2017. sze 11.

Wind River - Gyilkos nyomon / Wind River (2017)

írta: Petra mozizik
Wind River - Gyilkos nyomon / Wind River (2017)

wind-river-still-1_the-weinstein-company_th.jpg

amikor láttam ennek a filmnek a trailer-ét, azt hittem, hogy egy skandináv-típusú, nyomasztó thrillert kapunk
olyat, mint 'A tetovált lány', vagy a 'The Killing', illetve annak dán eredetije
azért is + pontokat kapott tőlem a mozi (már előre...), mert Taylor Sheridan a forgatókönyvíró, aki az általam istenített 'Sicario'-t is írta
itt még annyi jött hozzá, hogy rendezte is a filmet
Cannes-ban 8 perces standing ovation-nel éltették a 'Wind River'-t
nagy elvárásaim voltak, na!
amik részben teljesültek is...
mondjuk azt, hogy a film 2/3-ig tényleg borzalmasan nyomasztó minden
tél, hó, hideg (konkrétan vacogtam... OK, a mozis légkondi miatt :P de valahogy belül is)
furcsa, indián (bocsánat, előre szólok, hogy PC ide, vagy oda, EZT a szót szeretném használni az őslakosok vagy a Native American helyett - persze a legnagyobb tisztelettel) zene szól
tényleg eléggé szorítja a gyomrodat
amúgy tök lassú minden
de szépen felépített
aztán amikor elérünk oda, hogy ki(k) a gyilkos(ok), valahogy olyan gáz lesz az egész
olyan "egyszerű", már bocsánat
vártam valamit...
nem is tudom, mit
persze, ÍGY IS eléggé borzalmas!!
de nem is tudom...
hamar kiderül, hogy ki NEM a gyilkos - utána már nem sok rejtély marad
eléggé evidens
mellékesen én azt hittem, hogy az az ügy is megoldódik, hogy mi történt főszereplőnk lányával... hát, nem! :(
eleve, az előzetes alapján az volt a benyomásom, hogy valami szemétláda sorozatgyilkos (és társai?!) ólálkodnak itt, hiszen utalnak rá, hogy sok indián nő tűnik el, vagy hal meg - de az ügyek felderítetlenek
én ezt akkor úgy értelmeztem, hogy ennek járunk a nyomába
de nem!
értem az egészet!! komolyan!! és értem a 8 perces tapsot is!
ahogy 'Az ígéret' c. filmnek meg kellett születnie az örményekről, ez a film is egy fontos dologra/témára hívja fel a figyelmet
borzalmas az egész!
olyan bonyolult a bürokrácia ezekben a rezervátumokban, hogy ha egy "fehér" ember öl meg egy indián nőt, akkor jó eséllyel megússza büntetés nélkül
kicsit lesarkítva, de tényleg ez megy...
feláborító! undor!
HA erre akarták felhívni a figyelmet, OK, elérték
de szerintem nem volt eléggé hatásos, vagy ütős
a végén megtalálják a gyilkost(-okat), majd mindenki lelő mindenkit
body count: 15
az egyik bűnös ennél jobban megszívja
ennyi... :(
mindez nagyon drámai, komolyan, de valahogy bennem nem keltett sem feszültséget, sem megnyugvást (hogy elkapták őket)
1 mondat erejéig mindenképp emlékezzünk meg Jeremy Renner alakításáról
szegény pasi emberfelettit nyújt
kb. mint Leó 'A visszatérő'-ben :)
ennyi drámát! ennyi sírást!
viszont azt kell, hogy mondjam, hogy eléggé jól tolja
nekem hiteles volt
könnyen leszólhatnám most, de igazából elhittem neki mindent
mindenképp jobb, mint Hawkeye-ként a Marvel-filmekben :P
a képen látható jelenet is a film utolsó 1/3-ában szerepel, ami mondom - számomra -, nem volt eléggé ütős
ennek is hatnia kellett volna, de valahogy üresen koppantak a nagy szavak... (pedig itt is dráma van, elvileg)
jó, jó az egész, komolyan, de nekem nem jött át az üzenet
az, hogy a végén kiírják, hogy mennyi indián nő tűnik el (meghaltak, megölték őket :( ) - nekem nem volt elég
én ezt szeretettem volna látni a filmben is
nem csak ennek az 1 (illetve, ha a főszereplőt is beleszámoljuk, akkor 2) családnak a drámáján keresztül...
nem tudom pontosan megfogalmazni, hogy mi hiányzott, de valami mindenképp...
amennyire a 'Sicario' jó volt megírva ÉS megrendezve... itt van valami kis bibi
lehet, hogy nem Sheridan-nak kellett volna ezt sem rendeznie...
OK, első rendezése - nézzük el neki!
arra meg szót sem akarok fecsérelni, hogy megint MI A CSUDÁNAK kellett egy buta alcímet hozzátenni?! (mint minden film alá!!! grrr!!)
semmi értelme + semmit nem jelent
legyen a film egyszerűen 'Sicario', vagy 'Wind River' - bízzunk már abban, hogy a szerencsétlen néző ennyit meg tud jegyezni! :(
összegezve - bár azt hiszem, összegeztem már párszor :) - lehetett volna jó is, de valahogy nem lett az
menet közben elveszett a hatás...
viszont az első 2/3-a miatt nyugodtan nézzétek meg! :D
(Fotó: indiancountrymedianetwork.com)
(2017. szeptember 11.)
Szólj hozzá

Jeremy Renner Leonardo DiCaprio A tetovált lány Marvel Az ígéret The Killing Sicario A visszatérő Taylor Sheridan Wind River Visszatérő Wind River - Gyilkos nyomon