2017. okt 12.

Hóember / The Snowman (2017)

írta: Petra mozizik
Hóember / The Snowman (2017)

maxresdefault_4.jpg

a 'Hóember' lehetett volna egy nagyon jó film
minden adott volt hozzá
bestseller könyv (+ könysorozat u.ezzel a rendőrrel a főszerepben), a tipikus "északi" (svéd, norvég... jelen esetben norvég), nyomasztó hangulat és történet (amiket mindenki megszeretett könyvek, filmek és sorozatok formájában az utóbbi időben), piszkosul jó (és durva!!!) trailerek, A-kategóriás színészek...
soroljam még?! azt hiszem, nem nagyon kell
lehetett VOLNA jó
talán az volt a baj, hogy nagy elvárásokkal ültem be
és az sosem jó :(
+ tegyük még hozzá azt az "előjátékot", amit a UIP-nek és a Cinema City-nek ezúton is köszönök: kaja, üccsi... és vodka
igazából engem az utóbbival megvettek :D
na jóóóó, nem vagyon én ilyen, hisz' tudjátok, de ezt az italt - mértékkel és jó társaságban - szívesen fogyasztom :D
annál meg kevesebb menő van, mint egy vodkás koktéllal beülni egy horrorra :P
köszi!
a baj csak az volt, hogy nem duplát kértem :)
no, FILM!!
mindenképp hatalmas pozitívum - amit a kedves partneremmel mind a ketten megjegyeztünk -, hogy gyönyörű a táj, a környezet és OK, hogy az adott volt, de le is kellett filmezni - szóval nagy grats az operatőrnek, aki Dion Beebe
az életben nem hallottam még a nevét, de most utánanéztem, és nem piskóta a munkássága!! (köztük látványos musicalek: 'Kilenc', és a nagy kedvencem, a 'Chicago'; de ott vannak a szintén igen látványos nagy filmek is, mint pl. az 'Egy gésa emlékiratai' - amiért teljesen megérdemelten Oscart is kapott, vagy az 'Equilibrium')
(nem mellékesen egy helyes pasi ;))
de lássuk be, az elég ciki, hogy a filmmel kapcsolatban eddig a vodka és az operatőr neve jött csak fel :(
nem túl sok...
az is OK, hogy ott forgattak Norvégiában - kedves gesztus -, viszont minden norvég feliratot angolra írtak át és természetesen minden színész angolul beszél
hogy miért nem lehetett azt meghagyni, hogy 'politi' (ami a 'police' megfelelője)?! - nem értem :(
lássuk a főbb bajokat!
a film 2/3-ig semmit nem értesz
nem azért, mert valami annyira bonyolult, hanem mert mepróbálnak tök rejtélyesek lenni
vagy ha valamibe belekezdenek, nem viszik végig a szálat - addig, hogy megértsd -, hanem gyorsan egy másik jelenetbe ugranak
egy ideig ez misztikus volt
utána már untam és fárasztott
az sem fog tetszetni, amit most mondok: az első tippem az volt, hogy a főszereplő a gyilkos (akkor még nem olvastam utána, nem tudhattam, hogy ő egy HŐS (a fent említett könyvsorozat főszereplője), vagyis ez kizárt...), viszont a 2. tippem (sajnos) bejött
elkeserítő
nem azt akarom ezzel mondani, hogy egy agytröszt vagyok, tényleg kitalálható...
ha az ember figyel a pici jelekre
SPOILER!
cigi, zene, kinek mi a foglalkozása, stb. - nem nehéz
nem ismerem a rendezőt, de valamiért szereti a fülhallgatókat - ha 5-6 szereplőn nincs füles, akkor egyen sem
nem nagyon értettem
ez valami érthetetlen motívum?! :D
mert az OK, hogy egy tini zenét hallgat, de hogy MINDENKI? egy tanyán élő, csirkéket lefejező nő (Chloë Sevigny) is?! fülesben?! meg egy gyárban a földön ülő, bóbiskoló öreg pasi is?!
mi van?! ez valami szponzori húzás volt?!
az okés, hogy egy bizonyos zene (egy irritáló dal) folyton visszatért, de annak a gyilkoshoz van köze
azt is utálom, hogy amikor megjelent Charlotte Gainsbourg Michael Fassbender lakásán, elég volt csak a csizmáját meglátnom (semmi extra, mindig ez van rajta) - és tudtam, hogy na, ebből szex lesz
nem akarok semmit ennyit előre tudni!
(amúgy "nekilátnak", de végül nem lesz szex :))
ami viszont a leginkább zavaró, az az, hogy a sok misztikus zagyvaság közepette a végén egy csomó kérdés megválaszolatlan maradt
pl. mi a fene köze van J.K. Simmons-nak ehhez az egészhez?!
vagy csak elterelő hadműveletnek szánták azt a vonalat? hogy mi is azt gondoljuk (mint a rendőr csaj), hogy neki (és a doki barátjának) is köze van a gyilkossághoz?
kedves rendező úr! egy percig sem hittem el! sajnos ez nem jött be :(
azon kívül, hogy egy kéjsóvár pasi, semmi, de semmi köze a gyilkosságokhoz
ha meg az igazi gyilkos rá(juk) akarta kenni a sztorit, miért csinálta azt a végén, amit?!
meg minek akarta kinyírni Harry Hole-t? mert egy iszákos, aki elhagyta a családját?!
grrr
számos kérdés, de ezek nem izgatnak
tudtam nyugodtan aludni úgy is, hogy nem kaptam választ rájuk
inkább az bosszant, hogy minek kellett ez a 120 perc, ha nem tudják normálisan lezárni, vagy elvarrni a szálakat?!
nonszensz az egész
ahogy a gyilkos meghal, az is
felhúztam magam rajta
kifelé a moziból egy srác lelkesen magyarázta a barátjának, hogy a könyvben mi volt, ill., hogy mi volt másként
próbáltunk "rátapadni", de nem tudtunk rendesen :)))
szóval, valszeg' hülyén halok meg
viszont ha egy film ennyire gyengécske, sajnos nem vagyok eléggé movtivált, hogy elolvassam könyvben is :(
'Hóember' : vodka - 0:1
(Fotó: youtube.com)
(2017. október 12.)
Szólj hozzá

snowman Equilibrium Charlotte Gainsbourg Michael Fassbender Chicago Chloë Sevigny Kilenc Hóember J.K. Simmons Egy gésa emlékiratai The Snowman Dion Beebe