2023. júl 13.

Indiana Jones és a sors tárcsája / Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)

írta: Petra mozizik
Indiana Jones és a sors tárcsája / Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)

indiana-jones-and-the-dial-of-de-649ee5c26afbb.jpeg

a minap elgondolkodtam rajta, hogy vajon van-e olyan színész, aki 2 ilyen legendás alakot alakított a filmtörténelemben, mint Han Solo és Indiana Jones?!
ezt csakis a csodás Harrison Ford mondhatja el magáról
aki, amikor itt járt Magyarországon, bringázott és mindenkivel tök jó arc volt
(talán Keanu Reeves ér el lassan ide Neo és John Wick kapcsán :D :D – na jó, viccelek… mindamellett, hogy nagyon szeretem őt is)
viszont Indy tényleg megkerülhetetlen
klasszikus, örökzöld, kultfilm
a popkultúra része, elég a ’South Park’ ide vágó epizódjára gondolni (aki látta, most velem együtt nevet… :D elég helytálló volt, nem?!), vagy mondjuk az ’Agymenők’-re
az idei már az 5. a sorban, és szerintem – mindamellett, hogy az első az igazán ikonikus – a 4.-et leszámítva (’Indiana Jones és a kristálykoponya királysága’ 2008-ból) mindegyik vállalható volt
de persze, persze, még egyszer: az első az igazi… meg talán a 2.
ezzel a filmmel kapcsolatban iszonyatosan sok negatív kritikát hallottam, folyamatosan becsúszott elém valami (pedig kerülöm ezeket, tudjátok…) olyan, hogy mennyire xar, uncsi, hosszú…
nos, LEHET, hogy az én élményemet az szépítette meg, hogy Z.-val (a.k.a E. K.) a Westend 4DX-es mozitermében néztük meg, ami igazából nem is volt 4D, csak 3… 1 „D” hiányzott :D – maga a film nem volt 3D-s, amit eleinte fájlaltam… de ha belegondolok, hogy már így is alig éltem túl a vetítést (hahaha :D), talán jobb is
nem ez volt az első ilyen élményem, viszont a 2. (valamelyik ’Thor’-film volt az első, és ott szemüveg is volt… szóval repkedett el minden mellettem, közben a szék meg majd’ ledobott :P)
gondolom, vagyis sejtem, hogy próbáltátok már ezt a moziélményt
tényleg az :D :D
a legidegesítőbb a bokádra csapkodó gumicsövecske, amin jön be a levegő – erre már nem is emlékeztem korábbról
de amúgy minden megy: pssszt-pssszt (levegő befújás) a 2 füled mellett, az ülés fent, lent, balra dől, jobbra dől, majd néha úgy hátba… ööö… izé… hátbaVERNEK (ezt a szót kerestem :P), mintha a mozi legrosszabb arca ülne mögötted és nonstop rugdalná a székedet
ja, és a víz – az csak néha
én mondtam a fiúknak (E.K. mellett volt még 1-2 ismerős), hogy kimondottan vártam az arcomba… :D :D (ezt a megjegyzésemet valamiért nagyon szerették… Ti értitek miért?! :P :P)
no, de félretéve a fölös beszédet: nagyon jól szórakoztunk
a székben is (aminek karfáját nonstop szorítottam), meg a filmen magán is
szerintem baromian nincs ezzel semmi baj
OLYAN baj, mint a ’Kristálykoponya’-ban volt, olyan nincs
ugyan itt nem UFOk vannak, hanem némi időutazás… de sebaj! :D
amúgy számomra az a leggagyibb rész (nem a vizualitása miatt; azt kidolgozták), sztem. kár, hogy erre ment ki a „játék”
de minden más amúgy jó
főleg Phoebe Waller-Bridge, aki szerintem baromian jól hozta ezt a karaktert
bevallom, ettől picit féltem, hogy milyen lesz akcióhősként – de jóóó volt, jól állt neki
tudjátok, hogy mennyire szeretem őt, a humorát, főleg a ’Fleabag’ miatt (folytathatnák már!!), de nem reméltem, hogy ebben is megállja a helyét
mellette (és Indy mellett, természetesen) még nagyon rendben volt a kissrác, Ethann Isidore is, akinek valszeg’ ez lehetett élete első szerepe (na jó, nem… utánanéztem… volt már más is… 2 rövidfim és 2 sorozat… szóval annyira nagyot mégsem tévedtem! ;))
jó a sztori, pörög, izgi, nekem nem volt semmi bajom vele (azzal több, hogy folyton sziszegett a hülye levegő mellettem a székből :P :D)
viszont NEM tudok több folytatást elképzelni
sem vele, sem mással
elvileg George Lucas, Steven Spielberg és a Paramount Pictures 1979-ben abban állapodtak meg, hogy 5 rész lesz – ez pipa, teljesült
nem akarom Chris Prattet vagy Bradley Coopert látni ebben a szerepben (mindamellett, hogy sztem. tökéletesen hoznánk… főleg Bradley – rajta nagyon el tudom képzelni a kalapot :P)
nem kell
jó ez így, elég volt így
én csak annak örülök, hogy NEM a ’Kristálykoponya’ volt az utolsó… ott mindenki a kardjába dőlt (vagy már abban is volt, eleve, de ott még beljebb hatolt a gyomorba :P
kellett még 1 rész
EZ!
köszönjük!
jaj… megmozdult a székem?? ne!!!

(Fotó: menshealth.com)

(2023. július 13.)

Szólj hozzá

Antonio Banderas South Park Keanu Reeves Harrison Ford Indiana Jones Han Solo Steven Spielberg George Lucas Thor Indy Agymenők Neo Bradley Cooper Chris Pratt Big Bang Theory Mads Mikkelsen Toby Jones James Mangold John Wick Phoebe Waller-Bridge Kristálykoponya Fleabag Ethann Isidore Indiana Jones és a sors tárcsája Indiana Jones and the Dial of Destiny A sors tárcsája A Sors tárcsája Dial of Destiny Indiana Jones és a kristálykoponya királysága