2022. máj 15.

Pókember: Nincs hazaút / Spider-Man: No Way Home (2021)

írta: Petra mozizik
Pókember: Nincs hazaút / Spider-Man: No Way Home (2021)

spider-man-no-way-home-is-also-driving-more-mentions-and-conversations-on-social-media-than-any-other-pandemic-era-release-.jpg

már többször leírtam, elmondtam, hogy nekem Pókember sosem volt igazán a kedvencem
ennek egyetlen egyszerű oka van: nem a képregényhőssel van bajom, hanem a tejfeleszájú Tobey Maguire – számomra – „megölte” a figurát
ezzel nem kell egyetérteni, de én sajnos így láttam
nem volt sem kedves, sem karizmatikus, sem funny
Andrew Garfield ugyan egy fokkal jobb volt, egyértelműen minőségi változást hozott a karakterbe, de sajnos továbbra sem lopta be magát a szívembe, mint kedvenc Marvel-hős (hiszen arra ott van/volt Vasember, Thor, majd később Deadpool)
mindamellett, teszem hozzá, hogy A. G.-et zseniális színésznek tartom, több filmben is láttam és imádom… - csak szerintem neki jobban állnak a picit elvontabb művészfilmek
el sem tudom mondani, mekkora boldogság volt, amikor a ’Captain America: Civil War’-ban Tom Holland bukkant fel Pókemberként!!
ő egy tökéletes választás, maximálisan megtestesíti azt, ami szerintem Pókember (és gyorsan itt is hozzáteszem, hogy ő is játszik MÁS típusú filmekben, érdemes rákeresni, megnézni őt – mert nagyon tehetséges!)
szóval, kedves-drága Tom – szeretlek; az pedig külön egy szuper adalék, hogy Zendaya játssza Pókember párját, MJ-t, és ők ugye a való életben is egy párt alkotnak (szerintem úgy is összepasszolnak)
teljesen evidens, hogy T. H. első, saját Pókemberes filmjét nagyon vártam, megnéztem, szerettem, írtam róla (https://petramozizik.blog.hu/2019/07/20/pokember_hazateres_spider-man_homecoming_955)
a folytatást is nagyon vártam, megnéztem, kevésbé szerettem, nem írtam róla :(
nem Tommal volt a baj, nekem a sztori kicsit erőltetett, túltolták, azt pedig különösen nehezményeztem, hogy Ned (Jacob Batalon), Pókember legjobb barátja – AKI a TOP kedvenc szereplőm a filmben Pókember mellett – sajnos szerelmes lett, kapott egy csöpögős szálat és szinte „kiesett” a filmből (gagyi lett, nem tudok szebben fogalmazni)
ezen picit felhúztam magam és nem írtam róla
a mostani rész azonban naggggyon bejött – de szerintem ezzel nem vagyok egyedül
mivel van egy nagyon erős húzás a filmben, amiről mindenképpen szeretnék és KELL is beszélni, spoiler lesz – aki esetleg még nem látta a mozit és tervezi megnézni, ne olvasson tovább, jöjjön vissza később
Pókember rendben van, Ned visszatér régi önmagához, sőt, kiderül, hogy mágikus képességei vannak (mint Doctor Strange-nek ;)), MJ is OK, viszont az igazi fordulat, a non plus extra az neeeeem, nem Dr. Strange megjelenése és balul elsült varázslata, hanem a 2 korábbi Pókember visszatérése
ez valami őrületesen nagy volt! azt hittem, besírok! (hallottam, hogy volt olyan vetítés, ahol a közönség tapsolt, éljenzett – megértem!! <3)
nem ismerem az eredeti képregényt, bocsi érte, szóval nem tudom, hogy ott is ez történik-e: van 3 Pókember, 3 univerzum és egyszer így összefutnak?! vagy ezt csak a film kedvéért írták meg így?
passz, és tényleg nézzétek el a műveletlenségemet… de bárki is volt, aki kitalálta, az egy zseni!!
gyorsan tegyük hozzá, hogy a multiverzum megnyílásával nem csak a két régi Pókember tér vissza, hanem az ő ellenségeik is, akikkel már leszámoltak
itt azonban még élnek, és ugyanúgy gonoszkodni szeretnének :D
természetesen a legnagyobb karakter ezek közül Willem Dafoe, mint Norman Osborn/Green Goblin
ugye senki nem hitte el egy percre sem, hogy ő tényleg jó lett?! :D
az izgalmak és a fordulatok mellett megható pillanatokat is kapunk, ilyen pl. May (Marisa Tomei) halála :(, de nekem az csalt igazán könnyeket a szemembe, amikor az Andrew G. féle alakított Pókember mondott 1-2 megható mondatot, vagy amikor megmentette MJ-t és ott elérzékenyült (mivel az ő világában az „ő” MJ-je sajnos meghalt… - ebből is látszik, mennyire remek színész…); ja, és az „I love you guys” impro volt tőle, nem volt a scriptben
és persze a vicc-faktor sem marad ki, de tény, hogy azért ez nem egy James Gunn vagy Taika Waititi a rendező/író…
tudom, hogy jó bornak is kell a cégér, de ennek a bornak nem kell semmi
úgy szuper, ahogy van – és persze várom a folytatást
felkészül: Doctor Strange… ;)
(Fotó: economictimes.indiatimes.com)
(2022. május 15.)
Szólj hozzá

Pókember Spider-Man Thor Andrew Garfield Vasember Spiderman Zendaya Deadpool Marisa Tomei Tobey Maguire Tom Holland Willem Dafoe James Gunn Doctor Strange Captain America: Civil War Taika Waititi Spider-Man: Homecoming Jacob Batalon Pókember - Hazatérés Spider-Man: No Way Home Pókember: Nincs hazaút Nincs hazaút No Way Home Green Goblin