2017. máj 04.

Homeland: A belső ellenség (6. évad) / Homeland (season 6) (2017)

írta: Petra mozizik
Homeland: A belső ellenség (6. évad) / Homeland (season 6) (2017)

homeland-quinnn-pic.jpg

Jack Bauer óta Carrie Mathison a kedvenc ügynököm
nem, nem lettem hűtlen a CTU-hoz - a mai napig is az a csengőhangom ;)
Carrie játéka azonban jóval Kiefer Sutherland-é felett áll
ő csak összehúzott szemöldökkel és összeszorított szájjal létezett - sokat nevettem ezen, de persze szerettem is érte (a 'Zoolander 2'-ben REMEK a kikacsintás erre ;))
Jack Bauer az új Rambo - egyedül megmenti a világot
megkínozzák, párszor meg is ölik :)), de sebaj, feláll, és minden gonosz terroristát megbüntet
privát kapcsolatban van az USA elnökével - neki csak úgy "kapcsolják"... ennyi... cool...
Carrie jóval reálisabb karakter, de persze neki is megvan a maga keresztje - a bipoláris betegsége (amit eredetileg nem is írtak bele, később találták ki, a nézők pedig annyira bekajolták, hogy sok sajnálkozó levél érkezett ezzel kapcsolatban... mármint, hogy segítsenek már szegény Claire Danes-nek valahogy ;))
sajnos évadról-évadra egyre kevésbé jelenik ez meg (talán a fent említett ok miatt) - pedig ahogy az 5. évad kritikájában is írtam, én akkor kedvelem őt igazán
már bocsi, hogy ezt mondom...
Carrie nekem kattant, gyógyszert szed, aztán abbahagyja, mert rájön, hogy akkor nem tud nyomozni, sem gondolkodni
helyette inkább iszik, összefekszik mindenkivel, de persze a végén minden ügyet megold
ja, és nagyokat fúj, vagyis fújtat... azt imádom!
Gyerekek, ezek persze nagyon-nagyon-nagyon-nagyon rossz dolgok, nem pártoljuk az ilyen viselkedést, és ezt az életmódot!! semmiképp!! :)))
nekem mégis ÍGY Carrie Carrie
nos, ebben az évadban sokat küzd a kislányáért, vagyis ismét mintaanynának kell lennie (ami még OK lenne, de Quinn beleköp a levesébe :P) - egyenes arányban épp ezért nem őrülhet meg :(
1 aprócska jel utal csak erre - amikor Saul rátalál a dolgozószobájára - ott a jól ismert FAL, a sok képpel, írással, post ittel, meg a fonalakkal, összeköttetésekkel
1 kép... ennyi :(
ezt sajnáltam
de! ami hatalmas pozitívum, hogy ez az évad is iszonyatosan ütősre sikerült!!
az 5-ös kapcsán is elmondtam, hogy az első 3 évad (Brody-szál) szinte überelhetetlen (bár a végére befáradt...)
a 4-esben csak villanások vannak (Carrie-Quinn romantikus szál)
az 5., Berlinben játszódó évad viszont a sztoriban valami hidegrázósat hozott: a valóságot, amit mi, itt Európában a saját bőrünkön tapasztalunk...
nem gondoltam, hogy ezt is lehet még fokozni - azonban sikerült nekik!
amiért nagy gratula
konkrétan minden rész ad valami újat
tele van fordulatokkal, és csak úgy pakolják, pakolják rád...
minden rész végén vártam már a következőt
több ismerősömet is lefárasztottam azzal, hogy írogattam nekik: "nézed? láttad mi volt? úr ég!"
le a kalappal a sztorival, cseppet sem ült le
és hogy miért nem?
mert ezt a bizonyos vallásos-bevándorlós-terrorista szálat viszik vissza az USÁ-ba, ahol lőn, épp új elnök kerül hatalomra
és hogy ki ez az elnök? egy NŐ!
egyszerűen őrületesen pontosak az alkotók meglátásai, mindig is azok voltak, de ezt most "benézték", ahogy sokan mások is az USÁ-ban
itt egy karakteres elnöknő (Elizabeth Marvel), aki tudja mit akar, határozott elképzelései vannak, mégis egy érzékeny nő, egy anya... aki gyászolja a fiát
elejétől fogva bírtam a nőt, azért meg különösen, hogy Carrie tanácsait kéri ki - ergo: Carrie-ből is Jack Bauer lesz... ;) van egy külön bejáratú elnöke :)))
a vége viszont nagyon meglepett!
SPOILER!
van egy olyan pici részem, ami azt mondatja velem, hogy menet közben találták ki azt, hogy mégse legyen ez az elnök olyan jó fej
amikor elkezdték a forgatást (2016. nyarán), még nem volt meg az USA új elnöke, Mr. Trump
vagyis az, hogy a sorozat végén Keane elnöknő személyisége hirtelen 180 fokos fordulatot vesz, well... szerintem ez valami utalás, üzenet... nem is tudom
persze, lehet az is, hogy egyszerűen csak szerettek volna egy olyan véget, ami sokkoló, meglepő, és lehet majd izgulni a folytatásig...
de valami bennem azt súgja, hogy nem véletlen, hogy pont ő lett a "főgonosz" (ha ez így nem is teljesen igaz...)
hiszen akkor már megvolt a választás eredménye, amikor befejezték a forgatást...
visszatérve a szereplőkre!
Carrie - pipa, mint mindig, csak megőrületett volna néha... :)
Saul már csak Saul - egy kedves apa, vagy inkább nagypapa-figura, akiről tudod, hogy SOHA nem áll át a sötét oldalra, még ha minden jel erre is utal
Elizabeth Marvel tökéletes; nagy felfedezés!
Jake Weber, mint Brett O’Keefe, a TV-s g*nya is király - nem egy ilyet ismerünk... ;) (amúgy lehet, hogy konkrét utalás is van benne valamilyen amerikai host-ra, de ennek nem jártam utána, bocsika)
és hát ott van örök szerelmem, Quinn... édeském... de szomorú volt így látni...
ahogy ő mondta (és be is mutatta...) - majom lett belőle
persze ott van, agyban mindenképp, nyomoz, segíti Carrie-t, de akkor is csak egy roncs :(
mindjárt sejtettem, hogy na, ebből sem lesz szerelmi szál
és nem is lett
sőt, sokkal rosszabb történt vele :(
drága, drága Quinn...
nem tudom, ki tud majd téged helyettesíteni! :(
a folytatást viszont mindenképp várom - elég erősen visszatért a 'Homeland' egy süllyedő tendencia után, úgyhogy van remény arra, hogy a 7. évadban is rázós dolgok történnek majd
aki nem látott még egy évadot sem, mindenképp az elsővel kezdje, és ne adja fel a 3. után, én ezt javasolnám!
hajrá, Carrie! ;)
(Fotó: screencrush.com)
(2017. május 4.)
Szólj hozzá

sorozat 24 series Carrie Homeland Claire Danes Jack Bauer Quinn Mandy Patinkin Jake Weber Rupert Friend Homeland: A belső ellenség Elizabeth Marvel