2017. ápr 29.

Széttörve / Split (2017)

írta: Petra mozizik
Széttörve / Split (2017)

split-movie-james-mcavoy-ending.jpg

tegnap olvastam a hírt, hogy M. Night Shyamalan készít egy filmet - amely összeköti majd 'A sebezhetetlen' és a 'Széttörve' szálait
nos, mivel az elsőt ezer éve látta, viszont a 2017-es 'Széttörve' filmet még nem, gondoltam, bepótolom...
ha hasonlót fontolgatnátok a fejetekben, itt egy jó tanács: nézzétek meg újra 'A sebezhetetlen'-t, és csak utána kezdjetek ennek neki!
nekem is ezt kellett volna tennem...
a filmek ugyanis folyamatosan reflektálnak egymásra
vagyis nekem voltak olyan kis utalások, amelyek nem voltak egyértelműek, csak most, hogy utánaolvastam
ennek ellenére nem kell feltétlenül ismerni a Bruce Willis filmet ahhoz, hogy ezt élvezni tudjuk (de nem árt... ;) pláne a vége miatt)
ez egy durván jó film lett
erősen paráztam tőle, sőt, rémálmaim is voltak, ami igazán nem jellemző rám :)
(még a legbrutálisabb horrorok után sem :P)
végig pörgős, feszes, leszögez a székhez és nagyon izgulsz
jóóóó, nem lennék én, ha nem találnék benne hibákat
de ezek apróságok
pl., hogy a főszereplő, Kevin karaktere nem túl kidolgozott...
mármint nem a személyiségei - azok tökéletesek! (erre még kitérek)
csak valahogy az előéletéről lehetett volna több szó
míg Casey nagyon jól meg lett rajzolva, az ő esetében is örültem volna több múltbéli emléknek, visszapillantásnak
számomra az sem derült ki, hogy hol tartja fogva a lányokat - my bad - pedig tele van a film utalásokkal
illetve a vége (The Beast) nekem egy picit nevetséges volt
OK, supernatural, értem én, de kibírtam volna, ha nem mászik fel a falra... :))
igazából amikor a szörny "megszületik", ott veszett el a feszültség - ami addig maximálisan megvolt és szorította a gyomromat
pl. szerintem rossz, hogy nem láthattuk, hogy Sula végül kijut-e a szobából, vagy sem - azt izgalmas lett volna végigvinni
arról meg már végképp nem akarok beszélni, hogy a lányok miért nem csapták le Kevint (vagyis a gyengébb énjei közül egyet), amikor 100 lehetőségük volt rá... felfoghatatlan...
na, de térjünk rá a főszereplőre!
James McAvoy azt hiszem, a legjobbját nyújtja
nekem 10/10-es a játéka
eddig is tudtam a létezéséről, láttam 1-2 filmben, de azok az alakítások eltörpülnek a mostani mellett
egy 23 (+1) részre szakadt személyiség - amelyekből ugyan "csak" 8 jelenik meg a vásznon, de azok nagyon kidolgozottak és jól elkülöníthetőek
szerintem kár volt minden személyiség előbukkanásánál átöltöznie (a szájbarágás az amcsi közönségnek szólt?!) - akkor is kristálytisztán megkülönböztethetőek lettek volna, ha csak a szürke ingben van végig
ahogy ezt csodálatosan be is mutatta a végén, amikor meztelen felsőtesttel pillanatok alatt váltott egyikből a másikba
azok az arcok! a hangok! a dialektusok! zseniális!
ez a pasi hatalmasat robbantott itt, és sajnálom, hogy még semmilyen komoly filmes jelölést és/vagy díjat nem kapott érte!
nem értem...
ha csak miatta nézitek meg a filmet, az is bőven elég
amúgy a többi szereplővel sincs baj, mindenki jól hozza azt, amit kell
különösen Anya Taylor-Joy és a doktornő, Betty Buckley
még egyszer: annak ellenére, hogy apróságokat találtam benne, ez a film tényleg piszkosul ütős és izgalmas
viszont újra meg kell néznem 'A sebezhetetlen'-t, az már biztos ;)
utána pedig izgatottan várom majd a 3. részt, amikor David Dunn (Bruce Willis), Mr. Glass (Samuel L. Jackson) és a 24 "főből álló" Kevin (James McAvoy) összecsapnak! :D
(Fotó: screenrant.com)
(2017. április 29.)
Szólj hozzá

Bruce Willis Split Samuel L. Jackson M. Night Shyamalan James McAvoy Anya Taylor-Joy Széttörve Betty Buckley