2022. nov 10.

Nincs baj, drágám / Don't Worry Darling (2022)

írta: Petra mozizik
Nincs baj, drágám / Don't Worry Darling (2022)

202109141212-main_cropped_1631596335.jpg

sosem jó ómen, ha egy filmet megelőz a híre
és itt nem a mesterségesen generált PR-ra gondolok, vagy esetleg valami olyan érdekességre, izgalomra, ami magától kipattan
hanem, ha jönnek a rossz hírek
de csőstül…
botrányok, kavarás… a polcra helyezték, lejegelték, #metoo balhé… bármi
ez teljesen elveszi a figyelmet magáról az alkotásról és már eleve úgy ülsz le megnézni, hogy „na, ez az a film, ahol…” (bele sem merek gondolni, milyen lesz az a film, aminek a forgatásán eldördült az a bizonyos kellék-pisztoly…)
persze-persze, igaz a mondás: a negatív reklám is reklám
maximálisan így van
a kérdés mégis csak az: mennyire érdekel maga a film, mennyire tudsz rá figyelni, mennyire vagy nyitott, hogyan engeded be
VAGY azzal a szájízzel ülsz be, amit fent is írtam: „ez az a film…”
ez sosem jó, lássuk be
nem szokott jól elsülni
nem is tudok erre ellenpéldát
márpedig a ’Nincs baj, drágám’ körül RENGETEG balhé volt
megszámlálhatatlan
Olivia Wilde-nak (rendező, de egyben játszik is benne – amúgy nem rosszul ;)) a vitái Shia LaBeouffal, ami miatt a színész ki is lépett a filmből és őt helyettesítette O. W. kisasszony szerelme/kedvese, Harry Styles
ha rákerestek, mindent el tudtok olvasni
nem állok neki belemenni, sem igazságot tenni, de az biztos, hogy nem teljesen világos (nekem) a sztori, nem látom át, pontosan mi is történt és kinek van igaza (de inkább LaBeouf felé hajlok amúgy :P)
de – hogy egy másik mondást idézzek – nem zörög az a bizonyos haraszt… tudjátok… :P
+ bejött az a sztori, hogy Olivia Wilde válik a férjétől, Jason Sudeikis-től, és bizony nem egy szép különválás ez sem (volt ott is csúnyaság; a legemlékezetesebb, amikor S. a válási papírokat a CinemaCon színpadi beszélgetése alatt kézbesíttette Oiviának egy futárral!! bumm! – bár később a színész azt mondta, hogy ezt nem így tervezte, nem ő kérte ezt és ez nagyon xarul sült el… elnézést is kért… de én nem vagyok teljesen biztos az ártatlanságában :P ;))
ha ez mind nem lenne elég, nagy kedvencem, Florence Pugh is kőkeményen összeveszett Wilde-dal, olyannyira, hogy nem szívesen (vagy inkább egyáltalán nem) promotálta a filmet, nem ment el a bemutatókra
kb. azt mondta, hogy „hagyja őt mindenki békén”
és ISMÉT Wilde!!
fejétől bűzlik a hal?! (hogy egy újabb mondást dobjak be :))
esélyes…
még szerencse, hogy Harry nem veszett össze vele, mert azt nem csak a film sínylette volna meg, de a kapcsolatuk is
mondjuk, apropó Harry – a színész-énekes maga is eléggé megosztó személyiség
azt senki nem vitatja, hogy tehetséges, jó hangú énekes, sőt, szerintem színészként is elfogadható volt (mondjuk, nem nagyon lehet AZT a szintet hozni, amit Florence… :P), de a magánélteben vannak olyan megnyilvánulásai, amik furák… vagy soknak bizonyulnak
(pl. az LMBTQ közösség is bele-beleszáll… keressetek rá, erről is lesz jópár cikk :P, nem is beszélve arról a hamis vagy igaz (ismét nem tudni, mi az igazság) sztoriról, amikor beleköpött Chris Pine ölébe!!!)
értitek a szitut, ugye?!
itt ez a film, ami 2019-2020 óta formálódik, alakul, de ennyi balhé övezi, áááá…
nem vezet ez jóra, Gyerekek!
talán emiatt is került fel ennyire gyorsan a HBO streamre, mert féltek tőle, hogy a moziban nem hozna túl sokat, így meg talán többen megnézik (igen, a balhé miatt is + mert az ember kíváncsi a sztorira a trailer alapján)
nos, a másik, amibe belefuthattatok itt-ott, az az, hogy a film fullra a 2004-es ’A stepfordi feleségek’ leutánzása
ha nem is pontosan u.az a sztori, ha nem is pont az lesz a vége (de amúgy itt is a feleségeken lesz a lényeg…), mégis: tényleg nagyon sokáig az a benyomásod, hogy az nézed
ami egy örökzöld, egy remekmű, egy szuper vígjáték, Frank Oz zseniális rendezésében + tele óriási alakításokkal
teljesen kár volt és fölösleges volt mindezt kb. ugyanúgy megcsinálni – u.az a „suburb”-hangulat, a színek, a ruhák…
VÉGIG olyan, mintha azt a filmet néznéd
ez gáz…
sokaknak még a ’Get Out’ is eszébe jutott, nekem pedig a ’Suspiria’ új feldolgozása (a táncos jelenetek miatt)
folytassam?!
hiába ragyogja be csodálatos Florence-ünk az egész mozit, hiába kiemelkedő az ő alakításának minden perce, nem tudtam az agyamat elirányítani arról a tényről, hogy ez egy koppintás
van a végén egy csavar, kiderül, mi is történik pontosan és az is, hogy a legokosabb az, akit végig az orránál fogva vezettek – de persze csak kitalálja, mi van az egész mögött
azt, hogy mi van a valóságban, mi a „kint” talán nem lehet kitalálni, megfejteni, mondhatni: ez némi meglepetés
de sajna engem semennyire nem kárpótolt azért, hogy ez egy érdektelen film
no, meg a „been there, done that” érzés…
sajnálom, kár érte
főleg Flo miatt, aki egy remek színésznő
Wilde és Styles pedig egy kicsit magába nézhetne, összekaparhatná magát és elgondolkodhatna azon, hogy mit miért és hogyan is tesznek – a való életben (a filmvásznon nincs baj velük…)
és látjátok?!
pont ez a nem jó!
nem tudom levenni ezt a szűrőt, ezt a szemüveget a szememről – csak ezen keresztül tudom a filmet is bírálni
nagyon félrement ez… :(

(Fotó: voi.id)

(2022. november 10.)

Szólj hozzá

Harry Styles Olivia Wilde Shia LaBeouf Chris Pine Frank Oz Jason Sudeikis Get Out Suspiria Florence Pugh Nincs baj drágám Dont Worry Darling A stepfordi feleségek