2020. jún 14.

Sötétség (2. évad) / Dark (season 2) (2019)

írta: Petra mozizik
Sötétség (2. évad) / Dark (season 2) (2019)

dark-season-2-featured-image.jpg

ha azt gondolná valaki, hogy a ’Dark’ 2. évadában végre a helyére kerül minden apró puzzle és mindent világos lesz majd – nos, téved (hahaha, hiszen ez DARK :P)
pontosabban, részben téved
mert azért haladunk a megértés felé, rengeteg dologra fény derül, amiknek nagyon örültem, viszont legalább 2x annyi új rejtélyt is kapunk a nyakunkba – új idősíkokat, új karaktereket (idősebb vagy fiatalabb „formában”), és persze a történet is rettenetesen bonyolódik
csak kapkodom a fejem: ez melyik Jonas is? vele mi is történt legutóbb? hol hagytuk abba az ő szálát? és mi van x-szel vagy y-nal? (mindegy is, úgysem derül ki azonnal :))
rettenet mennyiségű kérdés kavargott bennem, sokszor még éjszaka is, amikor felébredtem
aztán ha leültem nézni a folytatást, nem kerültem beljebb
vagy csak részben :)
de ettől jóóóóó, Gyerekek!
a 3. pedig még ennél is durvább lesz, haha
mégis, azt kell hogy mondjam, messze nem jutottam el arra a szintre, mint a ’Westworld’ kapcsán, hogy elegem lett és feladtam; a ’Lost’ sorozat kavarásait meg tényleg hagyjuk is…
azt érzem, hogy az alkotók Baran bo Odar és Jantje Friese iszonyat pontosan megírták a történetet, kitalálták minden részét – csak nekünk nem lineárisan (messze nem!!) és nem is feltétlenül logikusan (okkal) adagolják a részleteket
nem véletlen az sem, hogy a 3. évadra van minden kicsúcsosítva, ami ugye jún. 27-én indul – ahogy az utolsó ciklus is (amiben a filmről beszélnek)
zseniális! okos! megtervezett!
mondanom sem kell, mennyire imádom az ilyet! :D
ahogy az első évad kapcsán, itt is sok olyan dolog van bennem, ami úgy érzem, égető válaszra vár ;) :P
a teljesség igénye nélkül:
miért nem látjuk Bartoszt öregen sosem?
hol van Adam a 2020-as idősík végén (mármint az apokalipszisnél)? mindenki épp vagy a bunkerben, vagy a fekete anyag közelében, vagy valamilyen időgép „burkában” van/lesz… mindenki, kivéve őt
hová lett? hová utazott ezek után?
most akkor tényleg Adam a rossz? el akarja pusztítani a világot? (mert ugye az kiderül, hogy az Isten = Idő és ezen akar változtatni, nos, ez egy nagy hazugság)
hogyan és miért lett Jonasból Adam?
Claudia az ellenoldal, vagyis a jó?! és akkor miért ő a White Devil?
ki a csuda Peter Doppler?! és miért szövetkezett az öreg rendőrrel (Egonnal), miért voltak annyit a bunkerben? MI VAN??? ők is benne vannak valamiben? meg eleve, Peter múltjáról keveset tudunk, az anyját sem ismerjük… meg mi ez a k*rvás/travesztis szál?!
Helge is nagy kérdőjel, még mindig
…és sorolhatnám…
ezek csak az én kérdéseim
lehet, hogy egy csomóra van válasz/megoldás, csak én nem jöttem rá VAGY türelmetlen vagyok és a 3.-ból derül majd ki :P
az azonban durva volt, hogy Jonas = Adam, meg az egész Mikkel/Michael vérfertőző viszony (Martha kapcsán), de még ennél is erősebb, hogy Noah + Elisabeth egy pár, az ő gyerekük Charlotte, a rendőrnő, AKI ugye megszüli Elisabethet
sick…
sick mundus :D hahaha :)
azokat a részeket nagyon bírtam, amikor valaki megpróbált valamit megváltoztatni a múltban (pl. Claudia, hogy megmentse az apját a gyilkosságtól), majd kiderül, hogy pont így kellett lennie (nem megmenti az apját, hanem ő öli meg)
pontosan ott kellett lennie és ezt kellett tennie
kíváncsi vagyok, Jonasnak (a fiatalnak) sikerül-e másodjára úgy alakítani a dolgokat, hogy minden jobb legyen: ne haljon meg sem az apja, sem Martha
az is érdekel, hogy a szakállas (Stranger Jonas) hová megy a 3 kölyökkel? melyik időbe?
no meg, hogy Katharina hová kerül? (sztem. ő amúgy megkeresi a férjét és behúz párat Hannah-nak, akit toronymagasan a legjobban utálok az egész sorozatban!! borzalmas az a nő! mekkora önző s*ggfej, egoista érdekember és egy hülye liba… grrrr)
azt sem vili teljesen, hogy miért hitték, hogy mindennek a kezdete és vége Michael (a felnőtt Mikkel) öngyilkossága – ha azt megakadályozza Jonas, akkor minden OK lesz (és ugye itt is pont az derült ki, hogy ennek ÍGY kellett lennie, és igazából a levelet is Jonas adja át neki, elolvassa, majd felmegy, megírja és megöli magát – ezek naggggyon durva fordulatok)
eleve: mi is az idő? van-e idő? nem csak egy illúzió az egész?! Isten az Idő? tényleg minden megírt? van-e szabad akarat, vagy egy előre kijelölt úton haladunk? a déjà vu (ami ugye a hiba a mátrixban – és ez itt is elhangzik ;)) tényleg egy emlékkép? mindent átéltünk már, csak nem emlékszünk rá?!
IMÁDOK ezeken morfondírozni – bárhol, bármikor, bárkivel
én nagyon hiszek abban, hogy nem véletlenül vagyunk itt (ameddig itt vagyunk) és nem véletlenül történnek velünk azok a dolgok, amik történnek
kell találkoznunk emberekkel, máskor meg el kell mennünk mellettük
nagyon figyelni kell az ösztöntökre, a belső megérzésekre – szerintem sosem hazudnak
új szereplőként belép a külsős zsaru (Sylvester Groth), aki hála ég, nem tagja a köröknek, vagyis belőle nincs fiatalabb és idősebb változat :D
cserében azonban jó arc, én nagyon bírom… és jól is nyomoz
a ’Dark’ 2. évada simán hozza és túl is szárnyalja az 1. szériát, a történet drámai, darkos – pont, mint az elsőnél
emiatt szerettem azt is
konkrétan sajnálnám, ha kimaradt volna az életemből és persze számolom vissza a napokat, várom, hogy beüssön az apokalipszis :D :D
jún. 27. – TI hol lesztek?!
(Fotó: hiptoro.com)
(2020. június 14.)
Szólj hozzá

Lost Dark Mátrix Sötétség Westworld Baran bo Odar Jantje Friese Sylvester Groth