2023. már 24.

The Last of Us (1. évad) / The Last of Us (season 1) (2023)

írta: Petra mozizik
The Last of Us (1. évad) / The Last of Us (season 1) (2023)

the-anarchists-s01-ka-1920.jpg

nem vagyok nagy gamer
haha, sőt, mondjuk ki: semennyire nem vagyok az
egymillió éve nem játszottam semmilyen számítógépes játékkal, és hogy játszottam, azt a régi műegyetemista és „bánkis” (Bánki Donát Főisk.) expasijaimnak köszönhetem
eleinte csak néztem őket közben, de nem vagyok az a kukkoló-típus
én csinálni szeretem :D :D
amire különösen emlékszem, az 2-3 játék: a Tomb Raider, amit imádtam azért, hogy csaj a főhőse és mindenfélét lehet csinálni vele – ugrik, mászik, harcol
a másik az iszonyú alap, primér Panzer volt
kész!! hahaha :D és sokszor játszottam vele!! :P
csak mentem előre a tankkal, lőttem és területeket foglaltam el
őrület belegondolni is, hogy egy ilyen engem be tudott szippantani :D
de persze volt Mortal Kombat – bírtam a karaktereit
meg valami ókori városos… valami stratégiai játék (Age of Empires?! talán az…)
ez szintén olyasmi, ami nekem való
azt különösen csíptem, hogy a város lakói jártak-keltek, mozogtak, és ha a kurzort rávitted valamelyikre, akkor kiírta, hogy pl. ő most nem boldog, mert X istennek hódol, és a környékén nincs szentélye annak az adott istenségnek
jóóóóó, nem?!
csíptem ;)
no, de miért is kezdtem ilyen messziről…
ez volt a múlt
és ennyi
azóta sem játszottam semmilyen számítógépes játékkal, de még a telómon sem igazán (max. Szókereső… semmi más)
nem is tudom… van más, amivel eltöltöm az időmet, más érdekel
DE! teljesen megértem azokat, akik játszanak, akiket ez beszippant és valahol értem a pszichológiát is mögötte
ez egy más világ, egy új élet… és amilyen a vizuál ezekben a játékokban manapság… damn!
világos, hogy nem szabad(na) eltolni ezt a falig – addig, hogy már elszakad valaki a valóságtól, vagy nincsenek társas kapcsolatai
veszélyes is lehet, naná
ésszel kell csinálni, mint mindent ;)
azt hiszem, ha a szabadidőmet erre szánnám, full be tudna szívni…
pár hónapja egy kedves barátnőmmel (aki kitalálta, hogy márpedig ő játszani akar és fog is… és teljesen bevásárol ennek érdekébe a M. M. üzletében) a PS-ek és Xbox-ok között nézelődtünk, válogattunk
persze némi segítséget kérve, hiszen ő is szűz ebben a témában :D
először 1, majd 2, végül 3 abszolút geek csávó ugrált körülöttünk és magyaráztak hevesen
(menőzésként bedobtam ezt a 3-4 játékot, amikről feljebb írtam, és láttam, hogy nőttem a szemükben, amiért nem vagyok TELJESEN hülye :D de persze ez nagyon, NAGYON messze van attól, amiket ma kínálnak)
a barátnőmet, A.-t teljesen kikupálták, pro és kontra
melyik jó/jobb, és miért
egyelőre nem került ki győztes a PS-Xbox háborúból, de majd visszamegy a boltba és megveszi valamelyiket… meg játékokat is hozzá, természetesen
mindenesetre: földöntúli élmény volt… az ’Agymenők’-ben éreztem magam, viszont arra sem mi, sem a srácok nem emlékeztek, hogy Sheldon végül melyik konzol mellett teszi le a voksát (sztem. amúgy végül egyik mellett sem, mert bezár a bolt :P)
de hiába mindenféle menőzés a Panzerrel (Petra!! ejh! :D), mint láthatjátok, semmi közöm a játékokhoz és zéró a tudásom a témában
természetesen a ’The Last of Us’ (vagy ahogy Balázsék mondják a reggeli műsorukban: „dölasztofasz” – hangsúly a végén… :P) játékot sem ismertem, nem is hallottam róla
az viszont eljutott hozzám, hogy készül, van, jön… és épp a srácoktól a boltban, akik gondolom, mindenféle geek-fórumokon már extra infókkal és jólértesülten TUDTÁK, hogy zseniális lett
