2017. jan 30.

Veszett világ / Red State (2011)

írta: Petra mozizik
Veszett világ / Red State (2011)

red2.png

Kevin Smith egy érdekes figura
fura alak
de olyan, akit lehet bírni
mondhatni, hogy a rajongója voltam
pár film erejéig mindenképp
elsősorban a nézők és a kritikusok a 'Shop-stop' 1. és 2. kapcsán tartja számon, no meg a fergeteges 'Dogma' miatt
az utána következő filmjei (amiket láttam) mehetnek le a WC-n - már bocsánat :P
tudom, tudom, ki vagyok én, hogy ilyeneket mondjak?!
tök igazatok van
mégis tartom a véleményemet
számomra az 'Apja lánya' volt a történelmi mélypont - akkor úgy gyűlöltem Ben Affleck-et, hogy ha ma eszembe jut, még mindig felfordul tőle a gyomrom...
borzalom, amit ott csinál
nyálas és csöpögős
hiába van ott Liv Tyler, a kislány és a nagypapa - együtt sem tudják megmenteni a filmet
az meg szinte döbbenet, hogy Kevin rendezte! alig hittem el!
hiába jött már utána Jay és néma Bob (akit személyesen a rendező úr alakít, mint tudjátok) más filmekben - engem véglegesen elvesztett...
hallottam, hogy a 2016-os mozija, a 'Yoga Hosers' is borzalmas, mindenki kiment róla, stb.
mondjuk ettől épp izgalmassá vált számomra :)))
még agyalok, hogy megnézzem-e
no, de itt van ez a bizonyos 'Veszett világ'
van egy könyv is ezzel a címmel, de semmi köze hozzá
a film címének fordítása így sikeredett :P
amikor elkezdtem nézni, a képernyő elé szögezett
egyre érdekesebbé vált, lebilincselt
mondom, "mi ez a pszicho-horror?!"
wooo
nagyon tetszett
ritkán csinálok olyat, hogy filmnézés közben neten rákeresek
de most megtettem és alig hittem a szemenek: rendező - Kevin Smith
egy pillanat alatt vissztért a hitem (hahaha - micsoda áthallás, ismerve a film sztoriját...) és bizodalmam a mesterbe!
kár volt...
az "alkotást" 3 részre lehet osztani:
1. egy izgalmas pszicho-horror, vallási fanatizmussal vegyítve
előre szólnék: semmi bajom a vallásokkal
mindenki hisz, amit akar
sok embernek segít, ha valamiben meg tud kapaszkodni
a bibi akkor van, ha másokra akarjuk kényszeríteni, amiben hiszünk - mondván: ez az egyetlen létező igazság
még egyszer: mindenki azt hisz, amit csak akar
és hagyjuk is meg ezt nekik
lehet jókat beszélgetni, vitázni, de ne erőltessük senkire rá, amit mi jónak tartunk
lehet, hogy az másnak nem jó...
a másik, és ennél durvább fokozat - az önbíráskodás
amikor már valaki a tettek mezejére is lép (erőszakosan), hogy valakit "meggyőzzön", "megtérítsen"
ez zajlik ebben a filmben
nyersen, durván, véresen, hitelesen, meggyőzően
valami döbbenetesek ezek a képkocák!
rémisztőek!!
Michael Parks fantasztikusan játszik
becsinálsz tőle...
örülsz, hogy nem te vagy ott a ketrecben...
brrrr
állítólag Kevin konkrétan vele képzelte el a filmet és azt nyilatkozta, hogy ha Parks nemet mond, akkor le sem forgatta volna
nos, ez a része a filmnek iszonyatosan ígéretes
horrorisztikus
és piszok jó a téma, az alapötlet
(amúgy a forgatás 25 napig tartott, sorrendben vették fel a jeleneteket és Smith 2 nap alatt összerakta otthon)
2. egy gigantikus, thrillerbe illő lövöldözés - közben némi 'Walking Dead'-be illő "filózgatással"
itt szinte mindenki meghal...
az is, aki felteszi a kezét
az is, akinél nincs fegyver
John Goodman-nek nagyon megörültem - sokat vártam tőle
nem is volt rossz, csak éppen xar a szerepe
illetve itt a forgatókönyv nekem kicsit elveszett
értem én, hogy miért támad a szektára (akik egy házban vannak), hogy védeni akarja a seggét, meg minden mást is
és közben mégsem értem
olyan bugyuta az egész
nem MÉLTÓ a film első 1/3-ához :(
3. a nagy gyilkolászás után a film hirtelen átmegy egy szürreális 'Dogma'-szerű végkifejletbe, csak itt nem jelenik meg Alanis Morissette ;)
borzalmas ez a "megoldás"
mi van????
aztán persze snitt és megértjük, hogy valójában mi történt
nem volt ott Isten, meg az Angyalok sem... (csak pár kölyök, aki szórakozott)
az a beszélgetés Goodman és a 2 nagykutya között is olyan okafogyott
értem én, hogy nagyon nagy meglepetés akar ez lenni, hogy mégsem ítélik el a tettéért, sőt, megveregetik a vállát érte
meg erős az a mondat is, hogy "mindenki, aki a vallás okán követ el valamit, az már terrorista" (nem szó szerint idéztem)
tényleg minden értek
és durva is
és igen, ez zajlik most
de valahogyan mégsem üt meg
nem vág arcon
nincs kidolgozva
nem megoldás
most akkor mi a lényeg? hogy "ők" is ezt csinálják, meg "mi" is?!
mert akkor ezzel nem mondtunk sok újat
így viszont baromi közhelyes lett
a film utolsó képkockái (Parks a cellában) meg teljesen fölöslegesek
ahogy a film utosó 2/3-a is :(
mekkora elszalasztott lehetőség!
és mennyire sajnálom!
ó, néma Bob, bár tartottad volna a szádat! :(
(Fotó: filmconnoisseur)
(2017. január 30.)
Szólj hozzá

Jay Kevin Smith Dogma Michael Parks John Goodman Ben Affleck Liv Tyler Néma Bob Alanis Morissette Shop-stop Yoga Hosers Veszett világ Red State Apja lánya Jay és néma Bob