2017. feb 11.

Ötéves jegyesség / The Five-Year Engagement (2012)

írta: Petra mozizik
Ötéves jegyesség / The Five-Year Engagement (2012)

five-jumbo.jpg

nem szeretem a tipikus, buta, amerikai romcom-okat :P
ritkán dobnak fel
az tud lelkesíteni, ha valami olyat látok, ami eltér a megszokottól
vagy van egy mellékszál/karakter, ami vicces
esetleg ha a főszereplők tényleg olyat alakítanak, ami nagyon emlékezetessé teszi
ebbe a filmbe teljesen véletlenül futottam bele a TV-ben és nem vártam sokat tőle - már eleve a címe alapján sem
de azt kell hogy mondjam: rengeteget röhögtem
tényleg!
és a romantikus szál sem az a fajta, amit pl. az Adam Sandler-féle, vagy Jennifer Aniston-féle vígjátékokban látunk (a 'Förtelmes főnökök'-ben tetszett egyedül, mert ott végre NEM Rachel volt a 'Jóbarátok'-ból, ja, meg a 'Családi üzelmek' is még a vállalható kategória)
nem tudom, hogy a sztori teszi-e?! talán igen...
bár valahol teljesen hétköznapi és életszerű
(amúgy Jason Segel volt az egyik forgatókönyvíró)
vagy a szereplők?! na, ők biztosan!
itt kettő is teljesül a fent felsorolt pontokból
egyrészt, hogy a mellékszereplők nagyon rendben vannak - mind Violet kollégái, mind a szülei és a tesója + férje páros is
másrészt, hogy a két főszereplő: Emily Blunt és Jason Segel általam nagyon kedvelt figurák
Segelt ugye mindenki ismeri az 'Így jártam anyátokkal' c. sorozatból - én ott egyedül Ted-et (Josh Radnor) nem bírom (konkrétan rosszul vagyok tőle!!), a többi 4 karakter azonban szuper, hibátlan ;)
emelett egy csomó vígjátékban szerepelt - van köztük jobb és rosszabb is
vicces, mert két filmben is játszik Cameron Diazzal - a 'Rossz tanár' az egyik hatalmas kedvencem - bármikor, bármennyiszer meg tudom nézni, mert iszonyatosan humoros a sztori és ők ketten is (Justin Timberlake-ről nem is beszélve... ;)
viszont a 'Szexvideó' c. vígjáték (?!) sajnos nagyon el lett cseszve - nem használták ki a benne rejlő lehetőségeket...
itt a példa: hiába van 2 jó színész, akik a műfaj legjobbjai - ha a sztori (vagy a rendezés) sz*r
Emily Blunt - az 'Ötéves jegyesség' másik főszereplője letette már a névjegyét jópár műfajban
nagyon szeretem, fantasztikus színésznő
inkább nem is állok neki sorolni, mi mindent eljátszott már - és ugyanolyan jó vígjátékban, mint thrillerben - a 'Sicario' pl. 10/10-es film
a tavalyi 'A lány a vonaton' pedig nem miatta lett rossz...
picit összefoglalva - mert erősen elkalandoztam...
a film alaptörténete teljesen hétköznapi - és ettől jó
viszont mind a főszereplők, mind a mellékszereplők és az ő saját kis életük, sztorijaik, 1-1 epizódjuk nagyon ütős
tényleg számos olyan jelent volt, ahol potyogtak a könnyeim - mondjuk Tom leépülése sztem. remek, a vadászatok, a pulcsik, Violet és Suzie Elmo és Sütiszörny beszélgetése, a "nyilas baleset", vagy a szexjelenetek...
lehet, hogy csak jó hangulatban kapott el, passz
talán más esetben ezeken nem nevetnék annyit, de most valahogy ütött
az egyedüli, ami TIPIKUS benne, hogy persze, naná, szétmennek és hogy persze, naná, a végén összejönnek - de ez műfaji sajátosság
nem várhatjuk el azt, hogy drámai lesz a vége (így is épp elég temetés van benne...)
nem tudom a titok nyitját, illetve, amire én tippelek, azt leírtam feljebb
van, hogy egy ilyen "semmilyennek" tűnő vígjáték nagyon jó tud lenni
a vége picit túl habos-babos, de mondjuk azt, hogy ezt elnézem nekik, hiszen a sok szenvedés után hadd legyen már egy kis örömük, no meg: VÉGRE esküvőjük!! :D
(Fotó: nytimes.com)
(2017. február 11.)
Szólj hozzá

Förtelmes főnökök Jennifer Aniston Jóbarátok Adam Sandler Így jártam anyátokkal Emily Blunt Jason Segel Családi üzelmek Rossz tanár Ötéves jegyesség Szexvideó Sicario A lány a vonaton The Five-Year Engagement