2024. júl 27.

Deadpool & Rozsomák / Deadpool & Wolverine (2024)

írta: Petra mozizik
Deadpool & Rozsomák / Deadpool & Wolverine (2024)

4423fd821effaf7a359d38bd64fbc628.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott

mit is lehet mondani arra, amikor az általad évek óta várt film, a legesleginkább szeretett főhősöddel visszatér, sőt, még jó is?! azt, hogy BOLDOGSÁÁÁÁG! <3
megkockáztatom – a legjobb ’Deadpool’-film so far…
vagy lehet, hogy csak friss az élmény?!
nem tudom… szerintem nem (csak) emiatt mondom
(btw: velem együtt 365 millió néző látta az 1. trailert amikor a publikálás napján – ez papám Guinness Record…
nemrégiben a srácok meg is kapták a díjukat is érte ;))
ez brutál erős lett! minden szinten: humor, erőszak, kiszólások, beszólások, millió utalás mindenre, ami aktuális (popkultúrától a Fox/Disney-cécóig…), minden benne van
az első adandó alkalommal megnéztem, amikor tudtam (hétköznap full elfoglalt voltam, volt minden…): vagyis szombat reggel 10.00 órakor – a matinék matinéján, ANGOLUL, és csupa-csupa jó arc társaságában, igazi hardcore rajongókkal (akik valszeg’ – csakúgy, mint én – csüt. és péntek este valami halaszthatatlant csináltak, különben már akkor megnézték volna… :P)
annyira, de annyira tökéletes lett ez, hogy természetesen NEM lesz elég ez az 1 alkalom, ezt többször is látni kell majd
egyrészt, hogy mindent ÚJRA lássak, másrészt, hogy ha lemaradtam volna valamiről, azt pótoljam – szerintem sok ilyen volt
betegjó <3 :D
lehetetlenség normálisan írni róla, hiszen percenként cikáznak a fejemben jobbnál-jobb jelenetek és annyira pörög a duma, hogy tényleg nem lehet normálisan befogadni mindent
de nem is baj
valahogy olyan az egész, mint valami nagyon sűrű vitaminkoktél – jót tesz a testnek, léleknek :D
nekem legalább is mindenképp :P
de ahogy ez lenni szokott, TÉNYLEG nagyon hentelős, véres, rettenet rondán beszélnek benne, agresszív és bizonyosan megsértenek jópár kisebbséget, csoportot és embert is :D (ez az első R-rated Disney movie… :D)
de Deadpool ilyen, ezt tudjuk róla…
Ryan Reynolds nagy kedvencem – és nem csak a D. miatt
egy nagyon okos és egyben szimpi pasi
csodás házasságban él és 4 gyereket nevel a gyönyörűséges Blake Lively-val, akivel nyíltam és nagyon humorosan szívják egymás vérét a social médiában (mondjuk u.ezt csinálja Hugh Jacmannel is :P)
résztulajdonosa a walesi Wrexham A.F.C. focicsapatnak és szívvel-lékekkel promotálja őket (szinte már olyan „tedlasszó”-s módon <3), emellett beszállt az Aviation Ginbe (ott már eladta a részesedését, de sokáig lelkesen tolta azt is)
nem mellékesen a Match Group igazgatósági tanácsában is ott ül, és ki tudja még mi a csudát nem csinál?!
jah, a legfontosabbat hagytam ki: színész-producer
és abból is TOP!
ha nem is egy Tom Hanks vagy Clint Eastwood, mert a fizimiskája miatt inkább vígjátékokban láthatjuk, azokban viszont nagy jó
a ’Deadpool’ azonban teljesen ő
mint mindenbe, ebbe is 100%-osan beletette magát és annyira az övé… <3
az pedig, hogy sikerült H. J.-t meggyőzni arról, hogy vállalja el vele ezt a közös ökörködést, nagyon sokat ér – nekünk, rajongóknak mindenképp
2017-ben ugyanis azt mondta a színész, hogy többet nem bújik már Logan/Wolverine bőrébe… de szerencsére mégis!!
ez volt a 10. alkalom, hogy Farkast alakította, és sztem. nem kopott semmit a dicsfénye ;) (a hasizma pedig jobb, mint valaha… grrr… nyalogatnék róla fagyit :P)
Kevin Feige (producer), Shawn Levy (producer és a film rendezője) és Ryan R., no meg Hugh… non+extra
pár fontos infó és lesz SPOILER is, szóval óvatosan az olvasással azoknak, akik még nem látták a filmet!
szerintem az, aki nem látta a ’Loki’-sorozatot és sosem hallott még a TVA-ről, meg erről az egész idővonalas-témáról, nem tudja, mi az a „pruning” vagy a ’The Void’, annak nem biztos, hogy minden érthető lesz
én láttam az 1. évadot és – vigyázat!! – nem tetszett… emiatt nem is írtam róla
már a 2. évadba sem akartam belekezdeni, de egy barátom meggyőzött, hogy annyira jó, nézzem – végül kötélnek álltam
nos, nem fejeztem be: 5 részt láttam és a zárót már nem néztem meg
tudom, ez így elég hülyén hangzik, de annyira nem jött be az sem
egy erőltetés volt részemről!
