2023. máj 19.

A galaxis őrzői: 3. rész / Guardians of the Galaxy Vol. 3. (2023)

írta: Petra mozizik
A galaxis őrzői: 3. rész / Guardians of the Galaxy Vol. 3. (2023)

guardians-3-vol-3-6453c6ecc875c.jpeg

ahogy a ’The Guardians of the Galaxy Vol. 3’ trailerében is mondták: „It’s time to face the music”
és nekem talán ez tetszett a legjobban: az, ahogy a Radiohead ’Creep’-jétől (amit imádok!!) eljutunk a film a végén lévő hatalmas bulizásig-tombolásig-táncolásig a Florence + The Machine ’Dog Days Are Over’-jéig (itt mind az előadót, mind konkrétan ezt a dalt nagyon imádom!!)
a Radiohead daláról eszembe jut néhány pillanat a középsulis éveimből, amikor én is egy ’creep’-nek éreztem magam
a dal minden sorát éltem és átéreztem
remek-remek szám
Florence pedig elmondhatatlanul nagy kedvencem, követem minden megmozdulását
a koncertje az egyik TOP élményem volt, remélem, lesz még lehetőségem látni őt, őket
az egész nő egy légiesség, a művészet maga, de közben olyan erő dől belőle és a dalaiból, a szövegeiből, hogy tyű!
kevesen tudják ezt szerintem
a ’Dog Days…’-et egy korábbi pasim (I.) mutatta meg nekem, méghozzá a koncertváltozatát, és ott „szerettem beléjük”, mármint a zenekarba
ez a dal óriási erő, motiváció, egy örömünnep – és ahogy az ember néha egy rakat xarnak érzi magát, így nagyon fontos az is, amikor eljut oda, hogy kimondhatja: vége van a f*s napoknak, és végre újra levegőt kap
hiába valahol szomorú, drámai, amiről szól (szakítás, egy kapcsolat vége), nekem mégis azt mondja, hogy fel kell állnod, meg kell ráznod magad, az élet robog tovább, mint egy vonat, és neked tartanod kell az iramot vele
ez pedig egy konkrét megoldás, egy mottó, egy ars poetica is lehet: „Leave all your love and your longing behind, You can't carry it with you if you want to survive”
okos! ;)
a film ezt az ívet járja be, no persze a stáblista alatt szól még pár dal, pl. egy szuper Bruce Springsteen nóta is
illetve a köztes soundtrack is szuper, mint mindig
sok klasszikus gyöngyszemmel, sok-sok-sok rockkal, ami az én szívemnek a legkedvesebb
de igazából nehezen maradtam ülve a Beastie Boys ’Brooklyn’-ja alatt is :P ;)
Faith No More, Alice Cooper – Gyerekek, ÁLLAT!
végig énekeltem
szerencsére lazán voltunk a moziban, szóval megtehettem, nem daloltam senkinek a fülébe
hagyjuk is, mert minden dalról ódákat tudnék zengeni!!
itt most nem Awesome Mixtape van, bár Peter (Chris Pratt) hallgat zenét, sőt, el is hagyja a lejátszóját (amiért visszamegy és ez majdnem a vesztét okozza, természetesen :P), szóval valamilyen módon VAN, de itt most nincs utalás arra, hogy ezt is anyukája hagyományozta volna rá
és hogy miért beszélek ennyit a zenéről?! azért, mert ebben a filmben, mind a 3 részben ez baromi fontos, főszerepet kap, és valamiért azt éreztem, hogy itt a legjobban
nagyon passzol <3
de hogy maga a film milyen volt?
nos, okés
hosszú
vicces
akciódús
de túl hosszú
kicsit vontatott
ööö…izé…írjak még valamit?! :D
persze-persze, nagyon jó, vannak benne szuper jelenetek, megható pillanatok, de:
nekem nagyon sok, elnyújtott és fárasztó Rocket elő-története
