon egyedi a karaktere ;)), Bugzy Malone egy stabil, mindenhez is értő figura a csapatban, nőként pedig ott van a ’The White Lotus’ 2. évadában is tündöklő Aubrey Plaza
nekem ő volt az egyedüli, aki kicsit túltolta, túljátszotta – túl sok volt a szexis súgás-búgás és J. Statham (Orson Fortune) savazása, piszkálása
Cary Elwes (a bandájuk főnöke) nekem a ’Saw’ moziból ismerős, szerintem azóta sem láttam semmiben :P
aki azonban igazán tündökölt és lubickolt a szerepében (H. G. mellett) az Josh Hartnett volt, mint egy híres, legendás amerikai színész, egy akcióhős, egy FILMSZTÁR (azt hiszem, ez a helyes megszólítás, őt nem lehet egyszerűen csak „leszínészezni”… :D :P
a forgatási helyszínek csodálatosak voltak (Antalya, Töröko., Farnborough és Katar), ahogy a ruhák, a kellékek, a berendezések, minden…
nagyon jól össze van pakolva, okosan, átgondolva – mégis, annyira könnyed, mintha épp csak kirázta volna valaki a kisujjából
hogy nem volt olcsó, az is biztos – de végre éreztem, hogy kapok is valamit a mozijegyem áráért
olyannyira odáig voltam, hogy nem is pofáztam szét a filmet (amit G. mindig kedvesen tűr), sőt, EGYÁLTALÁN NEM beszéltem, ami rám nem jellemző (nyugi, ha tömeg van, nem szoktam… de mi nem szoktunk tömegben mozizni :P)
és hogy miért nem?
mert nem értem rá, mert nem volt mit lehúzni, mert jól szórakoztam <3
tényleg kár lenne részleteiben mesélgetnem a sztorit vagy bármi is – úgysem tudnám visszaadni ezt a kellemes, maximálisan minden percet hasznosan kitöltő mozit
a számos jelenet közül a legnagyobb kedvencem az volt, amikor Hugh Grant és/vagy Josh Hartnett (de a legjobb, ha mindketten ;)) parádéztak, illetve azt sem fogom elfelejteni, hogy amikor az oroszok házát „kirabolja” Orson, akkor ők épp a ’ Butch Cassidy és a Sundance kölyök’ c. ’69-es klasszikust nézik a tévében (csak bealszanak a gáztól…)
nemrégiben én is újranéztem ezt, írtam is róla a blogon és KÜLÖN foglalkoztam a "Raindrops Keep Fallin' on My Head" c. dallal, ami ITT, EBBEN a filmben hallható (bár ezt sokan nem tudják) + Paul Newman bringázásával is
ajánlom figyelmetekbe magát a kritikát, de ezt a részt különösen <3
ez is annyira „guyritchies”, nem?
legalább annyira, mint amikor Madonnától tett be dalt (mikor még együtt jártak)
MI az esély arra, hogy az orosz maffiózók és bűnözők EZT a cukker filmet nézik?! hahaha
annyira szürreális! és pont ezért jó!
Guy R. jelenleg 54 éves – én még kinézek belőle 5-6 minőségi filmet
ha ezt folytatja, amit pár éve elkezdett, akkor üzenem neki, nagyon jó úton jár
szeretem őt, ezt a filmet pedig egyenesen imádtam
nézzétek meg, feltétlenül!!

(Fotó: operationfortune.film)

(2023. január 13.)

Szólj hozzá

Guy Ritchie Madonna Keanu Reeves Törökország Hugh Grant Jason Statham Farnborough Katar Paul Newman Antalya Cary Elwes Josh Hartnett Aubrey Plaza Fortune Butch Cassidy és a Sundance kölyök Saw Ivan Atkinson Marn Davies The Gentlemen Knives Out Úriemberek Raindrops Keep Fallin on My Head The White Lotus Bugzy Malone Knives Out Mystery Knives Out 2. Fortune hadművelet - A nagy átverés Fortune hadművelet A nagy átverés Operation Fortune: Ruse de guerre Operation Fortune Ruse de guerre