2020. már 20.

Az új pápa (2. évad) / The New Pope (season 2) (2020)

írta: Petra mozizik
Az új pápa (2. évad) / The New Pope (season 2) (2020)

the-new-pope-finale-recensione_iq7yzns_jpg_1200x0_crop_q85.jpg

VILÁGOS, hogy imádtam az első évadot (amiről sokan nem is tudják, hogy az ENNEK az első évada, hiszen más a címe - 'The Young Pope')
nem írtam róla
nem tudom, miért
passz, ne kérdezzétek
de csodás volt és tökéletes
tartom magam ahhoz, hogy Jude Law élete legjobb alakítását hozta
zseniális volt benne
Sorrentino mesterről pedig nem tudom, hány ódát zengtem már itt, a blogon
sok filmjét láttam
egyszer egy egész hétvégét erre áldoztam az Uránia moziban – szuper ötlet volt tőlük, btw ;)
nagyon rá lehet ismerni a stílusára, a képeire
mintha nem is rendező, hanem festő lenne
esküszöm!
azok a tabló-beállítások, a hátterek, színek, a kellékek
annyira NAGY és teátrális
amúgy szívesen megnézném egy színházi rendezését is! szuper lehet abban is
bár neki kellenek a terek
meg a szép nők és a pucérkodás is :D
igen érdekes a látásmódja, a témaválasztások, és azok megközelítései
mert nagyon fontos alapigazságokról beszél mindig: öregség, szeretet, szerelem, hatalom, erkölcs, hit… és sorolhatnám
de mondom, ezekhez úgy nyúl hozzá, annyira művészien, annyira különlegesen, hogy attól elszáll az agyad
egyáltalán nem szájbarágós
viszont nagyon nagy nyitottság kell az ő befogadásához
és ez itt és most is megjelenik
a ’The New Pope’ rögtön az 1. pillanatban, az 1. jelentben botrányosan berobban, és olyan dolgokat, képeket feszeget, amelyeket nem feltétlenül szoktunk együtt emlegetni a katolikus egyház, a Vatikán és a pápa kapcsán (bár az „igazi” új pápa - mármint Ferenc - nagy kedvencem ;))
eddig is nagyon bírtam a Sofi Tukker zenekart (mert hogy 2 tagból állnak és ez NEM a csaj neve, hanem kettejük nevéből állt össze: Sophie Hawley-Weld és Tucker Halpern), de ezek után sztem. sok új rajongójuk lett
az ő daluk szól ugyanis a részek elején (kivéve, amikor belép egy régi zenei motívum – de még nem akarok spoilerezni)
teljesen pontosan a ’Good Time Girl’, amit akár élőben is élvezhettünk volna május elején a Parkban, de sanszos, hogy az is elmarad majd :(
az, ahogy az apácák vonaglanak erre a dalra (minden rész elején kicsit másképp, máshogyan) egy NEON kereszt előtt… kész...
ezzel mindent elmondtam Sorrentinoról, azt hiszem :P
ahogy az előzmény-sorozat zenéje is kitűnő volt (kb. részenként néztem, hogy mit hallunk…), most is számtalanszor le kellett állítanom az egyes epizódokat, hogy rákeressek, mi szól
nem álltam neki leírni mindent, de nagyon bennem ragadt pl. egy kis klasszikus dallamocska, amit Nico Muhly-nak köszönhetünk (’Sick of Fish’) – amikor ez szól, akkor történnek NAGY dolgok
vagyis 1 :P
amire a sorozatban végig várunk ;)
vagy pl. amikor „valaki” a beteg fiúval van a vége felé, akkor a ’Come and See’ c. dal szól a Lean Year-től
SOSEM hallottam ezeket a neveket, nyugi
ettől remek Sorrentino!
hogy basszus eljutok oda, hogy zenéket guglizok ki és hallgatok meg
iszom a képeit, a bölcsességét, a látásmódját, a lazaságát
és mindezt hagyta neki az egyház! amik itt történnek… K.O.
a kómában lévő pápa mellett az apáca... fekszik a kanapén, felemeli a magasba az egyik kezén összezárt ujjait - ha jól emlékszem, rögtön hármat is :)) - majd lassan leereszti...
vágod, hogy mi történik majd (UGYE nem értettem félre??? LOL)
döbbenet!
tényleg ütősen indul az egész
tetszett, amikor mindenki azon imádkozott, hogy ki legyen az új pápa
a kavarások, a politika, a hatalmi játszmák, a taktikázás
és valszeg’ azért ez a valóságban is így zajlik ;)
benne van egy kis aktuálpolitika is (migránsok, vallási fanatizmus, stb.)
és ez az első rész úgy telik el, hogy nem is szerepel benne az új pápa, vagyis igazából a 2. új pápa :P, John Malkovich, aki olyannyira tökéletes ebben a szerepben, hogy jobbat elképzelni sem lehet
félek kimondani, de sztem. Jude Lawnál is jobb (OK, nagyon más!!)
a brit úriember, aki olyan szinten csodásan használja az angol nyelvet – olyan szókinccsel -, hogy azt én sem értettem mindenütt
frankón szótárral kellett volna néznem
varázslatos kifejezéseket használ :D
és micsoda baráti köre van, de komolyan
Meghan Markle, hahaha
akit amúgy full lenéz :P
(és amikor ez készült, akkor még talán nem is volt ez az egész Meghan-Harry-balhé – magyarán: nagyon betalált)
