2024. aug 25.

Transz / Trance (2013)

írta: Petra mozizik
Transz / Trance (2013)

image_4.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott

drága Gyerekek! aki megijedt az elmúlt 2 kritikámtól, mert az egyik múltidézős és romantikus volt (Pain után szabadon ’A szerelem vajon mi?’ :D), a másik meg filozofálós (és a percepcióról szólt), az nyugodjon le…
MA egy filmről beszélek, tényleg erről, ami a kritika címében is szerepel
szép reményeim voltam, ugyanis kedves, drága KFT barátom szerint (egyszer egy (szintén) kedves kollégám, D. T. azt mondta: „Petra, ha te „kedves ismerősöket” emlegetsz, azok mindig pasik… :D nem vitatkozom, ez van, na :P sok van (volt)… VAN :D) a ’Trance’ egy iszonyatosan jó film és mindenképpen meg kell nézzem (sőt, hogy lehet, hogy még nem láttam?!?!)
mivel hiszek KFT-nak, intelligens ember, jó a humora (és az enyémet is tolerálja, ami nagy erény! :D) és sok mindenben egyezik az ízlésünk, hittem neki és nagyon előre vettem a nézési listámon
értsd: kb. azonnal megnéztem :P
amikor láttam a rendező nevét: Danny Boyle, a stábot: James McAvoy (grrrrr, de szexi, főleg az ’Atonement’-ben… irigyeltem minden rohadt percet Keira K.-tól (hogy szakadna meg… :D) amit vele töltött :( + még tehetséges is (’Split’), Vincent Cassel, Rosario Dawson (aki – és ezt most a pasik kedvéért mondom, hogy ne csak én olvadozzak folyton a James McAvoy-féléktől :D :D – igencsak ledobja a textilt… MINDEN szinten), akkor azt éreztem, tényleg szégyellni kell magamat
hogy nem futottam még ebbe bele?!
OK, én magam szoktam mondani, hogy mindent nem láthat az ember, ahhoz rohadt sok idő kéne, de azért ezt kellett volna
nos, Danny Boyle-ról egyértelműen mindenkinek a ’Trainspotting’ jut az eszébe, és OKKAL
sőt, a 2. részét is szerettem (arról írtam is…)
de szuper horrorban is (’28 Days Later’ – idén pedig jön a folytatása!!)
próbálkozott sci-fivel, nagyívű filmekkel, romantikus vígjátékkal is
amit én eddig láttam tőle az jó, de minimum vállalható volt (kivéve talán ’A part’ – annak egy része nagyon nem tetszett… amúgy a forg.könyvíró ott is és itt is John Hodge volt)
nos, EZ nem az :(
mélypont…
ne haragudj, KFT – téged töretlenül tisztellek, de ez a film egy óriási katyvasz, egy túlbonyolított, túlcsavart, közben pedig ki nem dolgozott „valami”
próbál misztikus lenni, akciódús lenni, drámai lenni, romantikus és szexi is lenni
márpedig mindent nem lehet egyben
VAGY: keveseknek sikerül :(
szerintem főleg a R. D. alakított hipnoterapeuta (Elizabeth) karakterében vannak jókora tátongó lyukak, ki nem dolgozott indítékok, logikus magyarázatok a cselekedeteire
annyira próbálják azt is kavarni, hogy akkor most ki van hipnozitálva (bocsi a passzívért), ki nincs – és ez is tök fölösleges
a végső fordulat meg okéééé – ezt különösen éljenezte KFT –, de nekem ez már nem hogy nem segített, csak rontott ezen az őskáoszon
annyira álságos az egész, hogy New York valójában London, meg Kent, illetve Fro.-ban is forgattak egy keveset
a + oldalon talán azt tudom kiemelni (James McA. NÉZÉSE <3 mellett), hogy a zenét az a Rick Smith szerezte, akit az Underworld-ből (a ’Trainspotting’ legendás dala mindenkinek megvan, ugye?!) ismerhetünk
de összességében: kapkodós forgatókönyv, ki nem dolgozott szálak és karakterek, fölöslegesen undorító, sőt, gyomorforgató képek (letépett köröm, Vincent C. szétlőtt feje stb.), sztem. túlzóan explicit meztelenség… és sorolhatnám :(
hát, én ettől nem estem transzba, az tuti :D
és hasra sem :P

(Fotó: timeout.com)

(2024. augusztus 25.)

Szólj hozzá

Underworld Split Pain Trance Danny Boyle Keira Knightley Rosario Dawson Vincent Cassel Transz James McAvoy Trainspotting A part 28 Days Later Rick Smith John Hodge Széttörve Trainspotting 2 Atonement A sex vajon mi? Born Slippy