2018. jún 30.

The Disaster Artist (2017)

írta: Petra mozizik
The Disaster Artist (2017)

t-golden-globes-james-franco-tommy-wiseau.jpg

ezennel szeretnék egy mozgalmat elindítani, és remélem, partnerekre találok Bennetek!
itt van ez a film, ami SOHA nem jutott el Magyarországra
senki nem vetítette le
érthetetlen okokból!
még akkor is, ha egy olyan emberről szól (based on a true story), akit mi nem ismerünk - ettől még simán érdekes lehet
de Gyerekek! GYEREKEK! ez ÉLETEM EGYIK LEGJOBB FILMJE, legjobb vígjátéka
felfoghatatlan, hogy nem játszották sehol!!
sztem. kötelező angolul nézni... de jó a magyar szinkron, biztosan találtak volna valakit, aki hozza a Wiseau-akcentust ;)
vagy akkor menjen angolul, magyar felirattal
azt érzem, hogy egy kincstől fosztották meg a magyar embereket azáltal, hogy nem látták ezt a filmet
lehetne a címe: A világ legrosszabb színésze, vagy mit tudom én... csak légyszi, ne találjunk ki rá valami erőltetett "sziki-szökevény" (és társai...) sablont!
grrr...
James Franco élete legjobb alakítása és rendezése
Tommy Wiseau (akiről a film készült) pedig borzalmas színész, de nagyon, nagyon szerethető ember
teljesen hülye, közben segítőkész, nem ért az emberekhez és az emberek sem értik őt (szó szerint sem értik, hiszen döbbenetes, ahogy beszél :)), mégis IMÁDNIVALÓ ember
egy örök gyerek, sosem nőtt fel igazán, hisztis és érzékeny, sértődékeny
közben meg remek gondolatai vannak...
és hála James-nek, másodvirágzását éli a 'The Room' (nem összekeverendő 'A szoba' ('Room') c. 2015-ös eszméletlen drámával!! arról is írtam a blogban :P)
ez a szoba egy másik szoba
nagyon más!! :)
mindamellett, hogy valós történet a film alapja, Franco a Greg Sestero (Tommy jóbarátja és a film másik főszereplője) által írt könyv alapján vágott bele az elkészítésébe
ha nem is minden pont úgy történt, mint a filmben (pl. az összeköltözésük L. A.-ben; vagy az sem igaz, hogy Bryan Cranston szerepet ajánlott fel Greg-nek, stb.), de azt hiszem, méltó emléket állít annak, milyen volt Tommy és a kettejük viszonya
mikor elkezdtem nézni, már vagy 10-20 perc után azt éreztem, hogy ez a film nagyon egyedülálló és imádnivaló
annyit, de annyit nevettem rajta! sírtam, szakadtam!!!
több ismerősömnek is írtam, hogy ezt azonnal meg kell nézniük, és a lelkesedésem azóta is tart
jómagam is láttam már azóta és még fogom is párszor, annyi szent!
ez a film hibátlan! minden szinten!
és ha csak az alapjait nézzük, már az frenetikus: van ez a csávó, Tommy, aki nem tudni, honnan jött, nem tudni, hány éves és honnan van ennyi pénze (a 3 rejtély AZÓTA IS rejtély, James-nek sem mondta el :P :)), csak 1 biztos vele kapcsolatban: nagyon szeret színészkedni
az elején még talán nem is tartjuk annyira pocséknak; sőt, Greg odáig lesz érte, tanulni akar tőle (!!) és így indul az ő weird barátságuk
Tommy úgy néz ki, mint egy rémálom
mint egy horrorfilm karaktere
szerintem ép eszű, értelmes ember a kocsijába nem ülne be, nemhogy órákat autózzon, majd összeköltözzön (!!) vele :D
Greg mégis megkedveli, bízik benne, barátok lesznek
hogy miért?
mert ugyanolyanok (ahogy Tommy mondja) - mindketten u.azt akarják: színészek lenni, filmekben szerepelni
vannak álmaik
mivel (kis túlzással) nem kellenek senkinek, nem futnak be L. A.-ben (sem), Tommy pénze ellenére (sem), amikor épp feladnák, megszületik a megváltó ötlet: leforgatják a saját filmjüket
(természetesen T. pénzéből)
Tommy pedig beindul... megvesz mindent, embereket vesz fel, színészeket castingol, közben ő rendez és ő is a főszereplő a saját filmjében
a filmben, ami valószínűleg az ő életét meséli el - de ez sosem derül ki igazán
ami a lényeg: Tommy borzalmas színész és rendező
színészként a legrosszabb EVER!!, 2-3 sort sem képes megjegyezni, mindent túljátszik... rendezőként pedig fogalma sincs dolgokról; igazából az alapokról sem
