2023. már 19.

Te (4. évad) / You (season 4) (2023)

írta: Petra mozizik
Te (4. évad) / You (season 4) (2023)

you-season-4-ed-speleers-penn-badgley-1014x570.jpg

tisztában vagyok vele, hogy mennyire nehéz egy sorozatot szinten tartani
azt elérni, hogy minden évad jó legyen, vagy legalább, hogy közel azonos szinten mozogjon
szerintem ez szinte mission impossible, mégis, bizonyos esetekben sikerül…
ezek közé tartozik nekem pl. a ’Fargo’ és a ’You’ is
le a kalappal az alkotók, főleg a forg.könyv írók előtt, hogy tudják hozni a színvonalat
(mondjuk, a ’You’ egy könyvsorozat (író: Caroline Kepnes) alapján készül, szóval ott volt miből kiindulni, de a ’Fargo’-nál ez az emberi elme zsenialitását dicséri - Noah Hawley
…ja, btw, az 5. évad már készül, alakul ;))
visszatérve a ’You’-ra: az a jó benne, hogy semmihez nem tudnám hasonlítani (én nem láttam/néztem a ’Dexter’-t, lehet, hogy arra emlékeztet, passz…)
egy sorozatgyilkos, egy beteg elme, egy megszállott a főszereplője (Penn Badgley remek alakításában, akit amúgy nagyon utáltam a ’Gossip Girl’-ben - a karakterét is, a színészt is), aki rákattan bizonyos csajokra, követi, figyeli, monitorozza őket („élőben” is, ha kell, az ablakon át, a neten is, mindenhol = klasszik stalker…), közben mégis nagyon művelt, kulturált, és olyan, mintha mindezt a szerelem jegyében tenné
kvázi: ez "mentesíti" attól, hogy milyen mocsok dolgokat művel, hogyan tesz el (útban lévő) embereket láb alól… és néha akár az adott nőt is, ha az nem úgy táncol, ahogy Joe fütyül
most, hogy a 4.-et megnéztem, ismét rá kellett jönnöm, hogy a szépirodalmi-szerelmi burok mögött rettenet gusztustalan jelenetek vannak :D (lásd: hullák eltüntetése)
tényleg csak az nézze, akinek bírja a gyomra :P
de amúgy meg nagyon vicces, szórakoztató – főleg Joe belső monológjai és kommentjei az épp aktuális történésekre
azoktól kész vagyok! :)
az első évadban megismertük őt, a „működését”, „életvezetését” (hahaha :D), a másodikban megtalálta a zsák a foltját, mondhatni (Love személyében - Victoria Pedretti a TOP kedvencem a sorozatban ;))
ő még Joe-nál is betegebb, ha lehet ezt fokozni :D
a 3. évadban már férj és feleségként randalíroznak – együtt és külön-külön is (mert Joe-nak természetesen új nő kerül a radarjába… sőt, több is...), aztán annak nem lesz szép vége :P
én szinte biztos voltam benne, hogy Love nem halt meg a tűzben, tuti él, újságcikkek ide vagy oda…
és bosszút áll, megkeresi Joe-t, ha kell, a világ túlsó végén is (Fro., majd Anglia), hiszen pénze, segítsége van
kíváncsi voltam, mit tudnak kitalálni a 4. évadra, hogyan tud megújulni a sorozat: nos, most a helyszínváltáson és az új közegen volt a hangsúly
a francia kaland rövid volt (Marianne-t (Tati Gabrielle) kereste, aki épp Angliában volt akkor – úgyhogy utánament… és ott is ragadt)
viszont ez az angol úri társaság nekem nagyon bejött
egy csomó gazdag, nemes, magától elszállt apuci és anyuci kedvence
a pasik egytől-egyig eszméletlenül jól néznek ki, mind full dögös – ez olyan, mintha lenne egy „telep”, ahol az ilyen szép, fitt, egészséges, jóképű palikat „termesztenék”, ahol nőnek :P
eszméletlen! :D
(a csajokról ezt kevésbé tudom elmondani... :))
a másik, ami új, hogy Joe-nak lesz egy „rajongója”, követője, aki eltűnő chat-üzenetekben kommunikál vele (valamiért franciául…)
na, mondom, ez Love! itt van, a nyomában van :D