aztán, amikor kijött, a hírek is erről szóltak
biztosra mentem, megvártam az utolsó részt (nem akartam hetente 1-1 résszel szórakozni) és amikor kijött, pikk-pakk letoltam az egészet
nem volt nehéz
Gyerekek! ennél csodásabbat! wow! rég láttam <3
hol van a ’The Walking Dead’ ehhez képest?! á! hagyjuk!
ez valami fergetegesen jó! állati!
nulla hibával de tényleg: zéró…
fogalmam sincs, ilyen-e a játék, hűen követik-e… de amit láttam, az lenyűgöző
utána azért belenéztem egy YouTube-videóba, ahol egy magyar csávó játszik vele (kvázi teszteli); belepörgettem… és megszólalásig tökéletes
a játékban a főhősünk lánya (aki viszonylag korán meghal) olyan pólót visel, mint a sorozatban – vagyis fordítva, értitek…
tökkkéletes!!
nem tudom, minden ennyire patent-e, de lenyűgözött
a film meg… ahhh… még a hatása alatt vagyok <3
tudjátok, mit bírtam a legjobban?! (természetesen Pedro Pascal MELLETT :D <3)
azt, hogy minden rész tök más volt
a sztori benne, a tempó, a látvány, minden
nem minden részt u.az rendezett, sőt, inkább majdnem minden részt más (2-2 olyan rész volt, akinek u.az volt a rendezője)
de sztem. nem feltétlenül emiatt voltak mások
valahogy változott a sztori, más volt a megközelítés
volt olyan is, ahol Joel és Ellie (Bella Ramsey – ’Game of Thrones’) alig szerepeltek
az első részben kirobban a vírus, látjuk ezt, a menekülést, az események rapid alakulását
pikk-pakk minden megtörténik, gyors, izgi
aztán pl. a 2. részben jön a falon túli élet, a kihalt város, tele zöld növényekkel (az ’I Am Legend’ vagy éppen az ’Alice in Borderland’ rögtön beugrott ;)) – az is mennyire más volt
mennyire csodás!
és hogy megörültem Anna Torv-nak (’Mindhunters’) – aztán igen gyorsan el is kellett szomorodnom, hogy ennyi volt… meghalt :(
arra is gyorsan rá kellett jönnöm, hogy itt nem érdemes nagyon megkedvelni valakit (a főszereplőkön kívül), mert kb. mind meghalnak :(
Bill és Frank… Henry és Sam…
de azért Bill és Frank szálánál álljunk meg egy percre! (amelyben nekem Bill volt a kedvencem, a zseniális agya miatt!!)
itt van ez a világvége… a zombiapokalipszis… és erre a 3. (!!) rész egy idős, meleg párról szól
arról, hogy hogyan ismerkedtek meg, hogyan jöttek össze
az egész rész!! bemutatja a történetüket a vírus kirobbanása utántól… nos, végig… :(
mekkora már!
egyrészt mennyire merész húzás így, tudatosan „belassítani” a sorozatot, mondom, már a 3. résznél!
másrészt: mennyire szép ez a történet
sztem. szem nem maradt szárazon a végén :( <3
(ebben pl. J. és E. alig szerepeltek)
nem mellékesen, ennek a résznek a rendezője az a Peter Hoar, aki egyebek mellett a ’Daredevil’-t vagy a ’Doctor Who’-t is jegyzi
valami eszméletlen volt ez, komolyan
bátor… bátor húzás…
valahol értem, hogy az emberek hullanak, mint a legyek, hiszen – mivel ez egy számítógépes játék, mellékesen abból is egy „road movie” – a karakterek (a 2 fő) haladnak előre, mennek, új terepek jönnek, új emberekkel találkoznak – nem lehet velük ott Bill vagy Frank
sajnos :(
örültem a Kathleen-t játszó „Rose”-nak is (Melanie Lynskey a ’Két pasi meg egy kicsi’-ből ;) :P), aki ugyan egyáltalán nem volt + szereplő, de bírom, hogy ismét valami nagyon más karaktert kapott, mint eddig
nem is mondom, vele mi lett… kitaláljátok
na, abban a részben tényleg beütött a zombitámadás, nem kicsit…
ja, és ha nem mondtam volna még, ez is annyira jó: a zombik rondák, de azért nem annyira, hogy rémálmaid legyenek tőle
