2018. jún 24.

Igaz történet / True Story (2015)

írta: Petra mozizik
Igaz történet / True Story (2015)

635647232214288909-true-story.jpg

meglepő fordulattal, kezdeném egy másik filmmel - amit iszonyatosan csodálok
láttam vagy 3x, mégsem írtam róla... nem is tudom, miért
talán nem vagyok méltó hozzá
Truman Capote ugyanis egy legenda (volt)
a róla készült 'Capote' c. 2005-ös Bennett Miller film pedig maga a tökély
Philip Seymour Hoffman élete legnagyobb alakítását hozta - jutalmazták is érte (Oscarral és G.G.-bal is)
zseni a pasi, zseniális a film is
hogy hogy jön ez ide?! nos úgy, hogy a 'True Story'-ban is egy picit hasonló történetet látunk
a nárcisztikus író itt Jonah Hill, a bűnöző pedig, akinek a történetét meg akarja írni, James Franco
előbbi nekem picit fura volt ebben a szerepben, az utóbbi viszont nagyon jó alakítást nyújt
teljesen véletlenül futottam bele a filmbe, amúgy nem is hallottam még róla
pedig egy kört nagyon is megér! ;)
az izgalom természetesen abból fakad, hogy mi történt valójában Christian Longo (J. F.) családjával - ő ölte meg őket, vagy sem?!
aki nem akar spoilert, nézze meg a filmet és jöjjön vissza később, hogy elolvassa a folytatást ;)
a legdurvább az, hogy Michael Finkel (J. H.) el AKARJA hinni, hogy Longo ártatlan, hiszen az lenne egy igazán ütős sztori
címlap, Pulitzer, illetve könyv
Capote annyiban volt más, hogy - bár ő is durván nárcisztikus és egoista volt - remekül írt és nem a "világ kedvéért", a sikerért akarta megírni Perry Smith (Clifton Collins Jr. REMEK alakításában!!) történetét, hanem maga miatt + kettejük viszonya miatt
Finkelt is érdekli, hogy mi történt valójában, de nekem az volt az érzésem, hogy sokkal erősebb volt benne az a késztetés, hogy visszatornássza magát mások (a szakma) kegyeibe
ugyanis egy sztori kapcsán persona non grata válik belőle
(ezt a történetet amúgy picit jobban is kifejthették volna - nekem nem volt minden tiszta benne)
a lényeg, hogy amikor belemászik ebbe a sztoriba, kb. mindenki bűnösnek véli Longot, kivéve őt
itt említeném meg Felicity Jones karakterét (Jill) - ő Finkel (az író/újságíró) felesége
sok olyan jelenet van, ami róla szól - hogy kocog, hogy dolgozik, hogy nézegeti a férje írásait, gyűjtését Longoról, és nem érted, miért
én végig rettegtem, hogy felmentik Longot, kiszabadul és megöli a nőt - mert kattant! mert gyilkos!
(nekem percnyi kétségem sem volt afelől, hogy mindenkit ő öt meg - és hát így is lett...)
azt is hittem, hogy Jill esetleg ismeri a pasit a múltból, van valami köze hozzá stb.
de semmi ilyen misztium nincs 
mindössze azért "foglalkoztak" vele néha filmben, mert a vége felé van egy durván ütős jelenete és monológja
az ÜT! ;) :)
Jonah Hill viszont nekem nem jött ár
még akkor sem, amikor VALÓBAN ütött - a WC falát :) (amúgy az spontán volt tőle, nem volt benne a forgatókönyvben :P)
a film elvileg valóban egy igaz történeten alapul, amiről sajna nem találtam túl sok infót...
az azonban tény, hogy Franco alakítása 10/10-es, uralja a filmet és nagyon hitelesen adja az ártatlant
szerencsére csak 1 embert tud megvezetni vele...
a film feszült, csavaros, tényleg okés
engem csak az zavart, hogy a végén ott volt az a 2-3 "mi van velük azóta" mondat... az lehangoló volt
Finkel tényleg ennyire hülye?! már bocsánat...
ezek után komolyan tartotta még vele a kapcsolatot?! (ha ez igaz...)
amúgy meg, ha valaki a halálsorra kerül, meddig tartják életben?! sorry... kicsit ez furán hangzik, tudom, de miután megölt 4 embert, köztük 3 gyereket (!!!), elítélték, akkor mire "várnak"?! vagy jó magaviselet miatt enyhítenek majd?!
á, mindegy, ez necces kérdés, meg sok erkölcsi vitát vet fel, tudom, és nem az van, hogy én a halálbüntetés nagy támogatója lennék, de Amerikában ez még létezik; őt pedig halálra ítélték...
undor, amit csinált és felkavarodik a gyomrod attól a kacsintástól, amit Finkelnek nyom :(
utána meg attól is, hogy éli "vidáman" az életét, miközben cikkeket írogat mindenféle újságnak
a 'Capote' filmben valahogy jobban "megérted" (NEM elfogadod, csak megérted) azt, hogy Perry mit miért tett, Capote reakciói is épp ezért zavarosak... és ott a bűnözőt a végén kivégzik
sokkal átláthatóbb film
mindamellett, hogy az is nagyon felkavaró - egy fantasztikus történet
ez is lehetett volna az, de elcsúszott 1-2 helyen
mindenesetre, ahogy korábban írtam: egy kört mindenképp megér, mert nagyon elgondolkodtató
(Fotó: eu.usatoday.com)
(2018. június 24.)
Szólj hozzá

Jonah Hill Igaz történet Truman Capote Philip Seymour Hoffman James Franco Clifton Collins Jr. Bennett Miller Capote Felicity Jones True Story Rupert Goold