2023. jan 08.

Alice Határországban (2. évad) / Alice in Borderland (season 2) (2022)

írta: Petra mozizik
Alice Határországban (2. évad) / Alice in Borderland (season 2) (2022)

alice-in-borderland-season-2-new-stills-v0-22f2bw3zwqx91.jpg

nem titok, hogy faltam az első évadot
egyszerűen imádtam… <3
nem tudom, hány embernek ajánlottam már azóta is!
dec. 22-én kijött a 2. évad, és mire befejeztem az elsőt, már tudtam is nézni
merőben más, mint az 1. – ami világos, hogy azt jelenti, hogy van olyan, amit szerettem benne, de olyan is, amit nem annyira (hisz’ nekem az 1. tökéletes volt… én bármeddig elnéztem volna még a játékokat, így, ilyen módon… de tudtuk, hogy az nem lehet, hiszen elfogytak a számos kártyalapok, most már csak az arcosak vannak hátra)
bubi/jumbó = J, dáma/Queen = Q, király = K – és persze a 4 „színnel” (káró (piros rombusz), kőr (piros szív), pikk (fekete lándzsahely), treff (fekete háromlevelű lóhete)) kombinálva
az ász ugye nem „arcos” lap…
lehet matekozni, hogy ez hány további játékot jelentett…
(aki pedig igazán jól matekol, rájön majd egy turpisságra, én nem jöttem rá, nyugi – de a vége szempontjából ez sokkal jobb volt így ;))
amiben biztos voltam – hiszen továbbra is Alice-ról és a Csodaországról (vagyis is Határországról :P) beszélünk –, hogy a piros szív/kőr királynő marad a végére
ez egyértelmű volt
hiszen Alice-nak is a legnagyobb ellenfele a Piros Szív Királynő volt
és az is vili volt, hogy ő lesz majd Mira, még akkor is, ha full fekete ruhában jár :D
a többi játékmester számunkra ismeretlen arc (nem is látjuk mind személyesen őket), 1 volt csak olyan, akit az első évadból ismerünk – de nem lövöm le, ki volt ő…
no, de ne ezzel kezdjem!
szóval: megmaradt a 4 alapszereplőnk, Arisu (Kento Yamazaki), Usagi (Tao Tsuchiya), szerelmem, Chishiya (Nijirō Murakami) és a még mindig és kizárólag csak bikinifelsőben járó Kuina (Aya Asahina)
hol együtt, hol külön-külön kóborolnak az egyre inkább növényektől burjánzó városban
ott van még Ann, akit néha-néha látunk (nem annyira főszereplő…), Tatta (egy pár rész erejéig), illetve az 1. évadból a ’military’ bandából 2 arc – mindkettőről azt hittük, hogy meghaltak, de nem
az egyik továbbra is szemét arc, bunkó, agresszív és csak a legvégére „javul” meg, a másikuk ott "fényt kapott" és itt már jó lesz ;) (illetve, ott sem volt egészen rossz…)
jönnek a játékok, sok-sok új arccal, versenytárssal és sokaknak megismerjük az előéletét, azt, hogy milyen ember volt a való világban
főleg A. és U. szála a fontos, továbbra is őket követjük, és nekem kimondottan zavaró és bántó volt, hogy már csak C. sztoriját nem ismerjük
ki ő? mivel foglalkozott? honnan jött?
erős volt benne a gyanú (de szerintem nem csak bennem), hogy ő az egyik ’game master’ vagy beépített ember, és emiatt nem tudunk meg róla semmit…
végig látszik, hogy ő itt a legnagyobb agytröszt, szerintem még A.-nál is nagyobb, minden játékot vág, ÉRT és nyertesen kerül ki belőle – pusztán az esze és az emberismerete miatt
nagyon nagy pszichológus a srác!
aztán végül (nagyon sokára) kiderül, hogy orvos volt a való életben – na, ezt nem láttam jönni… egyáltalán nem ilyennek tűnt! és amellett, hogy mindenhez IS értett, pont az orvosi dolgok sosem tűntek fel, nem kerültek elő…
nekem ez iszonyat fura volt és nem is tudtam azonosulni vele
természetesen a való életben ő is egy drámai szituban van/volt, abba keveredett, és ott morális döntéseket kellett hoznia (ahogy a játékban is, sokszor)
mint láttuk, nem feltétlenül játszik tiszta lapokkal, kihasznál embereket a saját érdekében, A.-t és U.-t pedig nagyon is használta az 1. évadban… :( (az mondjuk nem tetszett tőle, nagyon nem…) – de ebben, a 2. évadban ezt majd „kárpótolja”
