2015. sze 20.

Everest / Everest (2015)

írta: Petra mozizik
Everest / Everest (2015)

12032941_10153093408146657_783051713323639705_n.jpg

hát, mindamellett, hogy van annak egy "hagyománya", hogy a Velencei Filmfesztiválon bemutatott nyitófilm(ek) tarol(nak) az Oscar-gálán, én idén ebben nem bíznék annyira az alkotók helyében
biztosan kap majd kisebb díjakat, de szerintem lesz ennél jobb 'legjobb film' is
vagyis remélem
igaz történet, naná, hogy megható, de láttunk már ilyet
nem is egyet
hegymászósat is
van benne könnyhullatás bőven és Keira K. első helyen kiveszi ebből a részét
konkrétan, nincs is több feladata a filmben
izgulni is lehet rajta, annak, aki nem tudja, hogy hogyan is végződött a mozi alapjául szolgáló sztori
jól meg van csinálva, nem akarom bántani, tele van sztárokkal
de értsétek: TELE
aki szerintem jó: Jason Clarke, a mindig, mindenben tökéletes Emily Watson (nekem a Hullámtörés óta nagy kedvencem), illetve Sam Worthington sem rossz (bár itt az elfogultság bejátszik a részemről... ;))
szimpi az, hogy segítenek egymásnak, csapattól, nációtól függetlenül; az orosz pasit játszó Ingvar Eggert Sigurðsson karaktere kimondottan szimpi
nem semmit, amit csinál
ha valamit kiemelnék belőle, akkor az ez: az önfeláldozás, a segítőkészség
és annak el/felülbírálása, hogy ez mikor éri meg, meddig mehetsz el, kockáztatod-e a saját életedet is annak árán, hogy másokat megments
(ergo: kimentesz egy vízben fuldoklót - örök kérdés... még akkor is, ha tudsz úszni...)
ezt szerintem zseniálisan mutatja be, egyáltalán nem csöpögős
amúgy meg, nem próbálom megérteni a hegymászókat; elfogadom, hogy van ilyen
nekik ez egy "kattanás", amit átlag ember nem képes befogadni
azt, hogy hátrahagysz családot, gyereket, vagy épp születendő gyereket, akit lehet, hogy sosem látsz majd, mert te ott marasz
mindenki ismeri Erőss Zsolt sztoriját; meg azt is, hogy a felesége is mászó - és megértette, elfogadta, hogy Zsoltnak mennie kell, gyerek ide vagy oda
nem bírálom ezeket az embereket
csak én nem ilyen vagyok, ennyi
10/7-7,5
és vigyetek magatokkal pulcsit, kabátot a moziba, mert fagyos lesz a hangulat ;)

(Fotó: vimeo.com)

(2015. szeptember 20.)

Szólj hozzá

Sam Worthington Keira Knightley Everest Jason Clarke Emily Watson Ingvar Eggert Sigurðsson