2023. dec 28.

Távol a világtól / Leave the World Behind (2023)

írta: Petra mozizik
Távol a világtól / Leave the World Behind (2023)

leave-the-world-behind-netflix_ratio-16x9.jpg

hetek óta minden ettől a filmtől hangos
valaki azt mondja, zseniális, a legjobb
mások pedig nem értik, mi ez a hype, szerintük ugyanis lassú és unalmas
az biztos, a trailer magával ragadó...
tetszik a sok furcsaság, hogy úgy tűnik, itt durva és megmagyarázhatatlan dolgok történnek, és azért a szereplők is elég húzós nevek (Julia Roberts, Ethan Hawke, Kevin Bacon és az általam nagyon kedvelt, mind közül a legtehetségesebb Mahershala Ali <3)
én is adtam egy sanszot neki és rögtön le is lövöm a slusszpoént: nekem bejött
semmi bajom nem volt a lassú épüléssel, a ’suspense’-szel, sőt, imádtam
szeretem az ilyen megközelítést és kerülök mindent, ami szájbarágós
na, ez nem az
olyannyira – és most ismét lelövök egy slusszpoént, bár ez is kiderül a sok lehúzó kritikából –, hogy nem is lesz megoldás a végén :D
ezt külön imádom!
sőt, a végét NAGYON (azért ezt a konkrétumot nem árulom el, nyugi – meghagyom, hogy csattanjon ;))
de NEM megoldás, NINCS magyarázat
UFÓk, arabok, koreaiak?!
világvége, hackertámadás?!
sosem tudjuk meg, csak kb. sejtéseink lehetnek G. H. Scott (M. A.) és Danny (K. B.) sztorijai/infói alapján
már a nyitás, a legeleje is dögös, azonnal megvett
király a zene (’THE REV3NGE’ Joey Bada$$-től (igen, ÍGY írja a nevét és a dal címét is :D))
végig nagyon jók a kameramozgások – ha nem lenne elég a sok megmagyarázhatatlan, crazy dolog, még tesz rá ez is egy lapáttal – nagyon csíptem ezeket a „fejjel lefelé vagyunk, majd átfordulunk” képeket
mintha a világ is a feje tetejére állt volna
nem zombik vannak, nem egy vírus tombol, hanem beüt valami terrortámadás, elmegy az áram, nem működik a net, a mobilok
az állatok „bekattannak” és elkezdenek vonulni (ezt mondjuk azért sok filmben ellőtték már, de mégis bejött), gyűlni, furán bámulni :P (szarvasok, őzek)
minden full szürreális és ebben a megbomlott világban mégsem értjük, hogy az egyedüli (Danny), aki tud a szomszéd bunkerjáról, mégis mi a francért nem viszi le oda a családját?!
bevásárol, készül a VÉGRE, de egy puskával kívánja megvédeni a szeretteit az ellenségtől?! (akik, mondom, vagy arabok vagy koreaiak… - szinte csodáltam, hogy az oroszokat most nem keverték bele…)
azt sem értem, hogy amikor beüt a ménkű, Amanda (J. R.) miért nem pakolja fel azonnal a családját és lép le rögtön az első nap, mondjuk egy hotelbe?! hogy képes ott maradni a házban?
és nem, nem azért mondom ezt, mert én bizalmatlan lennék a pasi iránt, pláne nem a bőrszíne miatt (A.-nak azzal van baja :(), hanem nem lennék képes ott éjszakázni úgy, hogy ők hazajöttek a saját házukba – kifizetett pénz ide vagy oda…
sebaj, tegyük ezeket félre, maradnak – hiszen így lesz ebből film :D
a plusz oldalt elmondtam: látvány (azért csak megemlítem az operatőrt: Tod Campbell), szereplők, sztori – minden OK
ami azonban nekem igazán überelte ezt is, az az, hogy emberek hogyan reagálnak dolgokra
sőt, nekem ERRŐL szól ez a film
