2016. jan 16.

Steve Jobs / Steve Jobs (2015)

írta: Petra mozizik
Steve Jobs / Steve Jobs (2015)

kate-winslet-miachel-fassbender.jpg

még decemberben láttam a filmet, de nem szabadott írnom róla 14-ig, a bemutatóig :P
összességében tetszett, de hagyott bennem hiányérzetet
sokkal többet vártam tőle!
kezdjük a főszereplővel! mennyire jó lett volna, ha Christian Bale elvállalja! tökéletes lett volna...
mondjuk, Fassbender is zseniális, tényleg - de valahogy Bale jobban passzolt volna a szerepre
az viszont hatalmas szerencse, hogy Leo nem vállalta - ha ismét egy seggfej embert alakít, nem kapott volna Oscar jelölést :)))
A visszatérővel van esélye... ;) ott hős! itt csak egy kattant, szemétláda lett volna, aki NEM MELLÉKESEN zseni
ami azonban még ennél is jobb hír, hogy Sorkin vágyai nem teljesültek és NEM Tom Cruise lett Jobs - jesszus! akkor meg sem néztem volna! :(
Kate Winslet csodálatos, fantasztikus, nekem mindenkit lemos a színről... nem véletlen a GG-díj, és remélem, az Oscar-t is megkapja!
maga a sztori váza: szuper a 3 idősík, az pláne, hogy mindegyiket más filmre vették fel - jól elhatárolhatóak (Boyle mester azért ért még a filmezéshez, szögezzük le)
viszont, ez nem elégséges ahhoz, hogy mindent megértsünk
vagy el kell olvasni a Jobs könyvet, vagy érdemes megnézni a 2013-as változatot (amelyben Ashton Kutcher nem túl jó Jobs, mondhatom azt is, hogy borzalmas, viszont az egész sztori érthető, jól követhető)
sajnálom, hogy itt nem
ha nincs előzetes tudásod Jobs-ról, nem biztos, hogy minden összeáll
a párbeszédek, szócsaták fantasztikusak! Jobs - Hoffman, Jobs - Wozniak és Jobs - Sculley között is
(itt tenném hozzá, hogy Seth Rogen és Jeff Daniels is erején felül teljesít - talán még sosem láttam ilyen jónak őket!! bocsánat, de: Daniels a Newsroom-ban is egy isten!)
ami viszont botrány: nagyon hollywoodi lett :(((
a hiba a forgatókönyvben, vagyis Sorkin-ban rejlik :(
amit én szerettem volna látni: egy őrült zsenit, egy idegbeteg kattantat, aki mindenkit letarol maga körül
lássam, az eszét, lássam azt, hogy mennyire bunkó mindenkivel, hogy hátba szúrja a barátait, lássam a hülye szokásait (ebből 1 van csak a filmben: a lábmosás a WC-ben, azt is Fassbender kérte, hogy benne legyen, Sorkin egy ilyet sem tett bele!!!)
ebből kapok egy keveset, de sajnos igen keveset...
sokkal több a csöpögős gyerek-sztori: az én lányom, vagy nem az én lányom; kibéküljek-e vele, vagy sem?! áááá!!
iszonyat!!! a szőr felállt a hátamon, amikor már megint erről volt szó
ja, és persze MINDEN extrán "megható" jelenet (hogy a lánya rajzol a computeren, meg a kibékülés a végén, a parkolóban) egy nagy hazugság, sosem történtek meg! eh! minek kellettek??
sokkal szívesebben néztem volna CSAK Jobs-ot, meg a kollégái vitáit
de még egyszer: ez Hollywood - ide kell a dráma, a szerelem, a szeretet
lexarom, de tényleg, bocsánat!
ennyiből az Ashton-os film erősebb, bár Jobs hülye szokásaiból ott sem tesznek bele sokat...
összefoglalva: nagy alakítások (főleg Winslet!!!!), jó párbeszédek - leöntve egy adag cukormázzal, ami sajnos beleragad a fogadba, és a moziból kijőve is azt próbálod kiszippantani... csak nem megy...
:(

(Fotó: imagazin.hu)

(2016. január 16.)

 

Szólj hozzá

Steve Jobs Jobs Tom Cruise Christian Bale Leonardo DiCaprio Michael Fassbender Aaron Sorkin Danny Boyle Kate Winslet