2016. már 11.

Gerry / Gerry (2002)

írta: Petra mozizik
Gerry / Gerry (2002)

gerry-2002-film-images-7d12ad75-1ac9-4c6c-aa19-a253ebe8d0b.jpg

valaki egyszer nagyon dicsérte nekem a Gerry c. filmet
épp ment a Sundance csatornán, gondoltam, megnézem
Gus Van Sant a rendező - ez nem lehet rossz
ez az ember egy IKON
olyan filmeket rendezett, mint a 'Good Will Hunting', vagy a 'Milk' - a "populárisabb" kategóriából
illetve, mint a 'Kölykök', vagy az 'Elefánt' - mindkettő a tinikről, a szexualitásról, és valami durva/szörnyű dologról szól
mind a 4 említett film fantasztikus, kétség nem fér hozzá
nemrég olvastam (mindjárt rátérek ERRE a filmre is, esküszöm... :)), hogy a legújabb filmje, a 'The Sea of Trees' viszont - a Cannes-i jelölés ellenére hatalmas bukta, nagyon gáz és ciki - nem is igen vetítették a mozik (Japánban azonban be fogják mutatni, hiszen ott játszódik a történet)
szóval, el tudjátok képzelni - hogy az utóbbi infót ignorálva - mekkora lelkesedéssel ültem neki a Gerry-nek
biztos voltam benne, hogy zseniális, 10/10-es alkotás
egy ponton el kellett mennem itthonról, de benyomtam a felvevőt, és másnap megnéztem a végét
és milyen jól tettem, hogy nem kellett EGYBEN megnéznem!
jesszus!
ha moziban lettem volna, EZ AZ a film, amiről kijöttem volna
borzalmas!!!
iszonyatosan unalmas és szenvedős!
ááááááá!
2 barát (??), mindkettő Gerry, elmegy kirándulni
se víz, se hátizsák - OK, tételezzük fel, hogy lazák, vagányak és nem terveznek nagy túrát
aztán letérnek egy ösvényről és eltévednek
ennyi a sztori
tényleg
nem több...
a srácok minden logikát félredobva nem a bozótos területen keresik a helyes utat, ahol elvesztek, NEM, ők kb. bejárják a fél országot
felmásznak minden dombra, hegyre (OK, hogy jobban lássanak, ez részben érthető...), utána leereszkednek minden völgybe - de miért nem gyújtanak tüzet a domb tetején, kérdem én?! nehogy valaki észrevegye őket? grrrr....
étlen-szomjan bandukolnak
nagyon bosszantó, hogy arra semmi utalás nincs a filmben, hogy pl. ettek-e füvet, bozót leveleket, megitták-e a pisijüket (már bocsánat...), vagy, hogy hogyan élték túl napokon át?!
2x mutatják, hogy tüzet raknak éjszaka
de ennél jóval több napot töltenek kint
értem én, hogy nagyon el lehet veszni, meg, hogy nem jön arra egy ember sem, de hatalmas hülyeségeket csinálnak - egyáltalán nem használják az eszüket arra, hogy megtalálják a kiutat
borzalmas nézni a SEMMIT
mert csak mennek, a végén csoszognak
semmi duma, nem történik semmi
lehet, hogy valakinek ez drámai, nekem nem volt az
imádkoztam azért, hogy legalább derüljön ki, hogy melegek, vagy valami!!
van 1-2 párbeszéd, a nagy semmiről
nem igen hibáztatják egymás
nem vesznek, vagy verekednek össze, hogy ki cseszte el (amúgy Matt Damon)
mind a 2 színész - Damon és Casey Affleck teljesen rendben van, nem az ő hibájuk ez, hanem a kedves rendezőé
Argentínában és Utah-ban a sósivatagban forgattak - tényleg szépek a helyszínek, de Gyerekek!!, nem bírom órákon át azt nézni, hogy felmegy a nap, lemegy a nap, mennek a felhők, fúj a szél, ezek a barmok meg csak mennek
