2020. már 27.

Aladdin / Aladdin (2019)

írta: Petra mozizik
Aladdin / Aladdin (2019)

intro-1582059441.jpg

elmesélem a viszonyomat Aladdinnal…
nyugi, semmi pikáns nem lesz benne
ez nem AZ a sztori ;) :P
egyszer egy cserediákos program kapcsán (vagy már nem tudom mikor… de az biztos, hogy középiskolás koromban) egy német családnál szállásoltak el
1 vagy 2 estére
nem, nem, ez még mindig nem arra megy, amerre szeretnétek :D
egy csajszival laktam, meg a szüleivel
és arra emlékszem, hogy elmentünk egy plázába, ahol volt egy Disney-bolt
sztem. még sosem voltam előtte olyanban
és talán Mo.-on azóta sincs ilyen
figyeljetek!! egy csoda volt!
nem vagyok nagy Disney-rajongó (és itt most szigorúan a mesés Disney-re gondolok, nem arra, amit a felnőtteknek szóló filmekkel csinálnak, lásd ’Star Wars’… grrr…), viszont ez a hely lenyűgözött
mini-Mennyország volt, esküszöm
minden létező Disney-mese cucca ott volt – minden formában
áááá
világos, hogy egy romantikus lelkületű tininek (akkor még az voltam, aztán jól elrontott az Élet, haha) ez maga a Paradicsom
egy bögrét vettem magamnak
egyszer (!!!) ittam belőle
annyira féltem
olyan gyönyörű, hogy azt semmihez nem tudom hasonlítani
nem egy ilyen ócska-olcsó fehér bögre, amire tesséklássék módon csak úgy odanyaltak valami nyomatot
az egész nagyon színes, kidolgozott, aprólékos; lila a belseje
egy mese – maga a bögre is; a szereplőkkel, helyszínekkel
a legszebb, amit valaha láttam (pedig jópár bögrém van – aki ismer, tudja, hogy szeretem, gyűjtöm őket)
és melyik mese van rajta? természetesen az 'Aladdin'
a kedvenc Disney-mesém
hogy miért szeretem annyira? evidens: Dzsini miatt
szerintem nincs még egy olyan Disney-mese, amiben egy ennyire vicces, kedves, okos, jóarc karaktert sikerült volna összehozniuk
Robin Williams hangja is rengeteget tesz hozzá, de ugye AZT a változatot csak jóval később ismertem meg
a Dzsinn a legnagyobb arc, és igen, az ember egy ilyen barátra vágyik (ahogy ezt el is dalolja a filmben)
hatalmas figura
semmi bajom Aladdin és Jázmin sztorijával, teljesen okés
csöpögősen romantikus, persze és egy pluszt ad neki a kasztok közötti különbség is
van benne némi politika, hatalomvágy és egy lány, aki szeretne erős lenni, uralkodni, szultán(a) lenni, de az adott kor és szokásrend ezt nem hagyja neki
(ez a filmben különösen ki van domborítva; sztem. a rajzfilmben ennyire nem volt benne - rég láttam már)
pár más dolgot is megváltoztattak a meséhez képest
Jázminnak itt van egy szolgálólánya (a szintén virág nevű Dalia), és ebből azért születik 1-2 vicces helyzet
sztem. ez jó ötlet volt
mindenképp szuper húzás Jázmin nagyratörő vágya, hiszen ez eredményezte a csodás ’Speechless’ c. dalt, ami szerintem van olyan erős, mint a ’Never Enough’ a ’The Greatest Showman’-ből
már ezért megérte!
Naomi Scott hangja brutál jó (ellentétben az Aladdint alakító Mena Massouddal)
a menekülős jelenet a bazárban + Prince Ali (=Aladdin) bevonulása a városba fergeteges
iszonyatosan nagy jelenetek
jó zenével, látvánnyal, színekkel, poénokkal tűzdelve
szerettem
ami viszont nem hatott meg – sajna -, az a két főszereplő
iszonyat sokáig castingolták őket, de (nekem) olyan semmilyenek
se kémia, sem igazán átütő játék
jók-jók, de azért nem egy Mr. és Mrs. Smith :D
hogy stílusos legyek: pont a fűszer hiányzik, ami Indiában annyira fontos :P
rengeteg a kikacsintás a többi Disney-filmre (a ’Lion King’-től a ’Beauty and the Beast’-ig, ha csak egy kastély erejéig is…)
és millió az utalás Will Smith korábbi dolgaira, pl. a ’The Fresh Prince of Bel-Air’-re
ezek jóóók
és Will Smith is az, naná
mindent kihoz ebből, amit lehet
teljesen más dzsinn, mint a mesés Dzsini
de… de… nekem sajna mégsem olyan
peeersze, jól énekel, táncol, tolja a hip-hopot, ha éppen az kell, de maradok hűséges a nagy, kövér Dzsinihez
Guy Ritchie rendezésével nincs baj – mert hogy ő rendezte, biza
ötletes
mondta is, hogy azért jött be neki a téma, mert végül is egy utcai tolvajról van szó, egy piti bűnözőről, és ő hozzájuk ért a legjobban
tény, de azért nem ér fel a ’The Gentlemen’ szintjére
igazából semmilyen „guyritchie”-jegyet nem ismertem fel a filmen :(
szóval, na, ’Aladdin’, OK
megcsinálták ezt is élőszereplősre, pipa
nem lett rossz, sőt, jó, de az én szerelmem változatlan az egyetlen kedvenc Disney-film ÉS a bögrém iránt :P
 
(Fotó: looper.com)
(2020. március 27.)
Szólj hozzá

Star Wars Guy Ritchie Disney Will Smith Robin Williams Beauty and the Beast Aladdin Mr. és Mrs. Smith Lion King Naomi Scott The Greatest Showman Mena Massoud Speechless The Gentlemen Never Enough The Fresh Prince of Bel-Air