2023. júl 06.

Az idol (1. évad) / The Idol (season 1) (2023)

írta: Petra mozizik
Az idol (1. évad) / The Idol (season 1) (2023)

the-idol-serie-lily-rose-depp-the-weeknd-fait-polemique-avant-sortie.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott...

az az igazság, hogy baromi nehéz erről az 5 részes sorozatról írni
mert olyan, mint egy nagy trip, egy pszichedelikus utazás (írom mindezt úgy, hogy olyat sosem éltem át :P, szóval akkor mondjuk azt, hogy ilyen LEHET)
folyamatosan szól a zene, mennek a dalok, folyik a történet
egy nagy klip, vagy éppen, mint egy opera (mert van dráma, bőven!), 5 felvonásban
no, de először a The Weeknd nevű művészről
eredeti nevén Abel Makkonen Tesfaye, kanadai születésű, de etióp származású, jelenleg 33 éves és világsztár
elmondhatja, hogy volt már Super Bowl halftime show-ja, méghozzá a Covid kellős közepén, üres stadion (zéró néző) előtt, 2021-ben
mindamellett, hogy (sztem.) egyedi és zseniális volt ez a műsor (nekem az egyik TOP kedvencem lett), arról is ismeretes, hogy full élőben tolta le, semmi playback… és a vizualitás, a klipszerűség ott is maxra volt csavarva
amikor berobbant a köztudatba a "Can't Feel My Face”-szel (ami amúgy már a 2. stúdiólemezén szerepelt), én majd megőrültem!
ki ez az ember?! zseniális! iszonyatosan tehetséges! imádtam!
eleve, bejön ez a zenei stílus (ami erős egyveleg), nagyon, másrészt az összes dala annyira különleges
van, ami bulisabb, de a legtöbb ilyen ”elúszós”, álomszerű, mind-mind olyan, ami jól működne egy filmben… és ismét: a klipek erre rá is erősítenek, mert eszméletlenül fontos mindnél, hogy MIT LÁTUNK, miközben hallgatjuk Abelt
pikk-pakk világsztár lett, de okkal
lehet, hogy valaki nem bírja a depis, borongós, nagyon nyílt és őszinte szövegeit vagy azt, hogy néha falsettóban énekel, de én kajálom, zabálom – már bocsánat…
tett arról is, hogy kellően figyeljen rá a sajtó, 1-1 megmozdulásával (pl. pont a Super Bowl környékén kezdett el bekötött, bepólyált (mint aki megsérült) fejjel járni – erre mindenki arról pusmogott, hogy megműttette magát… miközben pont EZ ELLEN szólalt felt, erre utalt (hogy manapság mindenki szétoperáltatja a fejét a szépségre hivatkozva… :P), vagy azzal, hogy éppen kivel randizik
volt itt kérem modell, Bella Hadid, énekesnő, Selena Gomez stb.
de folyton beszélnek róla valami kapcsán: vajon drogozik-e, azért énekel-e erről annyit... vagy éppen arra ugranak rá, hogy milyen háza van és azt mennyiért adta el Madonnának
2023-ban friss infóként jött ki, hogy figyelemzavaros
na, értitek…
nonstop a hírekben van
ha valaki, Ő tényleg tudja, milyen IDOL-nak lenni, szóval teljes és maximális létjogosultsága van, hogy vele együtt készítette el Sam Levinson (’Euphoria’ – erre még visszatérek…) ezt a sorozatot
remek választás volt, ért hozzá, ebben él, valahol róla szól, arról nem is beszélve, hogy 5 részen át 0-24-ben hallhatjuk a zenéjét
HA nekem nem is lett annyira ikonikus mint 1-1 slágere, de maximálisan Ő
őt pedig szeretem
nagyon
olyannyira, hogy amikor kiderült, hogy Magyarországot is érinti a koncertturnéja során, azonnal, AZ ELSŐ NAP megvettem rá a jegyemet
majd lemondta
már nem tudom, mi miatt… de iszonyat kiakadtam :(
szomorú és csalódott voltam
mert persze követem a FB-on, látom, mit csinál – és az baromi profi :(
picit meg is sértődtem rá (:)), ami mára talán enyhült… de üsse kő, a sorozat miatt meg el is nézem neki
mert ez baromi jó!!
NEKEM! – teszem gyorsan hozzá
nem lesz az mindenkinek…
ugyanis sokan csak ezeket fogják látni benne… sorolom: szex, meztelenkedés (Johnny Depp lánya, Lily-Rose (aki a főszereplő, aki maga az IDOL) szinte folyton pucér (cici), vagy minimum áttetsző a ruhája)
pia, drogok (bár MESSZE nincs benne annyi, mint az ’Euphoria’-ban)
a popsztárok élete – csakis a negatívumokat felerősítve (a szakma, a managerek stb. csak használják őket, csak a pénzt látják bennük, ők parancsolnak, a sztár pedig csinálja, mint a jó katona (vérző lábakkal, depisen is))
egy szekta élete, sok faramuci emberrel, akik követik uruk és parancsolójuk (ő lenne The Weeknd) minden (néha beteg) szavát
kihasználás, visszaélés, hatalom
eldobható, azonnal lecserélhető vagy
botrányok, botrányok, botrányok
a káros social media – és újabb botrányok
soroljam még?!
HA ezt nézzük, valóban tipizáló, sőt, sztereotip… és tényleg negatívan