amúgy a játékokat továbbra is úgy játssza végig, ahogy szokta: csöndben figyel, nézi az embereket, kiismeri és kihasználja őket – hiszen továbbra is a lét a tét…
ami nagy változás: a játékok és azok feldolgozása, bemutatása
jóval kevesebb játékot látunk, viszont akár több részen keresztül
ez eleinte fura volt, de végül megszoktam
van persze, ami gyors, van, amibe csak bepillantást nyerünk (a végén, amikor már pörgetik az eseményeket – azokban a főszereplőink nem is játszanak)
ezek már messze nem ovis játékok, bár a fogócska és a bújócska azért csak ott van, ha kicsit komolyabb szinten is…
a King of Spades az egész évadon keresztül játszik, az egész város a vadászterülete
csak megy és lő veszettül
néha ő is kap, de sosem hal meg
se golyótól, sem tűztől
aztán kiderül, hogy ő is ember
…szóval nem értem, hogy nem lehetett egy kicsit ésszel, összefogással és lerohanással (több irányból) kicsinálni
ja, meg a fején meglőni – hiszen ott nincs golyóálló mellény
szerintem ezt kicsit eltúlozták
milliószámra lövi le az embereket, őt meg kb. senki nem találja el
ami szintén nonszensz, hogy ezek a bolondok miért a nyílt utcán futnak előle?! miért nem oszlanak szét, kis utcák, metró aluljáró, HÁZAK???
miért nem fut be senki valahova?!
mindenfelé nem tudna szétszakadni a pasi…
de az, hogy ha MINDENKI az utcán szalad, fák és kocsik mögé bújnak – az nem jelent túl nagy menedéket, hiszen elég profi fegyverarzenállal bír…
senki, de SENKI nem menekült be zárt helyre, ahol pl. hátba támadhatták és lerohanhatták/lefoghatták volna
áh! ezen sokat dühöngtem!
mindegy, erre mondaná apukám, hogy „kislányom, így lett megírva”
ez a pasi a végéig legyőzhetetlen volt…
ellentétben a King of Clubs-szal (Kyuma – az irtó szexxxxxiiii Tomohisa Yamashita alakításában), aki végig meztelenül tolja a játékot
nem, semmi „olyan” nem látszik, csak a popója – HA az az övé volt és nem használta Joey Tribianit s*gg-dublőrként :D ;)
ő amúgy egy énekes-színész (a való életben) és még a rock zenéhez is ért
mennyire üdítő volt hallani azt a számot a 2. rész elején <3
eszméletlenül imádtam őt, a játékát, és szerintem szuper ötlet volt, hogy egy szerethető ellenfelet tettek ide
tényleg nem tudtad utálni, mindamellett, hogy itt is ész kellett és ő (is) elég fifikás volt
toronymagasam a kedvenc részeim voltak amikben ő szerepelt, amíg zajlott ez a játék
a másik TOP a végjáték volt a Szív Királynővel, egyértelmű, mert ott annyi Alice-os utalás volt, hogy sírtam boldogságomban ;) :D
szóval, az egyik változás a játékok nagyobb súlya, hosszabb bemutatása – de ezt végül is megszerettem (sok esetben indokolt volt, nem éreztem időhúzásnak)
amit viszont nem szerettem és ez egyértelműen negatív változás volt az 1. évad pörgősségéhez képest, az a sok drámázás 
rettenet sok volt! és hosssssssszan…
az életemet eluntam párszor
sok sírás, sok rinya, „nem akarok visszamenni a való világba”, „vissza akarok menni a való világba” és hasonlók…
grh…
levett az életről, komolyan
azt hittem, csak a brazil szappanoperákban sírnak sokat a férfiak, de ezek szerint Japánban is :D
ha nincs kareoke bár, akkor nem tudunk mit csinálni és inkább sírunk?! vagy mi?! :P
ami számomra szintén a negatív oldalon áll, az igazából egy dolog, amit nem értek: miért nem fürdenek és öltöznek át ezek az emberek?
OK, nincs csapvíz, de vannak tavak, patakok és tusfürdő is dögivel a boltokban!
a ruhákról nem is beszélve…
tényleg ennyire nem zavarta őket, hogy hetekig szakadt, mocskos, véres cuccokban vonaglanak?!
Ann és Kuina szerintem KONKRÉTAN u.abban vannak végig – abban, amiben már az 1. évadban is láttuk őket
