2020. nov 27.

The Room (2003)

írta: Petra mozizik
The Room (2003)

0_vttaa1k4tm6et10g.jpg

az az igazság, hogy előbb hallottam (és láttam) a ’The Disaster Artist’ c. filmet, mint EZT, az ALAPOT, amiről AZ a film készült
ezt a filmet tényleg mindenkinek látnia kell!
a világ legrosszabb mozija, mégis, egy kincs :P
kultfilmmé vált azóta…
millióan rajonganak érte (ismert sztárok is), az éjszakai vetítések pedig még mindig futnak
ilyenkor a rajongók beöltöznek a karaktereknek, lasztival, rózsával és műanyag kanalakkal (aki látta a filmet, tudja, hogy ezek „alapkellékek” :D) mennek megnézni a filmet
zseniális lehet
annyira részt vennék egy ilyenen!
természetes, hogy hozzánk az eredeti (2003) ’The Room’ sosem jutott el, ennél azonban szomorúbb, hogy az említett ’The Disaster Artist’ sem, amin szakadni lehet, annyira vicces, és James Franco a főszereplője (sőt, ő is rendezte) – vagyis egy ismert név…
az egyik legjobb vígjáték az utóbbi időkből
no, de vissza a rejtélyes című, 2003-as ’The Room’-hoz (azért lett ez, mert állítólag ez meghittséget áraszt, az otthon érzetét kelti :P), melynek írója, rendezője, producere, főszereplője és MINDENESE egy személyben Tommy Wiseau
hogy ki ő?
fogalmunk sincs róla; 3 dolgot azonban biztosan állíthatunk:
- senki nem tudja, honnan származik, honnan jött (össze-vissza hazudozik erről…
azt mondja, sokat élt Fro.-ban, de New Orleans-ban nőtt föl
valójában mindenki azt sejti (akcentus, kinézet stb.), hogy valamilyen kelet-európai országból származhat
- senki nem tudja, hány éves – erről is mindig mást mond (de állítólag az ’50-es években született)
- a harmadik – és egyben mindenkit a leginkább izgató – dolog, hogy HONNAN van ennyi pénze?
álltja, hogy ezt a filmet abból finanszírozta, hogy bőrkabátokat adott el Koreában
értitek?? ki talál ki ilyet?!
hahaha :D :D
állítólag mindenféle bizniszei és vállalkozásai vannak
az tuti, hogy jól élt, a filmet is a zsebéből fizette ki, pedig kemény millák mentek el rá
durván túlköltötte magát, 400 fős stábbal dolgozott (ezen a x*ron :P)
ez az ember egy bohóc
egy vicc
mégis, akkora szíve és lelke van, annyira érzékeny, mint kevesen
persze, nárcisztikus (naaaaaaagyon), önző (nem kevésbé…), hiszen művész, de minden hülyesége ellenére én nagyon bírom
piszok nagy bukta volt a film – ami élete főművének számított, hiszen színészként nemigen alkalmazták (2 okból: nagyon csúnya szegény + nagyon tehetségtelen is – halálos kombó, lássuk be :D) -, meg is bántódott ezen, viszont ennek a kultmozgalomnak köszönhetően a tömeg felemelte
tudunk erre példákat hozni a magyar celebvilágból is: mikor valaki annyira rossz, buta és semmirekellő (kb.), hogy mindenki rajong érte
T. W. azonban tényleg egy hatalmas egyéniség
azt semmiképpen nem lehet elvenni tőle, hogy voltak vágyai, céljai – szerencsére pénze is hozzá -, és bármi áron is, de megvalósította őket
ahogy a ’The Disaster Artist’ (’T. D. A.’)-ban is látszik (hiszen az bemutatja ennek a filmnek a készítését), full hozzá nem értéssel vásárolt egy csomó kamerát (miközben fogalma sem volt, hogy mi a különbség egy 35 mm-es film és a videó között), felvett iszonyú sok embert (nem profi színészeket is…), felépíttetett díszleteket a filmhez, miközben a forgatás helyszínén adott volt egy olyan ’set’, ami kellett neki
sebaj, ő felépítette
közben meg – a másik oldalon – a ruhákat a stylist egy turkálóból „kukázta”, a ’The Room’ bútorait meg – kis túlzással – lomtalanításon szedték össze
vicc
és persze hozzá nem értés
nem megyek bele a millió + 1 sztoriba, ami a film forgatása körül volt – ezek mind kiderülnek a ’T. D. A.’-ból, inkább térjünk rá erre a filmre
tényleg szörnyű
nagyon :D
ha nem vagyok kritikus, akkor is :D
viszont! ha szeretném megvédeni, azt mondanám, hogy olyan, mintha vettek volna egy régi Júlia vagy Romana magazint és annak a sztoriját forgatták volna le
azok pont ilyenek
melyik is volt az, amelyik pikáns volt? amelyikben volt szex is?!
már nem emlékszem… na, de ez AZ!
