2019. jún 27.

Mindhunter (1. évad) / Mindhunter (season 1) (2017)

írta: Petra mozizik
Mindhunter (1. évad) / Mindhunter (season 1) (2017)

mindhunter-season-2-pic.jpg

teljesen a rabjává váltam ennek a sorozatnak!!!
rettenetes gyorsan ledaráltam az egészet
egyszerűen imádtam
minden pici mozzanatával együtt
az 'Éles tárgyak' után idén ez a TOP kedvencem sorozatok terén
azt hozta - és annál jóval többet is -, amit a 'True Detective' 3. évadától NEM kaptam meg, sajna
imádom ezeket a gloomy, nyomozós-gyilkosos, a pszichével is foglalkozó sorozatokat (és filmeket)
David Fincher nekem ismét a régi fényében tündökölt
abban a fényben, amit a 'Hetedik' és a 'Harcosok Klubja' során láttam benne
én mondjuk a 'Játsz/ma' c. filmet is bírtam tőle
sőt, a sokak által nem kedvelt és iszonyatosan hosszúnak talált 'Zodiákus'-t is
na, EZ pontosan az a világ és hangulat
ha megy a TV-ben, újra és újra képes vagyok megnézni és végig kattogok, hogy akkor ki lehetett a gyilkos (miközben már tudom)
szerintem nagyon jól hozza az izgalmat és a kor szellemét, hangulatát is (ahogy ez a sorozat is)
Fincher munkásságában a 'Pánikszoba' nekem picit már uncsi volt, bár azt is többször láttam; viszont a 'Social Network', 'A tetovált lány' és a 'Holtodiglan' sajnos nem jött be annyira
elsősorban a rossz színészválasztás miatt (utóbbiban megőrültem Ben Afflecktől)
nem akarom bántani, jó filmek ezek, a 'Holtodiglan'-ért sokan rajonganak, de nincs benne a gyomorszorongató, feszült és egyben "nem tudom nem nézni"-érzés, ami a másik 3 filmben ott van
szóval: ünnep van! ;)
Fincher (számomra) visszatért a gyökerekhez
vett 3 (szintén számomra) ismeretlen embert és egy akkora dolgot kreált, hogy kettéáll tőle a fülem
mesélt róla egy ismerősöm, aki tudja, hogy pont ilyen az ízlésem; meg utána más is, akinek szintén adok a véleményére... de közben mégis kellett egy random 3. ember is, aki megemlítse, hogy VÉGRE elkezdjem nézni
döbbenet!
miközben ez tényleg az én világom
sick as hell, de nagyon jó :)
már az eleje ütősen indul...
amúgy a film alapjául John Douglas és Robert K. Ressler élete szolgált - ők tényleg FBI profilozók voltak
némely beszélgetés szó szerint úgy hangzott el (a sorozatgyilkosokkal), ahogy a filmben is szerepeltek
a könyv, amiből készült a forgatókönyv: "Mind Hunter: Inside the FBI's Elite Serial Crime Unit" - ezt az egyik említett ügynök, John Douglas és Mark Olshaker írta
Charlize Theron és David Fincher már 2009-ben megkereste az HBO-t a sorozat ötletével, de semmi nem lett belőle
ja, de... a 'True Detective' közben elkészült...
nem véletlen, hogy Fincherék elmentek a Netflixhez
még így is nagyon sokára lett belőle valami
beszéljünk picit a 3 főszereplőről:
Holden (Jonathan Groff) az elején egy kis telföjösszájú csávó, aztán kinyílik a csipája
nagyon is
nem kétlem, hogy ért ahhoz, amit csinál, de nekem pasiként (nem külsőleg) nem jön be
valami zavar a jellemében
megy, törtet, eléri, amit akar - ez valahol érthető
viszont a sorozat közepétől kezdve ez a bizonyos "kinyílik a csipája" már nagyon zavart
még akkor is, ha lehet, hogy igaza volt bizonyos dolgokban, mégis valahogy önző és agresszív lett
kicsit úgy vagyok vele, mint a társa: elismerem, hogy ért hozzá, de nem tudok azonosulni a módszereivel (mondom: akkor sem, ha eléri, amit akar)
a végére asszem' kell neki ez a pofon...
a csajától és Kempertől is
nagyon elszállt vele a ló
Bill (Holt McCallany), a társa azonban az elejétől a kedvencem volt
ő sem tökéletes, vili - ahogy senki sem az
nehezen nyílik meg, nehezen kezeli az érzelmeket, mégis, annyira jó meglátásai vannak, annyira jól végzi a dolgát...
OK, ő is vét hibákat az interjúk során, kicsit "dörzsis" a stílusa, mégis... valahogy nagyon kedveltem
jobban érzi a határokat, mint Holden
Wendy (Anna Torv - akit folyton összekevernek Carrie Coon színésznővel, de Carrie ezt nem bánja, sőt, jól szórakozik rajta) nagyon kemény, intelligens, brilliáns
engem meglepett a leszbikus-szál, egyáltalán nem néztem ki belőle
azt hittem, hogy mindkét pasival lesz valami... egy kis szexuális huzavona, teasing, bármi