mit teszel, ha baj van, hogyan cselekszel, kinek segítesz, segítesz-e egyáltalán, mi tart még életben, mire vágysz akkor?!
és míg a felnőttek próbálnak ésszerű magyarázatot és megoldást találni (OK, ez a „dolguk”), addig a gyerekek (2 nagyobb kamasz (fiú, lány) és egy kiskamasz (a fiú húga)) élik u.azt az életet, kevéssé aggódva bármin is
fürdenek a medencében, pörgetik a telójukat (amíg lehet), a srác khm… „élvezkedik” a másik család lányára, a kislány meg csak arra vágyik, hogy a ’Jóbarátok’-at megnézze, amit MAXIMÁLISAN MEGÉRTEK, hiszen, ha van nagy ’Friends’-fan, akkor az én vagyok (na jó, meg még pár millióan a világon :D)
és itt álljunk is meg egy szóra, hiszen a ’J.’-ról sosem fogok kritikát írni
ez az a sorozat, amit „repeat all” módban képes vagyok nézni, sosem untam meg, sosem tartottam egy részt sem xarnak
két hatalmas erőssége van (persze a humora mellett <3): az egyik, hogy mindannyian VALAKIK vagyunk belőle
én Monica, ez kérdésen felül áll
maximálisan és teljesen ő vagyok – OK, mindenki sztereotipizálva van, kisarkítva, de akkor is
a másik erőssége pedig az, hogy az élet MINDEN fordulatáról és helyzetéről van egy történet benne
de tényleg!
mindről!
annyira hihetetlen, hogy a filmben ez a 10-en x éves kislány ennyire rá van kattanva, de azt mondom: bár minden kiskamasz erre lenne rákattanva, ne az ’Euphoria’-ra, hogy mondjak egy példát
minden benne van, de cukin
persze, néha drámaian, szomorúan, de legtöbbször azért viccesen, szarkasztikusan
csodálatos!
a ’Jóbarátok’ maga az élet
aki nem látta, nem szereti, nem értékeli – nem is értem… tényleg nem…
mindannyiunkról szól
nos, szegény kislány (Farrah Mackenzie, aki szuper) épp az utolsó résznél, igen, a LEGENDÁS záró epizódnál tart – erre nem bedöglik minden?! net, laptop, TV, minden
hát nem KATASZTRÓFA ez?!
én tök megértem őt :D
ki a francot érdekel a világvége, ha a TE világodnak épp vége van azáltal, hogy nem látod valaminek a VÉGÉT?!
kissé bonyi, de higgyétek el, van értelme ;)
mindent elmond arról is, hogy a mai fiatalság, ez a generáció hogyan él, mire figyel, mit tart fontosnak
a film amúgy egy regényből készült (Rumaan Alam), és jópár dologban eltér tőle
ott pl. nem ezzel ér véget, ahogy itt – de tudva, hogy az mi lett volna (igazából picit tovább mennek ennél, folytatják…), szerintem ezt jobb volt itt abbahagyni
sokkal izgibb ;)
és tényleg mindenkire rá van bízva, ő hogyan gondolja tovább (bár sejthető, mi lesz… és az az, ami a könyvben is)
megmondom őszintén: én nem gondoltam tovább, én nagyon is OTT voltam, annál a szálnál, a kislánynál
vele voltam, vele vagyok most is
ha beüt a világvége, én is ezt akarom csinálni <3
(és csak egy zárójeles kérdés: ezek után bárki vágyik egy jó önvezető Teslára?! hahaha…:D amúgy olvassatok utána, a film hatására tettek lépéseket ez ügyben – no, nem maguktól, hanem felszólították őket ;))

(Fotó: tirto.id)

(2023. december 28.)

Szólj hozzá

Friends Jóbarátok Kevin Bacon Euphoria Julia Roberts Ethan Hawke Mahershala Ali Joey Badass Farrah Mackenzie Joey Bada$$ Távol a világtól Leave the World Behind Rumaan Alam Tod Campbell THE REV3NGE