2019. máj 09.

Vox Lux (2018)

írta: Petra mozizik
Vox Lux (2018)

vox-lux-review.jpg

legutóbb, amikor megnéztem az 'Annihilation' c. filmet Natalie Portmannel, eszembe jutott, hogy még a 'Vox Lux'-ot sem láttam vele, pedig az előzetese igen ütős volt
valami őrült énekesnőt játszik benne, aki kb. úgy néz ki, mint David Bowie :P
na, mondom, ez jó lesz
hát, ezt így azért nem merném kijelenteni (hogy jó volt), de voltak benne jó pillanatok, az tény
kezdjük azzal, hogy bár Natalie Portman nem a kedvencem (mondjuk, bajom sincs vele), szerintem egy nagyon tehetséges színésznő
szinte bármit eljátszik
ha kell, sztiptíztáncosnőt ÉS idegbeteg, féltékeny barátnőt - mindezt 1 filmben ('Closer')
ha kell, hasadt személyiségű balettost ('Black Swan'), vagy éppen First Lady-t ('Jackie')
amiket tőle/vele láttam, mind mesteri alkotások voltak
kivéve talán ez a fentebb említett 'Expedíció' c. filmet
ott sem vele volt baj, hanem zagyva film :(
ez, a 'Vox Lux' (aminek a címe helyesen Vox Lucis lenne (a Fény Hangja)) igazából 3 részre bontható:
1. Raffey Cassidy játssza a fiatal Celeste-et, aki átél (és túlél) egy borzalmas iskolai lövöldözést
ezek az első képsorok borzalmasan erősek
na, EZ ütős
és sokkoló is egyben
nagyon...
azonnal felírtam magamnak, hogy brutál jó a rendezés (Brady Corbet - aki eddig inkább színészkedett; ez az első rendezése)
szinte már művészfilmes volt a kezdés
nem is szinte... AZ volt!
2. Raffey Cassidy kicsit idősebb (kamasz) - egy manager (Jude Law - aki nekem picit semmilyen volt...) felfedezi őt (és a nővérét... de inkább őt) és sztárt csinál belőle
itt már nekem uncsi volt a film
nagyon
vontatott
3. jön Natalie P. - a felnőtt Celeste, aki már egy befutott, de totál beteg (mentálisan is) énekesnő
épp egy nagy showra készül
van visszautalás a múltra bőven
a lövöldözésre is - mert lesz egy fura és szomorú aktualitása ebben a részben is
a managerrel való kapcsolatra is
arra is, hogy a tesójával régen elválaszthatatlanok voltak, de C. befutott, míg Eleanor (Stacy Martin) nem igazán...
az érdekes love triangle hármójuk között (a 2 lány és a manager)
de a legerősebb mégis az, hogy Celeste-nek van egy kamasz lánya (akit szintén Raffey Cassidy alakít - és ez zseniális húzás volt), aki inkább kötődik az anyja nővéréhez, mint a saját anyjához
az viszont gagyi volt, hogy Eleanort mind a 3 idősíkban u.az a színésznő alakította
N. P.-en egyértelműen látszik a kor, Stacy M.-on viszont nem
xar húzás volt, hogy nem vettek fel egy másik színésznőt
N. P. egy ripacs
a szerepe szerint is
viszont semennyire nem hittem el neki a popsztárt
próbált picit Madonna lenni, picit Lady Gaga (a szöveg, amit tol a közönségének, az nagyon "gagás" volt...), de szerintem nem tudott énekesnővé válni
a dalok is olyan semmilyenek
vagyis az ő előadásában azok...
mint láthatjátok, nem vagyok elszállva tőle
sem a filmtől
az első részt látva nagyon bizakodtam, de tök befulladt az egész
Willem Dafoe, mint narrátor - na, az szuper volt
de N. P. allűrös, túlzó viselkedése engem teljesen letört
ez a szerep nem passzolt neki
amúgy Rooney Maranak szánták - nem tudom, miért nem ő kapta végül
sztem. ő király lett volna 
azt nem mondom, hogy ne nézzétek meg, mert 1 kört megér
viszont nem lett a kedvenc filmem és kedvenc N. P.-alakításom sem, az egyszer biztos :P
(Fotó: rollingstone.com)
(2019. május 9.)
Szólj hozzá

Jude Law Lady Gaga Madonna Jackie David Bowie Natalie Portman Rooney Mara Willem Dafoe Closer Black Swan Brady Corbet Stacy Martin Expedíció Annihilation Vox Lux Raffey Cassidy