az meg kimondottan botrány, hogy a magyar szinkronban (úgy néztem, nem találtam angolt sehol... :() mennyire nem jön ki ez a név… Repcsi?! így hívják?! majd ebből hogy lesz a Mordály?!
jaj, nagyon rossz
nem az volt a bajom, hogy a sok szerencsétlen kisállatot kellett néznem – persze, nagyon szomorú volt –, hanem, hogy piszkosul elhúzták, és nagyon irritált ennek a gonosz főnöknek (High Evolutionary a neve angolul) a mesterkedése
ahh…
továbbá iszonyatosan szerencsétlenkedőnek találtam Kraglin (Sean Gunn) és a kutya „barátságát”, a kutya erőltetett orosz akcentusát
továbbra is Drax (Dave Bautista) és Mantis a kedvencem, illetve Nebula is erősen feljövőben
Gamora (Zoe Saldaña) és Peter románca nem u.az, vagyis nincs is – mert ez egy másik G. (elolvastam, hogy miért, de így sem értem :P)
kapunk egy rövidke Sylvester Stallone cameot – 2 jelent erejéig is ott van
és egy új szereplőt, Adamet (Will Poulter), akire, bocsi, nem tudok másként nézni, mint a ’We’re the Millers’ szerencsétlen kissrácára, akinek az „izéjét” megcsípi egy pók, és akinek majdnem le kell… értitek… a zsarut…
de amúgy hosszú, hosszú, hosszú!
hiányzik Stan Lee… és sok minden más is :(
a filmet rögtön a bemutató után megnéztem, és nagyon szomorú, hogy ennyi nap elteltével csak a rosszra emlékezem :P
de nem azért, mert ennyire negatív lennék
ja, pl. milyen hosszú volt ez az Ellen-Föld (vagy mi is volt a neve?! valami ilyesmi... angolul amúgy: Counter-Earth) rész is?!
ajh! nagyon elhúzták, ezt IS
lehetett volna feszesebb, humorosabb, kevésbé múltidézős, kevésbé depis :(
a vége, a ’Dog Days’-zel tényleg egy katarzis volt, amúgy is mindig meghat ez a dal, az erejével, az üzenetével – de lehet, hogy már azt ünnepeltem, hogy vége a filmnek?!
pláne, hogy kiderült, hogy EZ a csapat már sosem tér vissza ÍGY
Űrlord igen, majd valahol, valamiben, gondolom – jobb esetben valami spin-off-ban, és akkor van esélyünk még látni őket együtt, de ha pl. valamelyik ’Avengers’-ben bukkan fel Peter, az nem lesz ennyire ütős
mid-credit scene van – az ÚJ Galaxis őrzőivel :P
a post-credit scene-t meg nem értettem, mármint, vicces volt a szalagcím az újságban, de mivel nem láttam a karácsonyi különkiadás filmet (nem értem miért, de pótlom!! hátha az jobb ennél ;)), így azt hittem, MOST rabolták el szegény Kevin Bacont… (később utánaolvastam, és minden kiderült)
mindegy, így is vicces volt, de nagyot nem ütött 
sebaj, legalább VOLT jelenet és nem ültem végig fölöslegesen
meg volt zene... az nem volt sok... az sosem túl sok ;) (ha nem is szól semmi, az én fejemben mindig pörög valami lemez)
ennyi…
szeretem, szerettem ezt a bandát, de úgy tűnik, „It’s timet to end the music” :(

(Fotó: menshealth.com)

(2023. május 19.)

Szólj hozzá

Stan Lee Florence Beastie Boys Kevin Bacon Sylvester Stallone Radiohead Avangers Were the Millers Guardians of the Galaxy Alice Cooper Florence + The Machine Chris Pratt Karen Gillan Zoe Saldana Pom Klementieff Will Poulter James Gunn Dave Bautista Faith No More A galaxis őrzői Sean Gunn Guardians of the Galaxy 3 Dog Days Are Gone Chukwudi Iwuji Zoe Saldaña A galaxis őrzői 3 A galaxis őrzői: 3. rész A galaxis őrzői 3. A galaxis őrzői 3. rész Guardians of the Galaxy Vol. 3 Creep Dog Days Are Over