2017. feb 18.

Monsters / Monsters (2010)

írta: Petra mozizik
Monsters / Monsters (2010)

monsters-whitney-able-as-sam-vertigo-films.jpg

ismét kaptam egy felkérést, hogy nézzek meg egy filmet
egy ismerősömnek nagyon tetszett, én pedig még csak nem is hallottam róla - szánalom!
viszont az ilyen "kihívásoknak" szívesen eleget teszek ;)
és milyen jól tettem, hogy megnéztem!
egyedülálló... minden szinten!! fantasztikus film!
kezdjük azzal, hogy Gareth Edwards neve ma már ikonikus - elég csak a legújabb 'Star Wars' filmre gondolnunk, amit ő rendezett ('Zsivány Egyes - Egy Star Wars történet')
viszont a 'Monsters' volt a debütálása a 41 éves walesi rendezőnek
előtte rendezett 1-2 TV-filmet
a 'Monsters' után meg a 2014-es 'Godzilla' adaptációt
és utána jött a 'Rogue One'
ennyi, Gyerekek!
ha az első filmeddel beírod magad a szakma nagy könyvébe, akkor ne lepődj meg, hogy a 2. filmed már hatalmas HIT lesz, a 3. pedig rögtön csúcskategóriás
ez a pasi nagyon tud valamit!
ugyan a 'Rogue One'-ban volt 1-2 logikátlanság, de sztem. azok sok esetben a forgatókönyvíróra vezethetőek vissza (aki bezony nem Edwards volt) - mindamellett sztem. egy nagyszerű film lett (írtam is róla kritikát - keressetek rá! ;))
ebben a filmben azonban ő vállalta magára a forgatókönyv megírását is
épp emiatt maximálisan összeáll, logikus, befogadható - mind a történet, mind a vizuális látvány
amiért még egyedülálló: kb. a legolcsóbb sci-fi EVER
Edwards minden vizuált maga bütykölt össze benne - otthon :D
folytatom a sort: a rendező elhívta a 2 szereplőt: a számomra "no name" Scoot McNairy-t (OK, játszott azért pár filmben...) és a még kevésbé ismert Whitney Able-t (akik a film alatt 1 párt alkottak, ma pedig már házasok ;)) és elindultak forgatni
egy miniatűr stáb volt velük
mentek, leálltak, felvettek valamit
sok esetben engedélyük sem volt
a többi szereplő nem színész, helyi lakosok, vagy éppen csak "ott voltak"
maga a sztori vonala volt meg, a párbeszédeket kb. a 2 főszereplő találta ki
értitek?! ez mekkora már!!
imádnék egy ilyen forgatást...
sztem. ettől lett minden ennyire jó, ezért működik és nem izzadtságszagú
low budget - akár csak a 'The Blair Witch Project', és sok más film - és mégis jó
Edwards-on pedig látszik, hogy Spielberg mester nagy tisztelője
de emellett még eszembe jutott a 'District 9' is, ami 1 évvel ez a film előtt jött ki, vagy mondjuk a 'Super 8' - az azonban 2011-es, szóval max. ők "lopták" a hangulatot innen
de azóta is sok olyan sci-fi készült, ami engem a 'Monsters' világára emlékeztet - pl. a tavalyi 'Érkezés'-t is ide sorolnám...
teljesen a hatása alatt vagyok... most is
szívem szerint azonnal újra megnézném
minden kis pillanata csodás
ez a 2 ember, a kapcsolatuk alakulása - és a vége... jaj... iszonyatosan, libabőrösen jó - utána egy olyan csavarral, amit most nem lőnék le
(max. annyit, hogy az első képkockákra nagyon figyeljetek!! ;))
jó, hogy a "szörnyek" kb. ha 3x megjelennek: a film elején/TV-bejátszásokban, az esti autózás során és a végén
nincs eltúlozva
tetszik, ahogy Andrew (Scoot) karaktere változik, fejlődik
áááá
igazából minden nagyon tetszik
órákig tudnék még róla regélni - én azt tanácsolom, hogy mindenképp nézzétek meg
különös, szinte már művészi film
(a margóra még annyit, hogy készült egy folytatása is 2014-ben: 'Monsters - Sötét kontinens' címmel, de azt nem Edwards rendezte... semmi köze hozzá és állítólag nagyon pocsék lett
nem akarom ENNEK a hatását lerombolni, úgyogy tutira nem nézem meg - de EZT, ezt valószínűleg igen... <3)
(Fotó: thepeoplesmovies.com)
(2017. február 18.)
Szólj hozzá

Super 8 Steven Spielberg Godzilla Monsters Gareth Edwards Whitney Able Scoot McNairy District 9 The Blair Witch Project Érkezés Rogue One: A Star Wars Story Monsters - Sötét kontinens Zsivány Egyes - Egy Star Wars történet