2023. már 15.

Bones and All / Bones and All (2022)

írta: Petra mozizik
Bones and All / Bones and All (2022)

bones-and-all.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott...

valszeg’ nem vagyok normális, hogy ilyen filmeket nézek, miközben ugye kijelentettem, hogy a ’Monster: The Jeffrey Dahmer Story’ c. sorozatot nem nézem meg
mert undi a téma és felkavarna… :P
erre itt van ez a ’Bones and All’, amit a Velencei Filmfesztiválon mutattak be, és már akkor felírtam magamnak, hiszen Luca Guadagnino (!!) a rendező és Timothée Chalamet (!!) a főszereplő
persze-persze, hallottam, tudtam, hogy mi a téma: egy kannibál szerelmespár roadmovie-ja, de reméltem, hogy NEM lesz udni
de, AZ!
szólok előre: gusztustalan, nagyon művészfilmes és ha ezeket nem számítom (leveszem), akkor sem egy túl jó film
nekem egyértelműen eddig a leggyengébb tőle – abból a 4-ből, amit láttam:
a ’Vakító napfényben’ (’A Bigger Splash’) egy érdekes film, szintén művészi… szuper alakításokkal
közülük is kiemelkedik Tilda Swinton, aki ugye kíméli a hangszálait (a sztori szerint) és nem beszél – még így IS remek!
szép a táj, a képek – de ez Luca G. minden mozijáról elmondható…
nekem bejött, de még egyszer: MŰVÉSZFILM!
az ő mozija a ’Suspiria’ (’Sóhajok’) feldolgozása is
az eredeti egy ’77-es kulthorror, a nagymester, Dario Argento rendezésében
Luca G. filmje más volt, látványos, „szép” (amennyire egy horror az lehet) és Dakota Johnson megmutatta, hogy ő nem csak ’A szürke ötven árnyalata’ :D :P (a ’Vakító napfényben’-ben is játszott, ott is jó volt, de ott egy szépike csaj volt… itt azért ennél árnyaltabb volt a karaktere)
nem mondom, hogy rossz feldolgozás, de nekem az eredti, a ’77-es többet adott, még AZZAL a technikával is
a 3., amit láttam tőle az a ’Szólíts a neveden’ volt, ebben szerepeltette Timothée Chalamet-t és sztem. itt „szeretett bele” (talán a tehetségébe :P)
ebben a moziban játszik Armie Hammer, akinek később robbant ki a kannibálos-botránya… - lehet, hogy a rendező innen vette az ötletet a ’Bones and All’-hoz?!
na jó, ha nem is innen (mert valójában Camille DeAngelis regénye szolgáltatta hozzá az alapot…), de biztosan eljutottak hozza is a jóképű színész botrányos SMS-eiről szóló hírek, amik lázban tartották a sajtót…
nos, nekem ez a kedvenc rendezésem tőle
a film egy meleg pár egymásra találásáról szól (Chalamet – Hammer), de a közeg, a táj, Olaszország, a sok művészember, a sok beszélgetés, a szépség… nekem mind-mind a ’Lopott szépség’ című Bertolucci filmet hozta elő emlékként… <3
akinek nem "jön be" ez a téma (homoszexualitás) vagy nem elég elfogadó vele, ne nézze meg, mert azért – ha nem is egy ’Brokeback Mountain’ – van benne „témázgatás”… (ha nem is durván)
viszont inkább a szerelmük, kettejük fura kapcsolata, ennek a nyárnak a története a fő szál
Chalamet zseniális, mint mindig
ez a srác tényleg bármit eljátszik
imádom! és nem (csak) a külseje miatt
amúgy mindhárom filmről (sőt, a '77-es 'Suspiria'-ról is!) írtam részletes kritikát – megtaláljátok őket a blogon ;)
figyelem: 18+-os téma (és megfogalmazás) jön!!
rátérve erre a filmre: a ’Bones and All’ egy kannibál (igen, emberi húst esznek – vagy már meghalt emberekét, vagy megölnek valakit és azét) lányról (Taylor Russell) szól, aki az apjával él (később derül ki, mi van az anyjával…) és mivel a csaj újra meg újra „megkóstol” valakit (hol a babysittert, holt a kortársait… :P), kénytelenek újra és újra menekülni…
majd egy ponton az apja lelép, nem képes már ezt az életet folytatni (amit baromian megértek :(), a csaj pedig vándorútra kel
találkozik sok-sok emberrel, főleg hasonszőrűekkel (rájön, hogy nem vele van a „baj” – amúgy deeeeee… :D), vannak még „ilyenek” és végül szerelmes is lesz (T. C.)
ha azt gondolnánk, hogy ez olyan szép és szexi, mint az ’Alkonyat’-sorozat, akkor gyorsan szólok, hogy nem
ez horror!
itt nem szépítik és teszik (szó szerint) szexivé az emberek evését
undorító és gusztustalan – még ha nem is telibe mutatják
nem érdekel a táj, a zene, a szép naplemente – kivoltam a VALÓS látványtól...
és ezt a szerelmes sztori sem tudja elnyomni vagy más megvilágításba helyezni
a kritikusok a leányzó alakítását méltatják, ami nem rossz, persze, de T. C. ÉS Mark Rylance (egy idős emberevő, vagyis Eater – ahogy a filmben hívják őket…) a TOP
főleg M. R.
hidegrázós, amit csinál – OK, a szerepe szerint is…
(a csajszi az elején vele találkozik, tőle megtanul ezt-azt… aztán a pasi full rákattan és követi…)
még egyszer: ez horror és dráma – de (bármennyire is annak akarják láttatni) nem szerelmi
sokkal nagyobb dráma az APA részéről, az ANYA részéről (Chloë Sevigny-nek van egy 3 perces szerepe, 1 mondata, de mivel Luca G.-rajongó, azt mondta, ha kell,1 sorért is eljön neki játszani – és tényleg annyit kapott ;) :P) – aki iszonyat nagyot alakít… olyan jelenléte van, hogy KÉSZ!
és szintén dráma a srác részéről, amikor kiderül, hogy elvesztette a húgát :( (vagy amikor arról beszél, milyen élete volt gyerekként, az apja... stb.)
nem rossz Taylor Russell sem, de nekem a többiek, a tapasztaltabb színészek erősebbek voltak
összefoglalva: ha valaki 1-1 alakításért meg akarja nézni, akkor OK
ha valaki szereti és nem bánja a horrort (és EZT a fajta horrort), akkor szintén OK, nézze meg
de mint film, mint történet, mint „tanulság”/ „üzenet” (olyan nincs…) szerintem nem ér meg 1 kört sem :( - Velence ide vagy oda...
bocsánat
ezennel sajna messze ez lett a legkevésbé kedvelt Luca Guadagnino-mozim :( 

(Fotó: taxidrivers.it)

(2023. március 15.)

Szólj hozzá

Bones A szürke ötven árnyalata Chloë Sevigny Tilda Swinton Alkonyat Dario Argento Armie Hammer Dakota Johnson Mark Rylance Jeffrey Dahmer Bertolucci Brokeback Mountain A Bigger Splash Luca Guadagnino Call Me by Your Name Suspiria Timothée Chalamet Szólíts a neveden Lopott szépség Vakító napfényben sóhajok Taylor Russell Jeffrey Dahmer Story Bones and All Bones & All Monster: The Jeffrey Dahmer Story Camille DeAngelis