biztosan velem van a baj, mert a világ rajong érte, de nekem hulla unalmas volt ez a helyszín, ez a lagymatag tempó, de legfőként azt, hogy kiherélték Lokit
a gonoszkodó, szemét, de azért „mindig összekacsintunk vele” Lokit :(
kapott egy gagyi szerelmi-szálat is, ami sztem. még inkább leminősíti az egészet
nyugodtan dobáljatok meg sárral, nem érdekel – ez az én blogom és EZ a szubjektív véleményem róla… ha tetszik, ha nem ;) :P
VISZONT! ha valamiért volt értelme néznem, akkor az emiatt volt
ez a ’Deadpool’-rész ugyanis nagyon nagyban összefügg a TVA-vel, az ő feladatukkal és mindazzal, ami a ’Loki’-ban megy
aki azt nem látta, csak pislog majd
sztem. érteni fogja, de nagyon új lesz neki
ha viszont megvan ez az „előképzettség”, akkor pl. nem lepődünk meg egy csomó dolgon, pl. a Deadpool-variációkon sem (az kellően vicces Lokival is)
vannak szereplők, akik a soriban is szerepelnek és itt is, de – logikus módon – Owen Wilson és Tom Hiddleston (Loki) nem bukkan fel
mondhatni, a film 2/3-ának, vagy talán inkább ¾-ének köze van a TVA-s vonalhoz… - de (!) szerencsére nem húzza le ezt a csodás alkotást, köszönhetően annak, hogy D.-t NEM herélték ki és belőle nem csinálnak egy ellágyult karaktert
2024 óta várnak a rajongók arra, hogy Wolverine-t ebben a sárga cuccban lássák, és tessék, megérte, megkaptuk!
ha már egyszer elvállalta, mindent belepakoltak vel kapcsolatban
itt van Dafne Keen, vagyis X-23 és es csomó régi (vagy új) MCU-s karakter
ha már idén NEM LESZ több MCU-film, legalább ebbe mindent belepakoltak: Elektra (Jennifer Gardner), a Penge (Wesley Snipes, 26 évvel a mozik után!!) és a számomra kevéssé ismert Gambit (Channing Tatum), aki saját mozit kapott volna 2019-ben, de a Disney offolta
a viccelődés Penge „one and only”-volta kapcsán is nagyon aktuál, hiszen ugye – mint tudjuk – 2025-ben visszahozzák (reboot), méghozzá Mahershala Alival (érdekel, de azért tartok tőle… W. S. EPIC volt!!)
rengeteg a poén, amik TOP-kategóriájuk, tényleg nehéz felidőzni őket, mert ömlenek rád
megemlékeznek a drága, szeretett és nagyon hiányolt Stan Lee-ről egy felirattal (egy buszon): „Your Friendly Neighborhood Cleaners: Stanlee Steamer”
viccelődünk az X-Men-en, lobog a Kanada-rajongás (de amúgy vicces a skót és walesi Deadpool is, az meg, hogy van egy westernkalapos D. és FELISMERTEM, hogy az ő hangja Matthew McConaughey, arra rohadt büszke vagyok (az 1. mondatnál is erre tippeltem, a 2.-nál szintén… többet nem is szólal meg, de a stáblistából kiderült, hogy ő volt)), R. R. nagyon akarta, hogy ezt a részt is ott forgassák, Vancouverben, de nem jött össze neki
szuperek a Logan-típusok a különböző idősíkokból, főleg Hanry Cavillnek örülhetünk (ő az izmos, szivarozós)
millió a cameó – Blake Lively (vagyis R. R. felesége) a Madonna-szerű Lady Deadpool, Chris Evans pedig újra Johnny Storm/Human Torch bőrébe bújik a ’Fantasztikus négyes’-ből – na, ő is parádés :D
rengeteg nagy fight van, eleve D. és W. között 2 markáns, de együtt is harcolnak egy csomót
fröcsög a vér, de durván!! röpködnek a fejek, végtagok és minden más is…
természetesen millió 1 homoerotikus poén van, de ez is Deadpool-sajátosság, mint tudjuk ;)
Blind Al (a 80 éves Leslie Uggams) ugyan csak 2-3 percet és poént kap, de annak is örülünk
és még egy ’Free Guy’ (szintén R. R.-film…) kikacsintás is belefér (amikor a sok D.-t kinyírják, az AZ az utcarészlet ;)), jah, és akkor a ’Furiosa’-poént nem is említettem
Gyerekek, be kell lássam, LEHETETLENSÉG mindent leírni, ezt látni, hallani kell
hogy tudok-e negatívumot mondani?! talán egyet, igen
nagyon vártam Emma Corrint Cassandra Novaként, ugyanis mostanában láttam őt ’A Murder at the End of the World’-ben és nagyon tetszett
itt nekem erőltetett volt, valahogy nem találta el ezt a karaktert (nekem) :(
illetve talán a TVA-túltengés volt zavaró, de mondom, ez a rosszemlékű ’Loki’-sorozat miatt van
mid-credits van, egy szép emléket állítunk a Foxnak és a sok-sok ’Logan’ + ’X-Men’-mozinak <3
end-credits is van, érdemes megvárni – kapunk egy jó poént még ;)
(de konkrét folytatásra vagy más Marvel-filmre való utalás nincs…)
és lopok egy gondolatot Matthew Vaughn producer-rendezőtől: „I think Ryan Reynolds and Hugh Jackman are about to save the whole Marvel universe."
dittó!! <3
KÖTELEZŐ! IMÁDÓS! ÚJRANÉZŐS!
és továbbra is: I <3 Deadpool

