2022. máj 30.

A vadak (2. évad) / The Wilds (season 2) (2022)

írta: Petra mozizik
A vadak (2. évad) / The Wilds (season 2) (2022)

image_3.jpg

őrületesen tetszett az 1. évad
annak vicces történetét meg, hogy hogyan bukkantam rá, a róla írt kritikámban olvashatjátok ;)
természetes, hogy nagyon vártam a folytatást is
pláne úgy, hogy az utolsó képkockáknál, amikor Leah meglátja a kamerák képein, hogy egy szigeten ott vannak a fiúk is – wow, ott kész lettem!!
ennek megfelelően ültem le nézni a friss részeket, és a fiúkat
mindamellett, hogy élveztem, jók a karakterek és van még benne kraft, szerintem ennél sokkal jobb is lehetett volna, mégpedig egy egyszerű módon: ha nem bonyolítják így a síkokat, a szálakat
lehet érteni, azzal nincs gond, csak kár volt ilyen gyorsan legyalulni mindent és egy évadba (8 részbe) sűríteni a történéseket
eleve, már a lányoknál is ez volt (a múltból haladva a jelen felé): 1. flashbackek a múltjukból 2. maga az utazás 3. a történések a szigeten 4. a vallatások/kikérdezések a „börtönben” és 5. a friss aktualitás, amikor Leah akcióba lép
na, mindezt kb. u.így képzeljétek el a fiúkkal, amivel nem is lenne gond, viszont a LÁNYOK szála is u.így megy tovább, nagyjából ezzel az 5 idősíkkal
nonszensz!
nagyon sok volt ez így
bőven elégséges lett volna csak a fiúk történeteit vinni, majd a végén oda eljutni, hogy ők is ott vannak a börtönben és Leah összetalálkozik Raffal
a 3. évad meg lehetett volna az, hogy mindenki együtt van, és vajon mit kezdenek ezzel az egész szituval
értem én, kellett bele valami csavar, valami változatosság… mégis azt mondom, hogy szerintem tökéletes lett volna ez elszeparálva
mert szerettem volna a fiúkat is ennyire részletesen (ennyi flashbackkel) megismerni, mint a csajokat
érdekesek, színesek, sokoldalúak – megérdemeltek volna ők is 10 részt, ami CSAK róluk szól ;)
emiatt nagyon csalódott vagyok
és azért is, hogy egy csomó fölösleges kört futunk a lányokkal
millió olyan történés, ami ugyan jó, vagy némely esetben izgi is akár, mégis, ha nem kerül bele, nem lett volna hiányérzetem
ami nem volt teljesen egyértelmű, és nem is derült ki azonnal, hogy a fiúk nem u.arra a szigetre kerültek a lányok UTÁN, hanem párhuzamosan (vagy talán valamivel később kezdték?! passz…) ők is egy szigeten vannak
az az infó, hogy a lányok tovább bírták – ha jól emlékszem, több hónapot is, a fiúk azonban „elbuktak” a teszten
a lányoknál kiderült, hogy helikopter „talált rájuk” (de ugye ez nem véletlen volt…), a fiúknál azonban még kérdéses, hogyan „menekültek meg”, mi volt az ok, amiért kivitték őket
Gretchennel is sokkal kevesebbet foglalkoznak, pedig szeretnék végre igazán belelátni minden tervébe, manipulációjába
az viszont szintén egy vicc, ahogy a végén megmenekült és elszökött – mégis hogyan?! hiszen átcseszték (Leah + az egyik „őr”/vallató ember)
sok sebből vérzik ez
pedig nagyon jók a srácok, a lányok közül pedig Dot (Shannon Berry) toronymagas a kedvencem
még Shleby-t (Mia Healey) is bírom, bár itt lesz egy durva meltdown-ja és akkor borotválja le olyan „britniszpierszesen” a fejét…
Fatint (Sophia Ali) meg egyre inkább megkedveltem, egy tök jó oldala jött elő
a fiúknál engem a „főszereplő”, Raf (Zack Calderon) idegesített a kis mimózaságával, Seth (Alex Fitzalan) pedig a kezdetektől TÚL tökéletes és TÚL kedves volt – szerintem nagyon lehetett sejteni, hogy ő a beépített arc
azt, hogy ennyire beteg, azt nem, de minden más nagyon összeállt