az elején úgy tűnt, hogy mindkettőnek nagyon bejön a csaj
bírom a karakterét, bár elég komolyan szabálykövető, merev
a cicás szál azonban jól mutatja, mennyire vágyik a szeretetre, egy társra
az ugye nincs is befejezve, picit függőben maradt - ez számomra kettőt jelent: vagy folytatják a 2. évadban, vagy a kukacok a konzervben azt szimbolizálják, hogy hiába bízol meg valakiben, hiába vagy kedves vele, az emberek visszaélnek a szeretettel és sokszor belülről rohad egy dolog (ahogy pl. az ő magánélete sem volt olyan jó, mint hitte)
amúgy rettegtem, hogy egyszer lemegy a pincébe és elkapja valaki...
beszéljünk még 3 olyan szereplőről, akik nagyon fontosak:
Ed Kemper (Cameron Britton) - na, nekem az ő játéka volt a non+extra
valami döbbenet, amit a csávó csinál!!!
nem értem, hogy nem jelölték mindenféle díjakra!!
egyszerűen fenomenális az alakítása
mindamellett, hogy TUDJUK, hogy egy pszichopata gyilkos
kész voltam tőle
és nagyon örültem, hogy a végén volt egy ilyen fontos pillanata
(a sztori amúgy valóban megtörtént, csak éppen Robert K. Resslerrel (akiről ebben a filmben Bill karakterét mintázták) és nem egy kórházban, hanem az egyik interjúzás során a börtönben)
Debbie, Holden barátnője (Hannah Gross) - különleges egyéniség, piszok intelligens, szabadszellemű, laza
mondják, hogy az ellentétek vonzzák egymást - ami igaz is -, de szerintem a tűz és a víz egy ponton kioltják egymást
márpedig itt Debbie a tűz... Holden pedig (ahogy írtam) egy ponton elkezd megváltozni és egy öntelt kis IZÉ lesz belőle, vagyis teljesen Debbie fölé kerül
nem jó a dinamikája a kapcsolatuknak, de ha engem kérdeztek, nekem az első pillanattól nem voltak igazi pár
nem illenek össze
ezzel lehet, hogy egyedül vagyok; én így éreztem
a 3. szereplő, akiről szeretnék beszélni, az a bizonyos sorozatgyilkosnak tűnő illető, akit a részek elején látunk "készülődni" a gyilkosságokra (illetve az utolsó rész ugye vele ér véget)
ki ez a rejtélyes ember Park City, Kansas-ből?!
nem derül ki
gondolnátok, majd a 2. évad erről szól - DE NEM!
az ugyanis az 1979–1981 közötti időszakot öleli fel és az atlantai gyerekgyilkosságokról szól majd
ez már fact
de akkor ki a csuda ez az ADT-ember?!
nos, kinyomoztam nektek!
ő Dennis Rader a.k.a. a B.T.K. gyilkos (Sonny Valicenti alakítja) - aki 1974 és 1991 között gyilkolt Kansas környékén és csak 2005-ben kapták el
jó esély van rá, hogy a további évadokban ugyanígy, kis részleteket kapunk majd a "tevékenységéről" és esetleg valamikor Holdenék találkoznak vele, vagy felderítik az ügyet
mindez azonban azt jelenti, hogy még jópár évadra számíthatunk! ;)
így legyen!
(amúgy nem értem, hogy a 2. miért nem jött még ki?!)
a sorozat teljesen beszippantott
mert izgalmas, mert okos, és szuper, hogy ennyire belemászunk a főhőseink privát életébe is (pl. Bill mutista fia)
imádtam a 4. végén a zárást, ezt a bizonyos liftes jelenet, amit fotóként kitettem :D
az 5.-ben pedig a bűneset nagyon lebilincselő... sokáig tényleg nem tudhatod, hogy akkor most ki mit csinált, ki hazudik és mennyit
a csiklandozós sztori nagyon emlékeztetett a 'Kétely' c. zseniális film morális problémáira, a Kemper-Holden szál pedig a 'Capote' c. (szintén nagy kedvencem) filmben is bemutatott "barátságra"
amikor egy bűnözővel kezdesz el jóban lenni...
órákon át tudnék még írni, írni, írni és beszélni erről a 10 részes sorozatról, de szerintem nem kell már tovább ragoznom azt, hogy mennyire jó
biztosan szuper a 'Csernobil' is, nem kétlem, de az nem az én világom, nem az én ízlésem
ez viszont NAGYON
bízzatok Petrában! ;)
hatni fog rátok is!!
(Fotó: screencrush.com)
(2019. június 27.)
Szólj hozzá

sorozat series A tetovált lány Charlize Theron Ben Affleck Játsz/ma Hetedik Social Network David Fincher Harcosok klubja Csernobil Pánikszoba Holt McCallany True Detective Jonathan Groff Zodiákus Capote Kétely Holtodiglan Anna Torv Carrie Coon Éles tárgyak Hannah Gross Sonny Valicenti Mindhunter Cameron Britton Ed Kemper John Douglas Mark Olshaker Robert K. Ressler Dennis Rader