U.i.: a zenékről, betétdalokról még nem is szóltam, pedig azok is megérnek egy misét... remek mind! KÉSZ! szakadtam! de azért a 'Like A Prayer' visz mindent - pláne ismerve, hogyan is szerezték meg a jogokat... ;) (mivel kiskoromtól őrült nagy Madonna-rajongó vagyok csöppet sem lepődtem meg, hogy ennyire kedves és rugalmas volt + még a kedvükért kicsit variált is az egészen... eleve ő is őrült és passzol ehhez a bandához :D ;))

***
az újranézés megtörtént (08.03.), direkt magyar szinkronnal...
nem rossz így sem, természetesen, de bizonyos poénok tök mások ('Indul a bakterház' és hasonlók...), más viccek viszont talán jobban is ültek magyarul
Farkas magyar szinkronhangja (eddig: Sinkovits-Vitay András, most Weil Róbert) változott, és ez ÉREZHETŐ... :(
Dogpool másik neve angolul Mary Puppins, itt meg Blöki Lively lett, utalva ugye Ryan Reynolds feleségére... (Blake LIvely)
B. L. (Lady Deadpool) eddigi magyar szinkronjait is lecserélték, és most Borbély Alexandra hangján szólalt meg (még ha esetleg sokan nem is tudták, hogy ő van a jelmezben... mármint Blake...) - gondolom, Nagy Ervin miatt :P
Ervin természetesen szuper, mint mindig! ő nagyon éli ezt <3
verdict: szerintem sokkal jobb az angol - ahogy minden jó/jobb eredetiben (kevés kivétellel...)
de érdemes mindkét nyelven megnézni ;)
amúgy természetesen fantasztikus volt így is a film, imádtam <3
csöppet sem untam, sőt, jó volt, hogy tudtam, mi lesz és várhattam a poénokat ;)

(Fotó: cool.iprima.cz)

(2024. július 27.)

Szólj hozzá

Madonna Loki Clint Eastwood Stan Lee Tom Hiddleston Chris Evans Channing Tatum Disney Blake Lively Farkas Nagy Ervin Ryan Reynolds Matthew McConaughey Hugh Jackman Fox Deadpool Wolverine Logan Tom Hanks Wesley Snipes Owen Wilson Rozsomák Sinkovits-Vitay András Shawn Levy Kevin Feige Jennifer Gardner Matthew Vaughn Mahershala Ali Leslie Uggams Dafne Keen Free Guy Aviation Gin Ted Lasso Hanry Cavill Furiosa A Murder at the End of the World Deadpool & Wolverine Deadpool & Rozsomák Match Group Like A Prayer