mondanám: 6 DARAB perc telik el a filmből és máris szex van, méghozzá villantós (csaj melle kint, sokszor)
de nem állunk meg itt…
ugyan nem mindig u.azon szereplők között, de a további percekben vannak hosszas szeretkezések (1 van, ami rövid; ott rájuk nyitnak… az persze más kérdés, hogy Johnny 2 szomszédja (?) / barátja (?) miért jár át az ő lakásába szexelni???): 17. perc, 26., 30. (itt van a 2 barát), 1 óra 05-nél és rögtön 1.09-nél is
az elsőt viccből felírtam, mert annyira hamar az arcomba tolták, aztán mivel hamar jött a következő is, felírogattam mindet :P
nem túlzok, a film 10% nemi aktus
mondhatnánk, hogy nyamm ;), de nem az!!!
egyrészt a túlcsöpögős, iszonyúan túlzó soundtrack (és dalok) alatta, a gyertyák, a vörös rózsák, a libbenő függöny, a design elemben folydogáló, imitált eső…
rémisztő!!!
és pillanatok alatt megy a „pumpálás”, értitek, ami szintén legendássá vált (’T. D. A.’), hiszen Johnny nem jó HELYEN pumpál :D
sokkal feljebb van
hahahaha :D
ezt a stáb mondta is neki, de nem érdekelte
vicces és valahol nagyon gáz is
arról sem lehetett lebeszélni, hogy a pucér poppolóját ne villantsa meg egy ágyból kiszállós jelenetben
hát, nem guszta látvány :P
amúgy a sztori jól indul; vagyis jók a nyitó képek (AHHOZ képest, ami utána jön… de szerintem azért, mert azokban nem voltak szereplők :P), jó a zene (ami végigfut a filmen) – itt még bizakodtam
kár volt
* ugyanis a szerelmes tubicapár (Johnny és a b*tch barátnője) mellett megjelenik Denny
nos, ő legalább akkora talány, mint T. W. az életben :D
az őt alakító Philip Haldiman az egyik legidősebb szereplő a stábból, mégis egy fiatal egyetemistát játszik, akit J. felkarolt és támogat
állítólag „elfelejtették” elmondani az őt alakító színésznek, hogy Denny igazából kicsit mentálisan visszamaradott
mondjuk, amikor nézed, egyszerűen csak azt hiszed, hogy egy szexéhes, tapintatlan, faragatlan k*csög, aki nem vágja, hogy egy épp szexelő pár közé nem ugrunk be harmadiknak (pláne, ha nem hívnak :))
iszonyat fura csávó
az is, amikor Johnny-nak megvallja, hogy szerelmes Lisába, de az még inkább meglepő, amikor Chris-R-ral (a film TÉNYLEGESEN legjobb alakítását nyújtó – és NEM színész - Dan Janjigian) összebalhézik a tetőn egy drog (!!) ügy miatt
Denny? EZ a Denny? drog ügy? tartozás? miafene???
hagyjuk már, de tényleg
ha nem számítjuk Johnny-t, ő az egyik legszörnyűbb karakter
de nézzük a többieket is (a főbb szerepeket, mert olyanokra, mint Peter vagy Steven szót sem pazarolnék)
* Lisa – ő állítólag egy real-life karakter T. W. életéből: egy szemét barátnő, akit imádott, eljegyzett, a csaj meg jól átvágta (és valszeg’ – mint a filmben – megcsalta a legjobb barátjával)
rettenetesen ellenszenves, számító dög, aki élvezi, hogy J. gazdag, eltartja; ugyan van vmi. melója (talán ingatlanos?! nem derül ki igazán), de sosem látjuk dolgozni
unja Johnnyt, mégis, amikor hazaér, rajongva körülugrálja, örömködve szexel vele, miközben fűnek-fának elújságolja, hogy nem szereti, utálja és félreizél J. legjobb barátjával (Mark)
de ugyanilyen álságos az anyjával is, akivel érthetetlen módon rengeteget találkozik
kedveskedik az arcába, közben meg utálja, pofákat vág rá
egy borzalmas, kétszínű nő
mindenki a jó útra akarja terelni (anyja, barinője), vagyis, hogy legyen őszinte J.-val, mondja el neki, mizu, de nem… ő tovább színlel
teljesen oktalanul egy ponton „kiderül”, hogy terhes (amit kitalált, természetesen), de ezt a szálat sem bontják ki (ahogy sok mindent mást sem; cserébe viszont kapunk rengeteg fölösleges, oda nem illő, céltalan jelenetet :))
az egyedüli ember, akivel nem színlel, az Mark, akibe elvileg szerelmes
mondjuk, egy ilyen nőnél ez 2 percig tart; ha jönne jobb, úgyis dobná
1 ponton Johnny-nak is leesik (tudjátok, mindig az tudja meg utoljára, aki benne van… szegény…), hogy nem kéne bíznia ebben a nőben, de mégsem tesz igazán semmit
ja, de: szenved és lehallgatja (!!) a telefonbeszélgetéseket
hahaha – egyszerűen csak rájuk kéne nyitnia :P
