2016. dec 22.

12 év rabszolgaság / 12 Years a Slave (2013)

írta: Petra mozizik
12 év rabszolgaság / 12 Years a Slave (2013)

18twelve_span-videosixteenbynine1050-v2.jpg

azt gondolom, hogy nem illik lehúzni egy Oscarral megszórt fimet
pláne egy olyat, ami ilyen komoly témát dolgoz fel
mégsem tudok mást tenni
mindenkitől elnézést kérek
bizonyosan valami komoly baj van velem - bevállalom, OK?!
nagyon régóta terveztem megnézni a '12 év rabszolgaságot'
most végre sikerült - a TV adta
lehet, hogy ezzel volt a baj, a kis képernyővel, passz
de nem akarok "külső" okokat keresni
engem nem ragadott magával
a történet durva, döbbenetes, sokkoló, megrázó - egyszóval: fantasztikus
biztosan a könyv is az volt, amiből készült
Steve McQueen kitalálta, hogy szeretne egy pontosan ilyen sztorit megfilmesíteni - aztán a felesége megmutatta neki a könyvet, és nem akart hinni a szemének... hogy ez a sztori már megvan, létezik!
ez szép, és sorsszerű
Solomon Northup története tényleg nem semmi - és mint tudjuk, valóban megtörtént
Chiwetel Ejiofor jól játszik
és Michael Fassbender is
ők ketten nekem nagyon kiemelkednek, főleg Fassbender
de 2 nagy kedvencem: Benedict Cumberbatch és Paul Dano egyszerűen mintha nem találná a helyét
ez a 2 színész mindig szuper, eddig bármiben is láttam őket, jók voltak
itt valahogy olyan ügyefogyott az egész
nem hitelesek
nekem - teszem hozzá!
Lupita Nyong'o-ot természetesen nem bántanám (nagyon), piszok nehéz lehetett ezt eljátszani
de valahogy nála sem éreztem igazán a drámát
Gyerekek, üssetek meg, tényleg, de amikor azt kérte Solomontól, hogy ölje meg, nekem az sem volt hiteles
szerettem volna átérezni, vele sírni, de nem tudtam
fogalmam sincs miért
pedig ha egy karácsonyi reklámon meghatódom, akkor talán (még) nem üresedtem ki teljesen
van jópár igen durva és véres jelenet
Patsey megkorbácsolása több, mint 4 percig tart
borzalmas
az nekem nézhetetlen
és más olyan szitu is volt, amikor be kellett fognom a szememet
nekem ez pl. TÚL SOK volt
értem én, hogy eddig tartott egy korbácsolás... de ez egy film
na, mindegy
viszont pont itt rejlik az, hogy miért nem tetszett: az igazi drámát (a szemekben, az arcokon) nem láttam, nem éreztem - viszont ezek a véres jelenetek meg nagyon naturalisztikusak
kb. mintha egy dokut néznék
döbbenetes, hogy Solomon hogy nem próbál megszökni, hogy miért tűri így a sorsát, miért törődik bele
és még ő mondja Patsey-nek, hogy "kussoljon" - kb. (kis túlzással)
van több más olyan szereplő is, akikkel nem tudtam szimpatizálni
ilyen pl. a hős kanadai is - vagyis Brad Pitt - aki általában (szintén) minden filmjében jó
magának adta a megmentő szerepet, amiért kritizálták is eleget
meg az is milyen, hogy Olaszországban a film plakátján Chiwetel Ejiofor nem is szerepelt, csak Pitt meg Fassbender
(mondván: őket jobban ismerik, velük el lehet adni a filmet)
Sarah Paulson (Fassbender felesége a filmben) is egy jó színésznő, nagyon is - de itt csak megvillanásai voltak
nála sem éreztem az igazi gyűlöletet, megvetést, amit el kellett volna játszania, pontosan át kellett volna élnie (össze sem tudom azzal hasonlítani, amit a 'The People v. O.J. Simpson: American Crime Story'-ban hozott, mint színész! ott mekkora volt!)
és amúgy Ejiofor-nak is van egy olyan jelenete, ami sztem. tök béna
amikor Pitt-nek elmondja a történetét, Pitt elmegy, a kamera pedig hosszú perceken át mutatja az arcát
gondolom, azt kellett volna látni rajta, hogy reménykedik, hogy megmenekülhet... vagy valami hasonlót
ehelyett csak nézzük... ő meg néz kifelé a fejéből
már bocsánat...
tényleg nem tudom, mi bajom, de van bajom
ezzel a filmmel pl. több is :(
(Fotó: nytimes.com)
(2016. december 22.)
Szólj hozzá

Steve McQueen Michael Fassbender Brad Pitt Benedict Cumberbatch Chiwetel Ejiofor Paul Dano 12 Years a Slave Sarah Paulson 12 év rabszolgaság Lupita Nyongo The People v. O.J. Simpson: American Crime Story