a két ikonja pedig Marilyn Manson és Sharon Stone
két ennél „szürreálisabb” kedvence nem is lehetne
az egyikük ugye egy FURCSA pasi, horror külsővel, a másikukat meg kb. 1 erotikus filmszerep alaján ismeri a világ
ő meg a katolikus egyház feje
a pápa!
és velük akar találkozni :D
ilyet tényleg CSAK Soerrentino találhat ki :P
no meg az apró kikacsintások: amikor mondják a pápának, hogy John M.-ra emlékeztet, vagy II. Ferenc (az 1. új pápa) „pap-serege”, akik olyanok, mint a ’Trónok harca’ sorozatban azok a csuhások Cercei körül, vagy végén, amikor Esther gyereke megy azzal a kisbiciklivel – pont olyannal, mint a ’Ragyogásban’ a kissrác
csak ez itt a pápa szobája a Vatikánban
az meg egy horror-hotel volt :D
Sorrentino for president – de komolyan!!
és a szívem vérzik, hogy pont most, márciusban mentem volna a szülővárosába, Nápolyba :(
érthető okokból nem mentem… (amúgy az utazási iroda mondta le, a balhé kirobbanása előtt kb. 2 nappal - de sztem. ők már hallották, mi várható Milánóban, majd később az egész országban...)
visszatérve a két ikonra: a M. M.-os beszélgetés priceless
annyira vicces, hogy összekeveri a másik pápával
hahaha
S. S. meg szintén nagyon ütős
tetszik a tanácsa
és mint látjuk, mindkét kedvencére hallgat
vannak hatalmas pillanatok a sorozatban
pl. a ’NO!’-beszéd
nagyon üt, nagyon!
de kb. a pápa minden beszéde fantasztikus
a végén is… (és még mindig nem spoilerezek, hogy ott mi vagy KI van)
de most már igen, OK? :D
ahogy az egész világ várja Pius felébredését, amire ugye kb. 0 esély van (de közben ALAP, hogy megtörténik ;))
számoljuk a sóhajtásait
aztán a 7. részben végre visszatér a jól ismert kezdő-dallam, bár a képsor kicsit más lesz ;)
de az a kacsintás még mindig DÖG
felébred emberünk és nagyon várjuk, hogy ők ketten is talizzanak
ott is tetszett az erőfitogtatás, de bevallom, a meetinget kicsit ütősebbnek vártam
ez az egész gyilkolásos-terroristás vonal nekem valahogy lógott a levegőben
a végén azért minden összeállt, vili, de olyan idegen volt a szép képek között
volt azért, ami még zavart
igazából úgy a 4-5-6. részek körül kicsit le is ült az egész sorozat
(onnantól lett megint jó, amikor Jude L. visszatért)
Esther és a csúnya fiú szexuális „viszonya” nagyon furi volt
nem azért, mert a srác egy szönyszülött, hanem amúgy is
nem is tudom…
nem értettem, miért kell ez
meg az a család, aki rejtegeti J. L.-t…
az ő száluk azzal a beteg gyerekkel – szintén nem tudom, minek kellett
OK, persze, vannak más szálak, újabb és újabb emberek
megismerünk számos sorsot, de ennek ellenére néha nem értettem, miért ezt kell néznem, amikor inkább nézném a pápát/pápákat
nem tudom, mennyire világos ez...
ott van pl. Voiello és a kis védence, Girolamo történetszála
aranyos, meg minden
de az a beszéd, amit a temetésén mond, engem nem hatott meg (sajna)
inkább túlzásnak véltem
Voiello amúgy sem a kedvencem – lehet, hogy ezért
mindenesetre a vége, a legutolsó pillanatok, amikor bemutatják, hogy kivel mi lett, az csodaszép
mindenhol győz a szeretet, a szerelem
mindenki befut, boldog lesz
a bűnösök meg ülhetnek a hűvösön
egyedül szegény Lenny jár rosszul
hiába, a túl sok szeretet is lehet gyilkos
eszembe is jutott a Queen örökbecsűje, a ’Too Much Love Will Kill You’ :(
szerettem mindkét évadot
és mind a kettőt másért
az elsőt picit jobban
nem tudom, lesz-e 3. Voiello pápaságáról – szerintem nem lenne értelme
ami azonban nagyon biztos: Sorrentino mester még mindig nagy kedvencem
annyi mindent köszönhetünk neki
és remélem, egyszer ihatok majd egy jó kávét a szülővárosában is… :(
***
U.i.: egy kedves ismerősöm (szintén Petra) megemlítette a filmkritikámra reagálva, hogy ő mennyire szerette az egyes epizódok záróképeit, amikor mindig táncolgatott valamelyik szereplő (szintén nagyon cool zenékre, dalokra)
én is imádtam ezeket! és bakker elfelejtettem beleírni!! pedig nagyon odáig voltam értük
tökre feldobtak mindig
szóval, köszi a kiegészítést!
(Fotó: thefilteredlens.com)
(2020. március 20.)
Szólj hozzá

Jude Law John Malkovich Marilyn Manson Sharon Stone Trónok harca Queen Harry herceg Ragyogás Meghan Markle Ferenc pápa Paolo Sorrentino Prince Harry The Young Pope Az új pápa The New Pope Silvio Orlando Sofi Tukker Sophie Hawley-Weld Tucker Halpern Good Time Girl Nico Muhly Sick of Fish Come and See Lean Year Too Much Love Will Kill You