mert azon kívül, hogy főhősnőknek, Jocelynnek van pénze, szép a háza… nos, nem sok pozitívumot látunk az életében:(
és persze tudjuk, pl. Britney óta (akire végig hajaz J.), hogy ha valakinek van egy agresszív, nyomulós és tudatos anyja és apja, és ha valaki egy picit is labilis, akkor könnyen bedarálhatja ez a szakma…
azonban HA ez az élete, és némi tehetsége is van hozzá (amúgy azt csíptem J. karakterében, hogy full középszerű a hangja… nem egy Adele, nem egy Amy Winehouse), akkor megy és csinálja
mert amúgy CSAK EZT tudja csinálni
erre sok külföldi (de akár magyar) példa van
Lily-Rose Depp annyira, de annyira zseniálisan hozza ezt: a marionettbabát, akit mindenki kedve szerint mozgathat (és tetszik is a Dollhouse-os dala, ami erre utal)
szép, vagy inkább különleges, a hangja pont elég (feltuningolható…), sokat sír, sokat kiborul
de a vége… ah… na, odáig még nem rohanok…
az egész sorozat egy gourmet fogás, egy újragondolt desszert, egy különleges tiramisu…
eleinte fura, nem ezt szoktad meg, sőt, nem is laksz tőle jól
nézegeted, forgatod, hogy mi ez, de ha belekóstolsz és elkezded megízlelgetni, rabul ejt, behúz
Tedros, aki beteg, mint állat, de lássuk be, ÉRT ehhez – a hangokhoz, a dalokhoz, a sztárcsináláshoz
az ő faramuci, de egytől-egyig iszonyatosan tehetséges freak „bandája”, énekesei, barátai… követői (akik közül Chloe (Suzanna Son ), Dyanne (Jennie), Xander (Troye Sivan) és Izaak (Moses Sumney) valóban énekesek, zenészek)
mellettük láthatjuk egy rövid cameoban Alexa Demie-t (’Euphoria’) és Mike Deant, aki önmagát alakítja és elég sok szerepe van ;)
mellettük én igazán Dan Levy-nek örültem (’Schitt’s Creek’), aki csak 1 részben bukkan fel
az azonban teljesen egyértelmű, hogy Lily-Rose és a The Weeknd kémiája (nagyon él!!) viszi a prímet, mellettük pedig – mint karakter – Chaimot (Hank Azaria) és Destiny-t (Da'Vine Joy Randolph - mekkora ez a nő!!! :D minden szempontból... :P) szerettem a legjobban
ha valaki, na ők még valamennyire tényleg J.-t képviselik
viszont, ha olyat keresünk, hogy ki az, aki NORMÁLIS, emberi, mondjuk, van bűntudata, nem csak a pénz és a csorda után megy, nos, az Leia (Rachel Sennott – a ’Bodies Bodies Bodies’-ban láthattuk ;)), J. asszisztense és legjobb barátnője
ugyan őt is elkapja a gépszíj, de legalább a végén ki tud ebből szállni, sztem. akkor, amikor kezdi belátni, hogy J. is kétarcú
ugyan ott még nincs a nagy spíler húzás, a 180 fokos fordulat, amit nem is akarnék elspoilerezni… túl jó ahhoz ;)
Leia nem bűntelen, de fel tud állni, ki tud szállni
ami – úgy tűnik – J.-t nem hatotta meg… vagyis erre nem tértek ki
az egész „műben” határozottan megvannak a fejezetek, a „felvonások”, azért mertem operához hasonlítani a legelején
szerelem, ármány, árulás, dráma… épp csak nem hal meg valaki
de azért belül igen… úgy többen is ;)
pl. mi, közönségként, amikor elérünk a végefordulathoz :P
még annyit, hogy a The Weeknd lehet, hogy folytatni akarja, de sztem. nem kéne – ez TOP befejezés így és nagyon kerek lett
szerintem messze nem annyira durva (drog, pia, szex, önmagunk leamortizálása), mint az ’Euphoria’ (nem is értem, hogyan hasonlítja bárki is hozzá, max. a vizualitásában… hiszen az egyik operatőr itt is RÉV MARCELL, akibe konkrétan szerelmes vagyok <3) – azt nézve azt éreztem, hogy a világ egy sötét, fekete lyuk és már mindannyian benne vagyunk, zuhanunk lefelé… max. van, aki már nagyon közel van az aljához
ez nekem itt egy bepillantás egy világba, egy szakmába, sztem. erősen tipizálva… és persze, vannak durvaságok, farkastörvények uralkodnak, mindenki eldobható, helyettesíthető, lecserélhető… de ugyanennyire gyorsan fel is emelhető, építhető a semmiből
megszoksz vagy megszöksz
J. pedig nem hogy megszokta, hanem Ő LETT a puppet master ;)

(Fotó: cosmopolitan.fr)

(2023. július 6.)

Szólj hozzá

Adele Britney Spears Madonna Super Bowl Bodies Johnny Depp Euphoria Hank Azaria Selena Gomez Amy Winehouse Idol Jane Adams The Weeknd Eli Roth Rév Marcell Lily-Rose Depp Bella Hadid Jennie Hari Nef Troye Sivan Sam Levinson Karl Glusman Alexa Demie DaVine Joy Randolph Schitts Creek Dan Levy Bodies Bodies Bodies Rachel Sennott Schitt"s Creek The Idol Az idol Abel "The Weeknd" Tesfaye Abel Tesfaye Suzanna Son Moses Sumney Mike Dean Cant Feel My Face