2023. máj 21.

A tanácsadó (1. évad) / The Consultant (season 1) (2023)

írta: Petra mozizik
A tanácsadó (1. évad) / The Consultant (season 1) (2023)

24consultant-clmf-videosixteenbynine3000.jpg

ebbe a sorozatba úgy futottam bele (mindamellett, hogy aztán itt-ott láttam a reklámját, előzetesét is), hogy Christoph Waltz (<3) Jimmy Fallon vendége volt a ’The Tonight Show’-ban
olyan 3 hónapos a videó, érdemes rákeresnetek – mármint csak azért, hogy megnézzétek, szegény C. W. mennyire szenved, mennyire gagyinak és erőltetettnek találja ezt a semmiről nem szóló beszélgetést (és még az a szánalmas divatbemutató is, Istenem! :(), mégis, mennyire vérprofi, tűri, csinálja, sőt, a végén még jófej is :)
szeretem Jimmy-t, tudom, milyenek az amcsik, azt is, hogy kb. mi az elvárás egy ilyen show-ban (azért, hogy promózd a filmedet, lemezedet stb., muszáj részt venned ebben a ’chit-chat’-ben :()
mégis…
szegény Waltz!
piszkosul sajnáltam…
azért a pár másodperces kis bejátszásért ez a szenvedés… ah… :(
ha másra nem, NEKEM arra jó volt ez az egész, hogy a sorozatos listámra felvéssem: ’The Consultant’
és most jutottam el ide, hogy meg is nézzem
Gyerekek, vegyes…
ő zseniális benne, mint mindig – nincs egy túlzó momentum, nincs egy rossz gesztus, halál pontosan azt hozza, amit kell
nekem a sztorival van bajom itt-ott, hol felgyorsul, izgi és tényleg nagyon élvezetes, máskor meg nem érted a szereplők viselkedését (pl. miért nem álltak fel és mondtak fel, amikor megjött a pasi és ezt a bánásmódot kapták?! ne mondja nekem senki, hogy egy számítógépes játékokat író programozó ne találna azonnal melót!!... de említhetném azt is, amikor a főszereplőnek lelépett a csaja… nem tűnt fel neki, hogy otthon van minden cucca?! nem próbálta meg felhívni a barátnőit, valahogy megtalálni?! ajh!)
ami az erőssége, hogy elejétől fogva találgatod, ki ő – leszámítva azt az igen „érdekes” és zavarba ejtő jelenetet Mr. Sanggel a szerződés aláírása után – én arra jutottam, hogy az Ördög maga ;)
hiszen szerződést köt a „kliensekkel”, örök életet ígér nekik, de közben átveri őket, mindenkit megbolondít és rossz irányba terel, agresszívvé tesz, a srác barinőjét pedig elcsábítja és a bűvköréve vonzza
abszolút ’Az ördög ügyvédje’ lebegett a szemem előtt és basszus C. W. játéka vetekedik, vagy szinte azonos színvonalon van Al Pacinóéval ;)
de közben meg öntözi a csaj virágát, kiderül, hogy Mama Sanget nem ölte meg, sőt, gondoskodott róla, néha kimondottan kedves, elismeri, ha valaki ügyes, tehetséges – de persze ez is mind manipuláció
érdemes belegondolni, hogy vajon kiben mennyire volt benne eleve ez a gonoszság
a srác, Craig (Nat Wolff) is elcsábul a mézesmázas szavak hallatán, kb. 5 percig büszke is magára és mindent OK-nak lát, de azért látszik, hogy ő tudni akarja, mi folyik itt, tovább nyomoz – ha kell, a kolléganő nélkül is
Elaine (Brittany O'Grady – aki gyönyörű!! és ha ismerős az arca, ő volt a ’The White Lotus’ 1. évadában a barátnő, a gazdag családnál a vendég…) azonban már csöppet sem ilyen egyértelmű
látszik, hogy feljebb akar jutni a ranglétrán, hiszen már eleve saját magát is feljebb „léptette”, de most, Regus érkezése után is törtet előre, mindent elintéz, bármi áron – meg is kapja érte a jutalmát
rengeteg morális kérdés felmerül, ami sztem. tök izgi, mégis, ahogy írtam is, néha nem értjük egyes szereplők cselekedeteit – vagyis elsősorban Craigét… én vele kapcsolatban vagyok bizonytalan
a zenék nagyon jók, érdemes a szövegeikre is figyelni, mert nagyon (!) passzolnak ahhoz, ami épp történik (pl: amikor E. jelenete alatt szól Elvis dala, a ’(You’re The) Devil In Disguise’… minden ott van a sorok között ;)
ez az arany csontok-csontváz nem teljesen vili nekem, nem tudom értelmezni
ha Patoff az Ördög, miért ÍGY jelenik meg, miért nem tud csak „simán” testet ölteni?! miért kellettek neki ezek?
olvastam 1-2 értelmezést, de azok erre sem igazán tértek ki…
arra viszont igen – és nem is akarnék mások tollaival ékeskedni, én tényleg nem jöttem rá ezekre –, hogy pl. az, amikor mindenki mezítláb jár, P. kérésére… az utalhat Jézusra is, aki szintén nem hordott cipőt
az meg, hogy a játék a 316-os szintnél nem jutott tovább sokak szerint John 3.16-ra utal: „For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life.” – hát ja… ez nagyon passzol ide…
biztosan száz meg száz egyéb szimbólum is van – arra pl. én is gondoltam, hogy miért nem tud felmenni a lépcsőkön?!
OK, egyrészt a súlya miatt, de ha pl. ő az Ördög, akkor ugye ebben benne van az áthallás, hogy sosem jut fel a Mennybe – vagyis nehezen… valami mindig visszahúzza
de ha csak úgy „simán” nézi az ember, akkor is izgi és szórakoztató
és C. W. rajongóinak mindenképpen ajánlom, mert zseni benne, komolyan!
nagyon nem is akarnám ezt tovább ragozni, sztem. mindent leírtam
nem rossz, gyorsan letoltam és lehet, hogy más nem áll le ennyire mélyen elgondolkozni a mögöttes jelentésen… vagy akár ezeken a kis logikai furcsaságokon, amiken én igen :D
vajon lesz folytatás?! nem olvastam még róla konkrétumokat… de nem bánnám, ha lenne ;)

u.i.: a végén C. W. éneki a 'My Way'-t ;) 

(Fotó: nytimes.com)

(2023. május 21.)

Szólj hozzá

Al Pacino Frank Sinatra Elvis Presley Elvis Christoph Waltz Tanácsadó Jimmy Fallon Az ördög ügyvédje Consultant The Tonight Show My Way Nat Wolff Brittany OGrady White Lotus The White Lotus Aimee Carrero A tanácsadó The Consultant Brian Yoon Gloria John (You’re The) Devil In Disguise