2021. jún 19.

Vadrózsa / Wild Rose (2018)

írta: Petra mozizik
Vadrózsa / Wild Rose (2018)

still_07.jpg

lassan kijelenthetjük, hogy Jessie Buckley-rajongó lettem
ezt a filmet ugyanis konkrétan miatta néztem meg, és nem bántam meg
először a ’Fargo 4’-ben találkoztam a hölggyel, ő volt a ’crazy nurse’ – ezzel a névvel emlegettem a sorozatról írt kritikámban
tudjátok, ő kevert a pitébe némi kis mérgecskét, hogy eltegyen valakit láb alól…
csöppet sem vicces, de ahogy csinálja és előadja, az nagyon :D
és eleve, végig egy olyan akcentussal tolta ezt a karaktert, meg annyi pluszt adott hozzá, hogy odáig voltam érte
nagyon tehetséges!
akkor utánanéztem, hogy miben, mikben játszik/játszott még
kiderült, hogy a ’Judy’-ban is, de ott tök nem emlékszem rá (ő volt Rosalyn Wilder, de sajnos még ez sem mond túl sokat… Renée Zellweger alakítása annyira beragyogott mindent, hogy kb. semmi másra nem tudtam figyelni – újra kéne néznem ;))
illetve részben miatta (részben meg Jesse Plemons – aki szintén egy feltörekvő, nagy kedvencem – éééés Charlie Kaufman rendezése miatt) néztem meg ’A befejezésen gondolkozom’ c. filmet is, ami egy elvont művészfilm
a fent említett mozikról, sorozatokról mind írtam a blogon (ez itt a reklám helye ;))
egy a fő: amikor olvasgattam Jessie-ről, említették ezt a ’Wild Rose’ c. filmet, amelyben egy country énekesnőt alakít, nem is akárhogyan… + hogy ő énekel benne
nagyon kíváncsi lettem rá… és azóta meg is néztem ;)
jelentem: szuper
fontos megemlíteni, hogy nem real, hús-vér, létező személyt alakít (Rose-Lynn Harlan), fictional az egész, de akár valós is lehetne
az egész sztori olyan..
az ő játéka pedig… wow… azt hiszem, a legjobb amit eddig tőle láttam 
nem elég, hogy egy lecsúszott, drogos-piás, széteső nőt alakít, de a film alatt óriási jellemváltozáson megy keresztül, majd visszaesik… csak azért, hogy megdicsőülhessen a happy endre <3
de mindez csöppet sem szirupos, higgyétek el!
ha EZ nem lenne elég, egy Glasgow-ból származó csaj, country énekes (vagyis az akar lenni… de Glasgow ugye nem éppen erről a zenei irányzatról híres :P :D)
de amiért írom mindezt: olyan BRTUÁLIS akcentussal beszél ez az amúgy ír származású, 31 éves színésznő, hogy tyű…
ember legyen a talpán, aki érti őt… meg a többi szereplőt :D
felirat nélkül néztem a filmet, és kellett némi idő, hogy belejöjjek :P
mindamellett, hogy tényleg rettenetesen nehéz lehetett megformálni ezt a karaktert, hitelesen bemutatni a botlásait, felemelkedését, azt, hogy mennyire szörnyű anya, de közben próbálkozik…
a vitáit, csatáit a kőkemény anyjával (Julie Walters 10/10-es… jesszus! őrült jól játszik!!)…
…még ez az akcentus is!
és az éneklés!
gyönyörű hangja van
és maguk a dalok is csodásak – természetesen mind passzol hozzá, az életéhez, a filmhez
most is szól a fülemben, épp a ’Peace in This House’, ami talán a legszebb mind közül
nem is állok neki elmesélni a sztorit, mert nem szeretném megtörni azt a szent egységet, az egész légkört, ahogyan összeáll, ahogy a sztori alakul
fantasztikusan megírt film (Nicole Taylor), teljesen hibátlan rendezéssel (Tom Harper)
nem azt mondom, hogy „életem filmje”, meg, hogy „kötelező” (mert szoktam ilyeneket is mondani, ha túlpörgök…:D), viszont teljesen valós, emberi, szép, megható
van értelme, mondanivalója
kár, hogy olyan kevesen ismerik
…hátha tehettem érte valamit, hogy ne így legyen <3
(Fotó: lady.co.uk)
(2021. június 19.)
Szólj hozzá

Wild Rose Renée Zellweger Judy Jesse Plemons Julie Walters Fargo Charlie Kaufman Jessie Buckley Nicole Taylor Tom Harper A befejezésen gondolkozom Vadrózsa Fargo 4