vannak, de nem csak róluk szól minden jelenet
van harc, van harapás, de nincs túlzásba víve
a ’The W. D.’-el ellentétben azonban a szereplőink nem csak a filozofálásra képesek (mi mást is kéne csinálni a világvégén, nem?! :D), hanem haladnak, történnek velük dolgok… nem csak paradicsomot kapálnak ÉS filozofálnak (felnőtt, gyerek – mindegy… mindenki egy Nietzsche :D)
itt nem…
itt érted az embereket, a lázadókat, érted a FEDRA-t, azokat is, akik a két csoport között lavíroznak, hogy túléljék
nincs csak rossz és csak jó
szegény zombik meg harapnak – ők sem tehetnek róla :D
tényleg nagyon fordulatos a történet, annyi helyre mennek, annyi különféle emberrel találkoznak – mindenki a maga módján védi magát és próbál túlélni
micsoda ötlet volt az is, hogy amikor elindult a kalandjuk, a Depeche Mode-tól szólt a „Never Let Me Down Again” – az eredeti változat…
majd amikor a 6. rész végén Joel „meghal”, ezzel ér véget a rész – csak egy másik, modernebb feldolgozásban
beszélnünk kell Joel bizalmatlan, zárkózott, morci magatartásáról is, aki mellett Ellie egy izgága, iszonyúan bosszantó és idegesítő kamasz
sokak szerint (netezők) túl sok is, mások szerint meg nem elég szép (hol élünk!!! jesszus! ez tényleg szempont egy gyerekszereplő esetében… vagy BÁRKI esetében! nem lehet mindenki Jenna Ortega! Gyerekek! ne már!! miért kéne szexualizálni ezt a karaktert?! uh!)
szerintem nagyon cuki, ahogy alakul a sorsuk, ahogy összebarátkoznak, megvédik egymást (Ellie többször is megmenti J. életét… pedig ő a gyerek ;)), ahogy megnyílnak
szerintem ez is baromi jó
semmi kifogást nem találtam benne
a részekben láthatjuk majd E. életét, annak egy fontos eseményét/korszakát
meg majd azt is, ahogy megszületett – kiderül, miért lett immunis a zombiharapásra…
a játékot játszók ezt gondolom élvezettel nézték, hallgatták, ugyanis az Ellie anyját alakító Ashley Johnson játszotta korábban E.-t a videójátékban (amúgy szerintem hasonlít is egymásra A. J. és Bella R.), de más játékos-filmes egyezések is vannak (pl. Marlene (Merle Dandridge) hangja a játékban is szerepelt, és ott is M.-t alakította ;))
meg még millió + 1 ilyen lehet, nem néztem nagyon utána
ott van Joel bátyja, az a közeg, aztán a papos, kannibálos szekta/törzs
nagyon komoly minden egyes rész!!
parádés az egész, tényleg, nagyon-nagyon szerettem!!
azt pedig nem tudom, tudjátok-e, hogy ha begépelitek a Google-be, hogy cordyceps, akkor MI történik…
én is csak onnan tudom, hogy rá akartam keresni erre a gombafajra (a tömlősgombák törzsébe tartozó egyik nemzetség)… és megtörtént a DOLOG
nem lövöm le, mi ez, de ne lepődjetek meg, ha „vírus” támadja meg a gépeteket
csak viccelek! teljesen biztonságos ;)
próbáljátok ki! nagy móka!
visszatérve magára a sorozatra: tapsvihar és ováció az egészért Craig Mazin-nek és Neil Druckmann-nek! zsenik a fickók, a stáb pedig szuper! gratulálok nekik!
ezt nem felejtem el, amíg élek, az tuti
csak remélni tudom, hogy a 2. évad is ilyen lesz <3

(Fotó: hbo.com)

(2023. március 24.)

Szólj hozzá

Sheldon Cooper Doctor Who Depeche Mode The Walking Dead Game of Thrones Daredevil Agymenők Két pasi meg egy kicsi Mortal Kombat The Last of Us Tomb Raider Ashley Johnson Craig Mazin Never Let Me Down Again Age of Empires Panzer I Am Legend Anna Torv Pedro Pascal Neil Druckmann Mindhunter Melanie Lynskey Bella Ramsey Jenna Ortega Alice in Borderland Merle Dandridge Peter Hoar