2023. jún 18.

Yellowjackets (2. évad) / Yellowjackets (season 2) (2023)

írta: Petra mozizik
Yellowjackets (2. évad) / Yellowjackets (season 2) (2023)

yellowjackets_206_5049_r-1.jpg

nagyon bírtam a ’Yellowjackets’ 1. évadát – még akkor is, ha picit olyan érzése van az embernek, hogy „láttunk már ilyet”, és még akkor is, ha olykor-olykor gyomorforgató
(maga a tény, ami miatt túlélték, mindenképp…)
lelkesen ültem neki a 2.-nak is
szerintem OK is volt jóideig, aztán valahogy a felnőtt Lottinak (Simone Kessell) ez a szektás-megtisztulós ezo-centere elvette a kedvemet az egésztől
egy ideig még csak-csak toleráltam, de a végére sok lett
az ő bekattanása meg végképp
bőven elég, hogy van egy eleve, mindig, már fiatalként is bolond személy (Misty - Christina Ricci); egy lázadó, mindenhonnan kilógó, vagány, felnőttként pedig magát szétcsapó arcunk (vagyis ő sem 100-as…) (Nat - Juliette Lewis); egy megbomlott, kettős személyiség (Taissa - Tawny Cypress) és egy hidegvérű, bárkit és bármit arcrezzenés nélkül felkoncoló édesanyánk (Shauna - Melanie Lynskey)
persze, értem, itt senki nem normális
kb. nem is lehet az ilyen esemény után…
de valahogy Lottinál érzek túlkapásokat
lehet, hogy majd kiderül, hogy pontosan mit is érez, mit is lát, miért teszi ezeket… nem tudom
hozzá képest pedig a szintén új (felnőtt) szereplőként felbukkanó Van (Lauren Ambrose) meg túl normális
na jó, lehet, hogy én vagyok túl elégedetlen mindennel?!
hahaha…
bocsi!
de az biztos, hogy míg az elején vittek előre a szálak, a történetvezetés, lassan beleuntam és sokkal vontatottabbnak éreztem; később is fejeztem be…
ami továbbra is TOP és nem lehet belekötni, az a rockos, kemény, sokszor csajosan rockos zene, olyan előadókkal, mint a Garbage (FULL TOP kedvencem <3), a Florence + The Machine (FULL TOP kedvenc, szintén <3), a Papa Roach, de Tori Amos (aki nem feltétlenül rockos :P :D) is jól esett…
nagyon bírtam, hogy behozták Elijah Wood-ot, mint Waltert és szerintem kellően bolond párja Misty-nek
mind a ketten viccesek, de közben meg félelmetes, hogy minden szabályt olyan lazán szegnek meg, úgy mennek át falakon, törnek fel dolgokat, tesznek el embereket láb alól, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne
klasszikus „zsák a foltját” sztori ;) ...és mivel ennyire bohókásak, szinte paródiáik önmaguknak, így nem is lehet rájuk igazán haragudni – pedig ABSZOLÚT pszichopaták!
(itt tenném hozzá, hogy a fiatal Misty karakterében és Samantha Hanratty alakításában sokkal több a drámaiság, ő jóval félelmetesebb, mint C. R. (az első évad kritikájánál írtam, hogy teljesen megegyezik ez a hanghordozás, meg minden azzal, amit a ’Wednesday’-ben csinált… de mivel AZ volt később, innen „mentette át” oda :D)
szintén öröm volt látni François Arnaud Paulként – őt a ’Borgiák’ sorozat óta nem láttam semmiben… cuki pasi, itt mondjuk nem egy amoroso, hanem az edző szerelme/pasija
logikus módon (a 2 felnőtt női szereplő + Elijah karaktere mellett) picit jobban boncolgatják a karaktereket, főleg a fiatal lányoknál láttam olyan arcokat a faházban, akik előtte fel sem tűntek, hogy ott vannak
igazán azon bosszantottam fel magam, hogy amellett, hogy megy ez a Lotti követők vs. nem Lotti követők viszály (ha szoftosan is), nem nagyon értem, mit van ezen mit követni…
mi ez az Erdő Szelleme dolog?! abban egy jottányit nem jutottunk előrébb...
hogy ez VALAMILYEN erő? boszorkány? gonosz lélek? vagy korábban ott élt ember(ek) szelleme?!