a film mégis forog, el is készül, meglesz a bemutatója
na! mindent már nem mesélek el! ;)
de, mondom: már az alap kellően érdekes és vicces, viszont ezt Franco megfűszerezi egy nagyon erős szállal: kettejük (Greg, Tommy) barátságával
ami természetesen nagyon hullámzó, hiszen van benne siker, bukás, féltékenység (egymás szakmai és magánéleti sikereire is), és mégis: mindig támogatják egymást, kitartanak egymás mellett, az álmaik mellett
ebben a fergeteges vígjátékban ez olyan szépen van benne, hogy egyáltalán nem nyálas, nem csöpög... nagyon szerethető
a végén pedig egy picit még el is érzékenyültem rajta... :P
amíg néztem a filmet, tudtam, hogy:
1. újra akarom látni - SOKSZOR!
2. látni akarom az eredeti filmet ('The Room'), ami azóta persze kultfilm lett... annyira rossz, hogy már jó...
folyamatos éjféli vetítések vannak világszerte, a rajongók imádják, amióta pedig Franco megcsinálta EZT a filmet, azóta egy újabb hullám indult el belőle
Tommy és Greg azóta is jóbarátok, turnéznak a világban és mennek a bemutatókra
3. minden lehetséges részletet megnéztem az eredeti filmből, a beszélgetéseket Tommy-val, Greggel, stb. - őrületes, hogy Tommy mennyire olyan élőben (még mindig), amilyennek James F. ábrázolja őt
faltam és falok mindent, ami a 'The Disaster Artist'-tal kapcsolatos
egyszerűen nem tudok kikerülni a bűvköréből
annyira, de annyira jó!!
a fenti fotó a Golden Globe-on készült: James megnyerte a Legjobb ff. díját - teljesen jogosan, teszem hozzá
(comedy/musical kategóriában); a dráma kategóriát Gary Oldman vitte (szintén teljesen megérdemelten)
ezért IS szeretem a GG-t, mert itt különbséget tesznek a stílusok között
hogyan is lehetne Franco és Oldman alkotását, vagy akár a 2 filmet egy lapon említeni?!
nos, James felhívta a színpadra az eredeti Tommy W.-t, aki persze beszédet akart mondani, de James nem hagyta neki, sőt, helyette elmesélt egy vicces anekdotát Tommy és a GG viszonyáról ;)
keressetek rá a beszédre, érdemes! :D
sajnos a GG után a #metoo kampány őrületes fordulatai James Franco-t is elsodorták... őt is megvádolták szexuális zaklatással (nem tudom, hogy jogosan-e, vagy sem)
az biztos, hogy emiatt nem jelölték Oscarra...
nagyon szomorú
mert nagyon megérdemelte volna!
nem akarok belefolyni ebbe a témába, a Petra mozizik FB oldalon már kifejtettem a véleményemet róla...
Franco mellett mindenki más is fantasztikus alakítást nyújt
sok jóbarátja szerepel a filmben, a tesójával azonban először forgatott közösen
Dave cuki, jóképű - ahogy az "eredeti" Babyface is ;) (a mai napig is... tipikus jóképű amerikai srác ;))
a kisebb szerepekben pedig olyanok bukkannak fel, mint Sharon Stone, vagy mondjuk Melanie Griffith
de láthatjuk a már említett Bryan Cranstont, Zac Efront vagy mondjuk Bob Odenkirköt
imádnivaló mindenki
picit úgy vagyok ezzel, hogy ha hazánkban levetítették a 'Man on the Moon'-t Jim Carrey-vel (mint Andy Kaufman - akit azért nem ismernek olyan sokan Mo.-on, lássuk be...), akkor EZT a filmet miért nem lehetett?!
Gyerekek, pattanjatok rá a YouTube-ra, nézzétek meg a trailert, az interjúkat, részleteket az eredeti 'The Room'-ból, és kizárt, hogy ne szeressetek bele annyira, mint én!!
a 'Brian élete' (tudom, más stílus, más humor...) óta nem nevettem ennyit vígjátékon
rég láttam már ilyen jót...
könyörögve kérlek Benneteket, hogy nézzétek meg és osszátok az igét: ezt mindenkinek látnia kell!
valahogyan érjük el, hogy hozzák be ezt a filmet Magyarországra és MINDENKI láthassa!! :) <3
köszi! <3
 
(Fotó: vanityfair.com)
 
(2018. június 16.)
Szólj hozzá

Room Churchill Sharon Stone Brian élete Jim Carrey Melanie Griffith Bryan Cranston Seth Rogen Gary Oldman Brie Larson James Franco Zac Efron Dave Franco A legsötétebb óra Bob Odenkirk Tommy Wiseau Greg Sestero A szoba The Room The Disaster Artist The disaster artist Man on the Moon Andy Kaufman Disaster Artist