akit bírtam a srácok közül, az egyértelműen Seth „testvére” (igazából Seth a befogadott tesó, a mostoha), a kis elvont, magába fordulós, extrém, full depis, de nagyon okos Henry (Aidan Laprete – aki igen különleges külsővel és gyökerekkel bír, de amúgy ő egy VALAKI, keressetek rá)
rajta kívül még Kirint (Charles Alexander) bírtam, mert nagyon jól játszik
ő az ügyeletes bunkó, a nagyképű sportoló, a csajozógép, az arrogáns s*ggfej, aki amúgy tényleg ez… ezek mind :D
mégis, az övé az egyik legkomolyabb sztori
Bo-é mellett – ami nagyon nem lett kidolgozva… (de a ház szétverését sokalltam!! nagyon!!)
mondjuk, Kiriné sem lett kidolgozva :(
hiába egy tapló, amikor ki kell állni egy gyenge mellett, ő áll legelöl (OK, kicsit túl is lő a célon, de akkor is, nagyon klassz, hogy pont ő védi meg a megnyomorított srácot)
no, akkor térjünk is rá erre! mert ez itt, ebben az évadban a nagy „rejtély”, a nagy fordulat, hogy valami történt, amiről a fiúk nem beszélnek
véd- és dacszövetséget kötöttek, hogy erről a szigeten kívül senkinek egy szót sem
a vallatók + Gretchen meg ugye pont ezt akarja kideríteni, hogy mi volt itt, mi törte meg ennyire őket
egyrészt azért, mert Seth (a beépített pszichopata) nagyon rossz választásnak bizonyult, G. itt csúnyán elbukott, másrészt, mert S. elvágta a kamerák zsinórjait és tényleg nem tudják, mi történt
miért volt vita, szakadás, majd befordulás…
ezt próbálja Leah is kideríteni Raftól (már a börtönben), aki dealelni akar Gretchennel és a fogvatartókkal
közben persze nem akarja feldobni és becsapni Rafot – szóval végül megsúgja neki, hogy mindenütt figyelik őket, ne mondjon semmit
azt azért szívesen megkérdezném a forgatókönyvíróktól, hogy HOL volt az nekik logikus történetvezetés, hogy S. elvágja a zsinórokat, a tesztet meg nem fújják le??
hogy nem avatkoznak közbe azonnal?! hogy nem menekítik ki azonnal őket?!
hiszen látszik, hogy valami itt szó szerint és átvitten is elszakadt…
maradva még egy percig a fiúknál – nem állok neki mind a nyolcukat elemezni, de csakúgy, mint a csajoknál, itt is mindent „lefedünk”, ha nem is annyira árnyaltan
itt is van meleg fiú, aki még afroamerikai is, vagyis ő duplán azt érzi, hogy az élete minden percében küzdeni kell – kb. az egész világ ellen
tetszett, hogy ennek a „túloldalát” is bemutatták, vagyis, hogy milyen az, amikor ezt az adott illető túltolja és már konkrétan habzó szájjal ront neki mindennek és mindenkinek – akkor is, ha nagyon nincs igaza
(ennek áldozata lesz Kirin is)
lehet valaki forradalmár, a kisebbség harcosa, küzdhet a jogokért, a megbecsültségért – ezzel nincs is baj
addig, amíg nem esik át a ló túloldalára (egy kicsit a #metoo-ra hasonlít ez… azt is túltolták páran)
van két barát, van egy full hipochonder, vagyis inkább pszichoszomatikus betegségekkel küzdő (és gyógyszereken élő) fiú… és sokan mások
mindegyik egy jellem, egy karakter – de sokkal jobban szeretném megismerni őket
itt is volt egy 9. egyén, aki az elején meghal (ha nem is úgy, mint a lányoknál…), itt „tudatosan” tüntetik el – ő ugyanis Gretchen fia
szerintem ezt is jobban kidolgozhatták volna + hagyhatták volna hosszabban bent lenni
és akkor most ki az a hulla, aki „ő” volt?!  (akit széttépett a vadállat) vagyis, a srácok azt hitték, hogy ő az?? Leah barátja, aki megpróbálja megkeresni őket? (az mikor volt az időben??) vagy az a srác, akit elütött kocsival? (Nora pasija) kinek a teteme ez??
