2024. sze 12.

Ártatlanságra ítélve (1. évad) / Presumed Innocent (season 1) (2024)

írta: Petra mozizik
Ártatlanságra ítélve (1. évad) / Presumed Innocent (season 1) (2024)

uj.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott

teljesen biztos vagyok benne, hogy anno láttam ezt a filmet
már csak azért is, mert anyukámmal imádjuk ezt a műfajt, Harrison Fordot sem vetjük meg ;) :D szóval esélyes, hogy ezt is megnéztük a TV-ben (akár többször is :P)
az viszont szerencsés, hogy egyáltalán nem emlékeztem rá, hogy mi is lesz…
sem a köztes, sem az utolsó (hattttalmas, és szerintem nagyon működő) fordulatokra
abban biztos voltam, hogy az ügyvéd ártatlan, de AZ már nem rémlett, hogy „mennyiben” (itt az elején azért még nem akarnék durva SPOILEReket, de elképzelhető, hogy lesz – ahogy mindig is szokott…)
most, hogy végeztem vele (OK, már rég, csak most jutottam el az írásig…), elolvastam, mi is volt az eredeti, 1990-es filmben, és hát vannak azért változtatások, méghozzá fontos dolgokban
pl., hogy ott a megölt nőci, Carolyn nem volt terhes, mert sterilizáltatta magát (petevezeték elköttetés)
ott egy bizonyos söröspohár is fontos szerepet játszott, míg itt arról szó sincs
jah, és a gyilkos sem AZ, aki a sorozatban – hanem AZ, akit a sorozatban Rusty a végén meggyanúsít
Rusty-nak és Barbarának 1 gyereke van, egy fiú – nem egy fiú meg egy lány
más a végkicsengés, a „megoldás” – de jah, az u.az, hogy ott is marad a látszat happy end
mintha mi sem történt volna…
horror :(
Harrison Ford volt a főszereplő és Alan J. Pakula rendezte az azonos című, 1987-es regény alapján (író: Scott Turow)
ha már így benne voltam a felderítésekben, megnéztem, a regényben (sajna nem olvastam) mi más
nos, a FILM sokban hasonlít a könyvhöz (söröskorsó, ki a gyilkos stb…), a sorozat nem
de ez talán nem is fontos jelen pillanatban
amúgy a ’90-es film kapcsán érdekesség, hogy Kevin Costner és Robert Redford neve is felmerült Rusty-ként, de mindketten elutasították a szerepet
mondjuk, sztem. szuperek lettek volna, de Harrison F. is az volt (ebben biztos vagyok – még ha nincs is emlékem a filmről :P)
amit azonban a 2024-es sorozatról el tudok mondani első helyen, az az, hogy ezt sztem. tényleg bele lehet sűríteni egy filmbe – nincs itt annyi történés…
a sorozat 8 része abban ad pluszt, hogy iszonyatosan részletesen ki vannak dolgozva és bontva az egyes karakterek és történetszálak, így pl. a Rusty-t (Jake Gyllenhaal) védő barátja, ügyvéd cimborája (Bill Camp – aki szuper) és feleségének (Elizabeth Marvel – szintén szuper) kapcsolata, mindennapjai is (ez amúgy vicces: ők az életben is egy párt alkotnak, 2004 óta házasok)
a Carolynt alakító Renate Reinsve (nagyon szép nő) egész előélete, fia (ilyen is van a filmben?!), exférje, meg mindenféle bonyodalmak ekörül
minden aprólékos… hiszen van rá idő
de sokat sztem. nem adnak a sorozathoz
az izgalmi faktorhoz szem
de ez csak a privát véleményem
viszont belefutottam olyan véleményekbe, hogy Jake G. túltolja, csak izzad és kiabál – nem tudom, nekem bejött…
ha nem is élete szerepe (mert az a ’Donnie Darko’ és az ’Éjjeli féreg’, de zseni az ’Éjszakai ragadozók’-ban is), de szerintem abszolút vállalható
ahogy mindenki más is
én egyedül a feleséget nem kedveltem (Ruth Negga), nem is tudom, pontosan miért
valahogy nem, ez van… pedig próbált jó fej és megértő feleség lenni + igazán emberi vonásai voltak (düh, bosszú – félrelépés, az, hogy hősiesen megy a tárgyalásokra és az ok, AMIKOR NEM ment el stb.)
de Molto (Peter Sarsgaard – aki amúgy Jake Gyllenhall sógora a való életben ;) :D) pl. tök jól hozta az eleve nagyon antipatikus „ellenfelet” – mint ügyvéd és mint pasi is, hiszen egyértelmű, hogy neki is nagyon bejöhetett Carolyn
a Nico D. G.-t alakító O-T Fagbenle viszont mi a csudáért beszélt így?! 0 artikulációval és arcizmok nélkül!! túl sok volt a botox?! vagy mi a csuda volt ez??
aki azonban tényleg és igazán és mindenki felett TOP volt sztem., ő a bírót alakító Judge Lyttle (Noma Dumezweni) volt, akit már a ’The Undoing’ c. sorozatról írt kritikámban is kiemeltem, hogy milyen jó
de emellett játszott még a ’The Watcher’-ben is - az is egy király karakter és alakítás volt + 2 epizód erejéig felbukkant az ’Only Murders in the Building’-ben is, mint Maxine, a színházi kritikus ;) - ismét egy emlékezetes figura
eleve: már a hangszíne is annyira jó szerintem…
csípem a nőt!
szóval picit összefoglalva: hosszúra elnyújtott sztori, sok (teljesen fölösleges) mellékszál, rengeteg olyan kanyar és fordulat, amit beleírtak, és nincs az eredeti könyvben + filmben sem (gondolom, időhúzásként…)
elfogadhatóan jó alakítások, 1-2 kiemelkedő emberrel és pillanattal (a 2 záróbeszéd a bíróságon pl. szuper)
szerintem izgalmas volt, simán adhattok neki egy esélyt
aki szereti az ilyen nyomozós-bírósági tárgyalásos filmeket, sorozatokat, annak bejön majd
ami számomra rejtély, sőt teljesen érthetetlen is, hogy MIÉRT akarnak ennek egy 2. évadot csinálni?! és mi lesz abban???
teljesen fölösleges
most akkor mi jön? összeomlik a család? vagy kiderül, hogy ki a valódi gyilkos és majd Rusty védi őt? vagy mi a csuda jöhet még?!
csak azt tudom ismételni, amit 2 sorral feljebb is írtam: fölösleges!
ez egy minisorozat… nem kellenének újabb évadok
pont az alkotó, David E. Kelley ezt jól tudhatná, hiszen ért a szakmához; csakúgy, mint J. J. Abrams, aki az egyik executive producer

(Fotó: geeksofcolor.co)

(2024. szeptember 12.)

Szólj hozzá

Kevin Costner Harrison Ford Jake Gyllenhaal Donnie Darko Peter Sarsgaard Ruth Negga Robert Redford Scott Turow Ártatlanságra ítélve J. J. Abrams Alan J. Pakula Éjjeli féreg Bill Camp Éjszakai ragadozók David E. Kelley Elizabeth Marvel O-T Fagbenle The Undoing Tudhattad volna Noma Dumezweni Only Murders in the Building The Watcher Only Murders Presumed Innocent Renate Reinsve