hiszen valakinek csak fel kellett építenie ezt a faházat...
az is csak a végén derül ki, hogy a kissrác (Javi - Luciano Leroux) hogyan is menekült meg, amikor elrohant a lányok elől
egy gödörben, egy fa alatt
de hogy mi van ott pontosan – nem tudjuk meg
Coach Ben (Steven Krueger) lesz még itt egy nagy kérdőjel – hiszen ő sem tud „azonosulni” az itt zajló dolgokkal, nonstop a múlton dereng (itt kerül be a képbe Paul és a szexi F. A. <3), néha nem tudni, jól van-e, támolyog ide-oda, aztán egy ponton csak felkerekedik és ő is megtalálja ezt a fát, amit Javi, oda el tud bújni
de az, amit a végén tesz?!?!
annak mi értelme volt, kérem?!
teljesen bekattant
nem tudok másra gondolni…
nem normális
még ha nem is ért egyet a lányok „mozgalmával”, a túlélési „technikájukkal” – az, hogy rájuk gyújtja a házat… durva túlkapás!
az, hogy vele mi lesz, még nem tudjuk – hiszen nem láttuk még a felnőtt edzőt, vagyis simán esélyes, hogy meghal
nem lepődnék meg, ha ő lenne a csajok következő vadászatának „tárgya” és áldozata :P
ha már itt tartunk, azt mondjuk semennyire nem értem, hogy Nat és Travis miért hagyta abba a vadászatot, miért nem keresnek élelmet?!
mert OK, ha kint tombol a hóvihar, vili, hogy nem mennek
de nekem fura, hogy egyáltalán nem foglalkoznak már ezzel :(
hogy picit a felnőtt nőkről is beszéljek: továbbra is Melanie L. a legerősebb szerintem
a szál is, a karakter is, a játéka is
az, amikor az autójókat épp ellopni készülő faszit leszereli, elintézi és még a pisztolyát is elveszi! KÉSZ! a férje meg csak áll és bambul
ja, és még erre jön rá, hogy OK, a pasi elviszi a kocsit – de Shauna visszaszerzi :D
EZEN a ponton ajánlanám mindenkinek az ’I Don't Feel at Home in This World Anymore’ c. 2017-es filmet, amiről én is írtam a blogon
ott játszik picit hasonlót M. L. – és kivel?! Elijah Wooddal, vagyis Misty itteni pasijával
haha
összeérnek a szálak ;)
Juliette Lewis kapcsán meg elfogult vagyok, tudjátok – szerintem tökéletes választás volt a szerepre, nagyon jól hozza ezt a lepattant, „már minden mindegy” karaktert, aki aztán végül mégis csak tud egy picit „építeni” saját magán
igazán sajnáltam, ami vele történt, sztem. végleg kiírják, nem fogják már visszahozni… :(
akár még lehetne okuk rá, hiszen a fiatalkori énjüknél épp most lett ő a vezető – vagyis tutira LESZ még szerepe 
azt hiszem, talán a TOP drámai pillanat, amikor S. megszüli a babát (a kisfiút) és az nem éli túl… annak a kálváriája
sztem. azt jól megcsinálták :(
a TOP vicces és emlékezetes momentum pedig – természetesen – Misty-hez kötődik – a musical (táncos rész) :D
szóval: nagy gond nincs
néztem, élveztem
fordulatos, izgi… de valahogy mégsem teljesen kerek
és elmaradt (aztán lehet, hogy csak részemről :P) a lelkesedés, az ováció, ami az első évadnál viszont maximálisan megvolt
(hasonlóan éreztem a ’The Wilds’-nál is – bár ott a 2.-kal az volt a baj, hogy túl sokat akartak fogni, túlbonyolították…)
kár érte…
természetesen azért érdekel a folytatás, hátha kiderül valami értelmes a vadonról, a jelenről… bár picit elvesztettem ebbéli reményeimet

(Fotó: xtramagazine.com)

(2023. június 18.)

Szólj hozzá

Garbage Juliette Lewis Borgiák Christina Ricci Florence + The Machine Elijah Wood Papa Roach Tori Amos Wednesday Lauren Ambrose Melanie Lynskey François Arnaud The Wilds Simone Kessell I Dont Feel at Home in This World Anymore I Dont Feel at Home Yellowjackets Tawny Cypress Steven Krueger Samantha Hanratty Luciano Leroux Borgias