(és értem én, hogy a végén, a magyarázat tükrében ez valamennyire érthető… nem spoilerezem el, mi a „megoldás”, de akkor viszont NEM logikus, hogy a többiek meg cserélnek ruhákat…
nekem ez logikailag nem klappol)
azt sem értem, hogy ugye itt hónapok telnek el (vagy évek?! talán annyi nem, bár a vegetáció terjeszkedését látva… well…) – miért nem laktak (legalább ideig-óráig, könyörgöm!) házakban, lakásokban?!
legalább A. és U.
miért élnek az utcán, sátorban, mint valami homeless
nincs elég üres hotelszoba a egy kihalt városban?!
ez komoly?!
nem lett volna jobb ágyban aludni?
nem értem…
egy ilyen szituban nekem tuti lenne egy bázisom, közel valami természetes vízforráshoz – ivás, főzés, fürdés – és ott berendezkednék
ha meg menni kell valahova (messze vannak a játékok) és épp nincs kocsi, továbbra is ott a bringa… de akkor is vinnék magammal egy hátizsákot, ruhákkal, kajával, vízzel
hol és hogyan éltek ezek az emberek?! :D sosem láttak egy zombis filmet sem?!
G. haverommal mi bármikor készen állunk egy zombitámadásra… ha beütne… :P :D
tudjuk a közlekedési eszközt, a fegyvert, a lakhelyet :D :D
sosem lehet tudni alapon… ;)
(szívesen mondanám, hogy most viccelek, de NEM! :D)
talán más bosszúságom nem volt a sorozattal... :P
a játékok nagyon-nagyon jók
A. és U. végre romantikus módon is kapcsolatba kerülnek egymással (az egyben cuki és szexi is ;))
az utolsó játék pedig – a Szív Királynővel –, ahogy utaltam is rá: zseniális
megvan minden: a krokett, a teázás (ami sosem ér véget…), a rózsák, az, hogy csakis a Királynő nyerhet (vagyis ez a célja) és az is, hogy teljesen összezavarja a játékostársait
imádtam, hogy Mira kb. az összes létező teóriát elmondja (hogy húzza az időt), ami a nézők, a MI fejünkben létezhetett arról, hogy ez mi is, amit látunk – hogy szimuláció, hogy űrlények támadása, és egy jóval valósabbnak tűnő lehetőséget is felvázolt, miszerint A. barátai meghaltak a való életben, ott a zebrán, ő pedig ettől besokallt, idegroncs lett és épp egy pszichiátrián kezelik, M. pedig az orvosa
mindamellett, hogy ez egy elég drámai rész (és sokáig hitelesnek is tűnik), ismét nagyon sok lesz a földön fekvés magzatpózban (szó szerint! és már nem először a film során… :() és a könnyhullatás
újfent meglepődtem, hogy ezek szerint a japán pasik TÉNYLEG sokat bőgnek…
U. azonban „felébreszti” A.-t, ahogy Alice is felébred az álmából – itt ugyan ekkor még csak a kertbe és a kroketthez jutunk vissza, de onnantól Mira nagyon korrektül játssza a játékot, betartja az ígéretét is
végül nyer A. és U., legyőzik az utolsó arcos lapot is és minden játékos (aki még él, bár épp a bel*t húzza…) kap egy döntési jogot – marad itt vagy megy vissza a való világba
na, és AKKOR, OTT tényleg kiderül, mi történt a valóságban (amúgy ez kitalálhatatlan…) - ez egy igen érdekes fordulat... a szereplőink pedig így vagy úgy de egymásra találnak, ha nem is ismerik fel egymást
szerintem szuper, kedves és megnyugtató levezetés volt
A. és U. talija pláne <3
de! utána jön még egy csavar, ami a profi kártyajátékosoknak talán nem okoz meglepetést… és nem számoltam vele, az tuti…
de tudjuk, mindig az nevet, aki utoljára nevet ;)
áááá!!!
erős!! jóóóó!! (és nem is lövöm le, mi ez…)
egyelőre nincs infó róla, hogy lesz-e 3. évad – de benne van a pakliban ;)
hahahaha
ez de jó végszó volt, bár nem tudatosan írtam így
de NAGYON IGAZ! :D :D

(Fotó: reddit.com)

(2023. január 8.)

Szólj hozzá

Alice Csodaországban Kento Yamazaki Tao Tsuchiya Aya Asahina Alice Határországban Alice in Borderland Nijirō Murakami Ayaka Miyoshi Dori Sakurada Sho Aoyagi Riisa Naka Yutaro Watanabe Tomohisa Yamashita Joey Tribiani