nekem ez nem volt evidens – de lehet, hogy csak nekem nem…
nos, a rejtély... elkalandoztam, pedig erről akartam beszélni:
hogy mi is volt ez?! 18+ -os tartalom következik, de hozzáteszem, én SOKKAL durvább dologra számítottam
Seth bekattan (mondjuk, már korábban is láttuk, hogy nem 100-as, amikor a tesóját, Henry-t majdnem megfojtotta a vízben) és kire száll rá?! kit bully-zik?! természetesen a leggyengébbet, Josh-t (Nicholas Coombe)
amikor megölik a jaguárt (azt a részt nagyon imádtam – de ki nem?! ;)) és mindenki ünnepel, bulizik, iszik, Josh barátkozni próbál a megsértett és elvonult Seth-tel, aki – mikor senki nem látja – visszamegy a sátorhoz (ahol Josh már alszik), rálép a hátára, talppal lenyomja a homokba… és… maszturbál
félre ne értsetek, nem szomjazom vérre!
de azt hittem, gyilkosság lesz… vagy megerőszakolja…
semmi ilyen nem történik
értem én, persze, ez is undor, beteges, nem okés a srác (ez nagyjából kiderül, hogy miért nem), de akkora feneket kerítettek az egésznek, hogy valami őrületesen botrányos dologra számítottam
ennél azonban sokkal gázosabb dolgok és tényleg botrányosan nagy hülyeségek vannak, pl., amikor a csajok hordágyon szállítva Martha katatón (és csöppet sem könnyű) testét megpróbálnak egy sebes folyású folyón átkelni
de nekem az is zavaró, hogy Nora életben van
ezt nem sejtettem, ez még jó fordulat is lehet/lesz, viszont nem tudom elhinni, hogy túlélte – mégis hogyan?! búvárok teremtek ott a semmiből, hipp-hopp és kimentették a cápa fogai közül, miközben a dög boldogan falatozott a tesójából?!
azt is megmagyarázhatná valaki, hogy a 3 fiú miért megy el a szigetről a csónakban? tényleg EZT élhetőbb megoldásnak tartják, mint ott maradni, ahol van ivóvíz és kaja?! az, hogy kimennek a nyílt óceánra: 50-50
de esélyesebb, hogy 80-20, annak a javára, hogy szomjan és/vagy éhen halnak, leégnek, megdöglenek
de a legeslegesleggázosabb gázok csúcsa az, hogy Leah szellemet lát és beszélget is vele...pf...
NA! ezekről beszéltem az elején! fölösleges időtöltés, tök hülyeség az egész, semmi értelme – közben meg lehetett volna 3-4 jelent pl. Bo-ról vagy Henry-ről
csalódott vagyok, nagyon
méltatlan az eddigiekhez
az meg, hogy a végén akkor mindenki egymásra talál a börtönben, Gretchen lelép és kiderül, hogy ez továbbra is egy nagy kísérlet (amit Seth irányít majd, valami monitoros szobából – hogy Nora közben merre lesz, az nem derül ki…) – hagyjuk már
még egyszer: G. erre nem készülhetett fel
szerintem kizárt
csak nem tudtak mit kitalálni az alkotók
na, bumm, akkor most itt egy csomó fiú és lány, továbbra is egy szigeten, és majd innen kéne kijutniuk… vagy túlélniük…
persze, az érdekes lesz, hogy hogyan alakul a csoportdinamika, ki jön össze kivel (Fatin és Kirin biztosan :P), de ez amúgy is benne volt a pakliban, hogy ez lesz a 3. évad
én annyival csináltam volna másképp, hogy adok 10 normális részt a srácoknak és csak a 2. végén hagyom, hogy Leah találkozzon Raffal
nekem onnan indult volna a 3.
remélem, hogy az már nem lesz tele mindenféle ősrégi múltbéli emlékkel, és nem kutyulnak nagyon össze mindent
azért érdekel, persze, de nagy kár, hogy EZ ennyire ötlettelen és elnagyolt volt :(
(Fotó: ew.com)
(2022. május 30.)
Szólj hozzá

Rachel Griffiths Sophia Ali Helena Howard Sarah Pidgeon The Wilds Shannon Berry Jenna Clause Mia Healey Charles Alexander Zack Calderon Nicholas Coombe Alex Fitzalan Aidan Laprete Tanner Ray Rook