(sajna nem lett igazam, Love TÉNYLEG meghalt)
az első 5 részben szerintem ez izgi volt, lehetett tippelgetni, ki ez a zaklató
ha félretettem a Love-teóriámat, nekem ők voltak gyanúsak: Kate, a tanítványa, Nadia és Rhys
de nagyon jól volt az egész felépítve, kitalálva
két dolog volt fura (de szerintem azok is csak azért, hogy gyanúsak legyenek, rájuk is lehessem tippelni…), az egyik, hogy miért volt Joe jófej (sosem az :P), miért engedte M.-t haza, Párizsba, mikor megvan annak az esélye, hogy beköpi
a másik, hogy a magánnyomozó (aki Love családjának dolgozott) miért hagyta Joe-t futni (ez iszonyatosan nem illett a képbe – ennek ellenére pl. rá nem gyanakodtam, hogy továbbra is ő figyelné Joe-t és üzengetne neki…)
mindenesetre sokáig úgy tűnik, hogy Joe „megjavult” (LOL), jobb ember lett és nem akar embereket ölni
csak ha nagyon muszáj…
vagy ha veszélyeztetik őt… és a lebukását… :D
„apróság” :D
az 5. rész után ugye volt egy 1 hónapos szünet – én direkt nem néztem meg a sorozatot, amíg ki nem jött minden rész (márc. 6.), mert megőrülök ezektől!!
de valóban, az 5. részig nincs megőrülés, kicsit lassú is talán, de én szerettem
ellenben a 6. résztől begyorsul minden, jönnek a fordulatok egymás után, sőt, igazából a 7.-től érkezik minden durvaság
nekem ez bevallom, nem tetszett
nem kiegyenlített
kicsit sok is volt, túl is csavarták
persze annyira, hogy SEMMIKÉPP ne találhasd ki, ki is a zaklató…
(SPOILER! nekem nagyon nem jött be ez a ’Harcosok klubja’ megoldás, az meg pláne nem, hogy a végén a tanítványát is elkapja stb.)
túl lett tolva :(
én ezt érzem, de nem biztos, hogy mindenki így van ezzel…
nekem sajna egyértelműen eddig a leggyengébb évad, pedig minden adott: a vicces belső monológok, a kitűnő soundtrack (a ’Heads Will Roll’-nál lep****tem a bokámat! :D hogy imádom azt a dalt!), a szuper új karakterek… minden
amikor kiderül, hogy Rhys (no, persze tudjuk, hogy „hogyan”) áll az üzik mögött, felírtam magamnak, hogy miért nem köpi be Joe, miért nem buktatja le, miért tesz meg neki dolgokat?! tök kivoltam!
így, ismerve a végét, már értem, miért nem…
ha viszont azt nézem, hogy Joe VALÓJÁBAN milyen, akkor minden érthető, kicsit okésabb az egész (sosem engedte el M.-t és igen, mindenkit ő ölt meg, minket, nézőket vezettek csak meg…)
azt leszámítva, hogy megértem, mit akartak és miért akarták így, nekem fura, hogy Kate apja (ez a nagykutya) (amúgy Greg Kinnear ;)) tényleg hagyta volna, hogy a lánya együtt legyen Joe-val, miután az megölte neki (a valódi) Rhys-t?!
kizárt
és azt sem értem, hogy Kate hogyan tudja benyelni Joe előéletét?! kérdés persze, hogy J. mennyit fedett fel belőle?! (az nem derült ki számunkra)
az sem vili, hogyan tud Joe visszatérni az USA-ba, hogyan tüntettek el minden nyomot, minden gyanút…
ja, és miért nem keresi a gyerekét, ha már egyszer ÉL és ott van?!
sok a kérdés…
vili, lesz 5. évad és majd mindenre választ kapunk… vagy nem :P
fura, hogy Joe már nem egy underdog, hanem ő is gazdag és nagyképű lesz – HA együtt marad Kate-tel
persze, nézem majd, alap… de most ettől nem szálltam el annyira, mint a korábbi 3-tól :(

(Fotó: tvinsider.com)

(2023. március 19.)

Szólj hozzá

Gossip Girl You Te Dexter Greg Kinnear Harcosok klubja Fargo Noah Hawley Ed Speleers Caroline Kepnes Penn Badgley Charlotte Ritchie Lukas Gage Tati Gabrielle Victoria Pedretti Tilly Keeper Amy-Leigh Hickman Heads Will Roll