2016. feb 15.

Ex Machina / Ex Machina (2015)

írta: Petra mozizik
Ex Machina / Ex Machina (2015)

ex-machina-hd-.jpg

rég néztem úgy filmet, mint az Ex Machinát
a kanapémhoz szögezve
konkrétan...
döbbenetesen jól épül fel, nem húzzák az időt hülyeségekkel - minden, ami történik, fontos, és jó, hogy ott van
1. perc - nyer a srác
2. perc - ül a helikopteren
3. perc - ott vagyunk a háznál
4. perc - bemegy
5. perc - már el is indult a sztori
nincs üresjárat
végig nagyon izgalmas
álljunk meg egy szóra a tájnál, a VAD természetnél, ami lélegzetelállító: Norvégia!!
Nathan otthona pedig valóban létezik - Juvet Landscape Hotel (keressetek rá)
mindez, az ÉLET - szépen szembeállítva a bezárt szobákkal, a folyosókkal, az ajtókkal, amiken nem lehet belépni
nincs ablak, "nincs levegő" (vagyis ez a benyomásod)
és ezt még lehet fokozni!
azzal, hogy a találkozások Ava-val ugye egy üvegkalitkában zajlanak
olyan, mintha ő lenne bezárva (és így is van), mégis, a beszélgetések során Caleb van a kisebb helyiségben - ez meg olyan, mintha Ava figyelné meg őt ;)
zseniális!
ha félretesszük a tudományos ("robotos") oldalát a filmnek (ezt meghagyom férfi nézőinknek), úgy is nagyon érdekes
persze, kell hozzá a tudomány, a kérdések, a teszt, amit Caleb végez, de bevallom, én sokszor elszakadtam ettől és közben agyaltam, kattogtam, hogy ki ver át kit, ki hazudik, mi van itt a háttérben, mi lesz ebből, és vajon Caleb is robot-e?!
ahogy ez később benne is felmerül - és le is teszteli :)
(1 kérdés azért maradt bennem: egy jelentben, amikor lefekszik, mutatják a pucér hátát és rajta 2 vágást - azok mik? a baleset nyomai? van erre valami utalás? csak én nem értettem?!)
ahogy múlnak a percek, egyre erősebb a feszültség, egyre nagyobb (volt bennem) a kíváncsiság, hogy mi lesz ebből
nézzük a szereplőket!
nagyon elfogult leszek... nagyon...
az a baj, hogy a 'Star Wars: Az ébredő Erő' alatt felfigyeltem erre a srácra, aki a gonoszok egyik vezéralakját játszotta
hideg és rideg volt, mégis tökéletes
ő Domhnall Gleeson
kicsit utánanéztem
szőke és vörös és ír és még azon a napon is született, amikor én...ááá...
kész voltam már ettől is
'A visszatérő'- ben is remek
full szerelem, be kell vallanom
nagyon a típusom
vadászni fogom a filmeket, amikben játszik - csakis miatta
sokaknak gondolom semmi extra - de én pont ezt szeretem
ha valaki ismerné, kérem, adja át neki, hogy csókoltatom, és a kedvenc söröm a Guinness <3
Alicia Vikander - csakúgy, mint Domhnall esetében, őt is egy újabb filmben láttam először - 'A dán lány'- ban (írtam is róla)
kimagaslott az alakítása
néha nem hatott meg Eddie Redmayne szenvedése - akkor, amikor Alicia is ott volt vele
fantasztikus színésznő! és itt is!
Oscar Isaac-nál rá sem jöttem, hogy ő is szerepelt 'Az ébredő Erő' - ben - ő Poe Dameron
mennyit tesz egy leboroltvált fej, a szemüveg és a hatalmas szakáll!
ütős ő is
csakúgy, mint Sonoya Mizuno, alias Kyoko
egy kedves ismerősöm felhívta rá a figyelmemet, hogy a The Chemical Brothers Wide Open c. klipjében is ő táncol - és erős az utalás erre a filmre (valóban! ;)
de a közös tánca Nathan-nel is csillagos 5-ös :))
az is egy annyira döbbenetes jelent
minden nagyon jól fel van építve, és a végéhez közeledve egyre több a csavar, a meglepetés
természetesen a film vége is az
aki sejtette, annak gratula, én nem erre tippeltem volna
szuper lezárás
egyedül az a késes/megölős jelenet nem passzol nekem oda, valahogy fura
mármint nem az, hogy megölik a szereplőt, hanem AHOGYAN teszik
mindegy, kis diszkomfort - de ez egyáltalán nem rontotta el nekem
sok kedvenc filmem volt 2015-ben
de a legnagyobb döbbenetet (kellemes csalódást) a Sicario és az Ex Machina okozta
mindkettő erős 10/10
Alex Garland első rendezése, kérem szépen...
szerintem fogunk még hallani róla ;)
(Fotó: overmental.com)
(2016. február 15.)

 

Szólj hozzá

Eddie Redmayne Oscar Isaac Alicia Vikander Ava Domhnall Gleeson Alex Garland Ex Machina Sonoya Mizuno Az ébredő erő A dán lány