ha egyesek 'A visszatérő'-re azt mondták, hogy az egy természetfilm, semmi sztorival, nekik ajánlom, hogy nézzék meg ezt, HA kibírják
én nem bírtam...
nagy öröm, hogy elmentem otthonról és felvettem a film utolsó 2/3-át, ugyanis azt pörgetve néztem végig
sokkoló volt látni, hogy peregnek a percek, a vásznon pedig nem történik semmi
csak akkor állítottam le, ha beszéltek (angolul ment a film, magyar felirattal - azt azonnal észrevettem :))
a Godot-ra várva alatt lerágod a 10 körmödet, basszus... AZ sokkal izgalmasabb ennél!
őrület!!!
van pl. egy olyan jelenet, hogy Casey felmászik egy sziklára, amiről nem tud lejönni - van ilyen...
viszont, nyilvánvalóan látható, hogy le tudna ereszkedni rajta, nem sokkal magasabb, mint ő
mégis ott szenvednek vagy 10 percig, hogy mi legyen
á, ennél többet!
végül Matt csinál neki porból egy kis "porágyat", és abba beleugrik
nem lesz baja
de bár lett volna! nem vagyok gonosz, de az annyira feldobta volna a filmet...
hogy akkor most mi lesz? otthagyja? cipeli? megeszi? :)
semmi ilyen nem történt
helyette csoszognak tovább
az meg, hogy nekivágnak egy rohadt nagy és SZÁRAZ sósivatagnak, nem éppen a legjobb ötlet (OK, hogy végül is ott lesz majd az út, de sztem. az is csak azért, mert már MUSZÁJ volt befejezni a filmet...)
bocsi, de lelövöm a végét - úgysem nézitek meg :) ami egy helyes döntés :))
Casey Gerry azt mondja, hogy "I'm leaving", vagyis, hogy "Elmegyek." "Meghalok." - mire Matt Gerry rámászik (lassan, természetesen) és megfojtja
ez azért több kérdést is felvet, lássuk be:
- mi a csudának ölte meg? miért gyilkolt? úgyis meghalt volna...
- minek fárasztotta ezzel magát? ő maga is kb. a halálán volt...
- kegyes halál??? segíteni akart neki? (de minek, ÚGYIS meghalt volna...)
- vagy, és én ezt tartom a leglehetségesebb magyarázatnak (mivel a többi sztem. logikátlan) - nem volt Gerry 1 és Gerry 2 - hanem 1 hasadt személy volt
Matt Damon felkel és elkezd csoszogni - yeah, ismét!! - és meglátja az utat, rajta a kocsikkal
snitt, a következő kép, hogy ül egy kocsiban, tikkadtan, de él... percek, percek... majd balra fordul
azt hiszed, reméled, hogy hátha Gerry ül mellette - de nem, egy kisfiú, aki ahhoz a családhoz tartozik (akik felvették)
end of story
elcseszett egy alkotás, hogy a film nyelvezetével fogalmazzak: Gus mester, ezt jól "elgerryzted" (a srácok is sokszor használják ezt a szót a filmben) - de lám... mennyit beszéltem róla...
szóval, ha esetleg ez volt a cél, hogy felhúzzam magam valamin és utána azt megosszam másokkal - elérte...
lehet, hogy a 'The Sea of Trees' is ilyen film, csak ott egy erdőből próbál kijutni 2 ember
hahaha, meg kell néznem azt is, szigorúan a távirányító tekerő gombján az ujjammal :D
egy pozitívum a srácok színészi játéka mellett: Arvo Part zongorás zenéje nagyon ütős - hol lágy, hol idegtépő - csillagos 5-ös
mást nem tudok felhozni
el is gerryzek innen gyorsan, ill., dehogy, széééépen, csoszoooogvaaaa... ;)
(Fotó: alcethron.com)
(2016. 03. 11.)
Szólj hozzá

Milk Matt Damon Casey Affleck Elefánt Gus Van Sant Kids Good Will Hunting Arvo Part Kölykök Gerry Elephant The Sea of Trees