* Lisa anyja (Carolyn Minnott), akin látszik, hogy egy igazi színésznő, de xar filmbe került… + egy olyan levegőben lógó karaktert írtak neki, amit igazán nem is lehet hová tenni
az egyik legsokkolóbb, hogy csak úgy, a semmi közepén egyszer bejelenti, hogy ő meg fog halni (mellrák), majd soha többet szó sem esik erről… (egy kérdezz-felelek esten erre T. W. azt mondta, hogy felépült… jah, OK, ez örömteli… de a filmből ez nem derül ki :))
ezen kívül azt látjuk, hogy egy merev, folyton rohanó (hová? miért?) nő, aki még mindig kislánynak nézi Lisát és azt tolja neki, hogy maradjon J.-val
neki csak a pénz és a biztonság számít, az érzelmek nem
maradj vele – ennyi…
zseniális beköpései vannak, amiket hótkomolyan gondol, nem szarkazmus :)
pl.: „Marriage has nothing to do with love.” – és hasonlók
kiábrándult az életből, a szerelemből; érdekember, de még így is korrektebb és kedvesebb, mint a pókerarc lánya
(most egy ponton átfutott a fejemen, hogy mennyire vicces az, hogy EZT a „filmet” komolyan elemezgetem, mint valami igazi művészi alkotást… hahaha… mit vártam?!)
* Mark (Greg Sestero – aki T. W. real-life barátja; kettejük kapcsolatáról + erről a forgatásról szól ugye a ’T. D. A.’), aki Johnny-val „best friends”
ez 7x elhangzik a filmben, mégsem utal rá semmilyen jel :D
Mark simán lefekszik Lisával, többször is, meg sem próbálja távol tartani magát tőle
egy semmi, egy üres ember, egy 0
ő is álságosan játssza a barátot, de közben kicsit sem tűnik megtörtnek, amiért átveri a haverját
vagy ha épp annak tűnik, azt is pocsékul alakítja (OK, Johnny-nál jobb színész, az tény)
és ezek a teátrális, nagy érzelmek! amikor beleáll Peterbe a tetőn… majdnem lelöki
kérem?!?!
annyira rossz – pont amennyire az egész film
a ’legjobb barátok’ kapcsán még annyi vicces adalék, hogy amikor az éjszakai vetítések vannak és EZ a szókapcsolat elhangzik (ugye 7x) a filmben, a közönség hangosan számolja ezeket: „Egy!” „Kettő!” és így tovább… epic! :D
* de a korona az egészen egyértelműen Johnny (a félelmetes „mindenes”, Tommy Wiseau alakításában)
nincs 1 hiteles mozdulata és sora sem
nem is nagyon tudott szöveget tanulni – erről is vannak legendás sztorik és jelenetek (’T. D. A.’)
üres, tartalom nélküli fecsegések
szintén hatalmas amplitúdójú érezelem-kitörések „Why, Lisa, WHY?”
és persze az „Oh, hi” (9x hangzik el), az „Oh, hey” (ez csak 7x :))
viszont mindez semmi ahhoz képest, amit J. a klimaxon, azaz a film végén, a drámai fordulatban tesz (nem LÖVÖM LE ;) mi történik)
az már annyira túl van tolva, hogy nem Arany Málna, hanem egy egész Málnabokor járna érte
döbbenetes
de tényleg…
hogy valaki hogyan tud ennyire rossz lenni
higgyétek el, hogy a ’Barátok közt’-ben és a ’Jóban rosszban’-ban mindenki Oscar-díjas SZÍNÉSZ hozzá képest :D
a film amúgy sokkal hosszabb lett volna, de millió jelenetet kivágtak
milyenek lehettek azok, kérdem én?!
hahaha :)
a másik meg, hogy T. W. egy olyan befejezést akart a ’The Room’-nak, hogy Johnny-ról kiderül, hogy vámpír (hiszen a való életben is mindenki vámpírhoz hasonlította) és egy autóban felszáll az égbe… vagy mi… :)
hagyjuk is!
ez a drámai vég méltó volt hozzá
ahogy a ’T. D. A.’-ban is a vetítésen kiabál a közönség: „Tedd meg! Tedd meg!”
és persze még utána is van 5-6 perc baromság (már bocsi…), mintegy cseresznyeként a lecsurgó, csöpögő, gejl tejszínhab tetején
sebaj: a világ nem felejt, és a rajongók sem
az ’Evil Man’, akinek 5 évig kint volt a feje egy hatalmas óriásplakáton (bérelte, ennyi… már rég nem ment a film, de akkor is ;)) beégett mindenkinek
érdemes utánajárni ennek a legendának, ennek a sztorinak
szerintem talán jobb a ’T. D. A.’-tal kezdeni (ahogy én is tettem) és utána megnézni az eredeti filmet – iszonyatosan ütni fog
az arcodba!! :D
(Fotó: medium.com)
(2020. november 27.)
Szólj hozzá

James Franco Tommy Wiseau Greg Sestero The Room The Disaster Artist The disaster artist Juliette Danielle Philip Haldiman Carolyn Minnott Dan Janjigian