2017. dec 16.

Doctor Strange / Doctor Strange (2016)

írta: Petra mozizik
Doctor Strange / Doctor Strange (2016)

wott09vf0w5ax84gj3e31.png

végre pótoltam ezt a hiányosságomat is! megnéztem a 'Doctor Strange' c. Marvel-mozit ;)
megmondom őszintén, most is kettősség volt bennem: nem nagyon ismertem a figurát, sem a sztoriját, de arra kíváncsi voltam, hogy Benedict Cumberbatch hogyan alakítja
nos, jól
(ennek ellenére nekem ő örékké Sherlock marad, sorry...)
a film maga is egy ilyen kettősséget hagyott bennem - szóval, mondatni, nem jutottam sokkal előrébb :)
ez abból fakad, hogy szerintem nagyon hiányzik a háttértudás: hogy nem ismerem a mítoszt és a mögöttes motivációkat
persze, minden érthető, de amikor egy ennyire misztikus és "mélyre-menő" filmet látok, szeretném jobban megérteni
pl. a 3 szentélyt, meg Dormammu szerepét
apró darabkákat összerektam: az megvan, hogy Agamotto szeme az egyik Infinity Stone - mert ezek felbukkannak több Marvel moziban is (ez ugye az Idő Köve)
de valahogy nem éreztem elégnek a tudásomat
aztán, ami még kételyt ébresztett bennem, az magának az Ancient One-nak a háttértörénete
persze, itt csak részleteket kaptunk ebből - de nem értettem, hogy miért kell neki azért a rosszhoz nyúlnia, hogy örökké éljen - illetve, hogy miért akar örökké élni?! azért, hogy elmondhassa a jóknak, a fényben élőknek, hogy ott van a sötétség (Dormammu) és az rossz?!
nekem ez kicsit ellentmondásos
erkölcsileg megkérdőjelezhető... erősen...
valahol megértettem, hogy Mordo is kiakadt a végén :P
(az ő sztorijára kimondottan kíváncsi vagyok, mármint, hogy mi lesz vele ezek után...)
ami szintén zavart: ha Strange tudja és érti Agamotto szemének szerepét - márpedig érti... -. akkor nem értem, miért csak a végén használja segítségül?!
pl., amikor megsérül, mert leszúrják, ott miért nem pörgeti vissza az idő kerekét?!
(OK, azért, mert gondolom vissza kellett hozni a szerelmi szálat valahogy... :P)
lehet, hogy ezek full naiv meglátások, buta kérdések - mert ha ismerném a háttérsztorit ÉS a képregényeket, nem lenne ennyi kavarc a fejemben...
világos, hogy több sztorit gyúrtak össze
talán ezért a zavar :)
passz
DE, ha félreteszem ezeket a kis furcsaságokat, vagy negatívumokat, akkor maradnak a JÓ részek:
1. helyen ezek közül is a csodálatos, páratlan, fantasztikus M. C. Escher <3 <3 <3 (nem tudok elég <3 - et tenni...)
imádom!
épp nemrég láttam egy kiállítását - életemben először -, és valami mesés volt
perceken keresztül álltam a grafikái előtt
elveszek bennük
szavak nincsenek rá
zseniálisan működik ez a világ itt a filmben is (kb., mint az 'Eredet'-ben, de itt több utalás van)
mesteri!!
best hommage ever :)
ami még jó: a nagyszerű Stan Lee felbukkanása, amint épp olvassa Huxley-tól a The Doors of Perception-t :D
hahaha
remek!!
szintén csillagos ötös a Pink Floyd dal a megfelelő pillanatban
meg az órák közül a Jaeger választása (én is ezt választanám, ha tehetném... :D :))
OK, a Lamborghini sem utolsó :P
szerettem Strange átalakulásait: arrogáns p*cs, megtört ember és egy hívő harcos (amúgy is sokat meditál - mármint a színész)
szintén szerettem a palástot és az "ő" kis megmozdulásait
cuki volt és vicces is
nagyon jópofa volt, amikor a szerzetes Beyoncé-t hallgatta :)
meg a film végén a figyelmeztetés - és ennek az áthallásos része, vagyis, hogy a figyelmeztetés mindig a végén jön (mint a könyvben a varázsigéknél) :)))
van bennem kérdőjel és kétség - mint látjátok
de azért egy kicsit szeretnék én is elmerülni egy ilyen misztikus világban, utána pedig megérkezni a Shambhala-ba (ami nem csak egy WiFi jelszó :P)
well done, guys
a 14. Marvel film ugyan nem lett a kedvencem (Thor-t azért rohadt nehéz lelökni a trónjáról... :)), de egynek jó volt
látványos és szórakoztató - az már biztos ;)
(Fotó: kotaku.com.au)
(2017. december 16.)
Szólj hozzá

Sherlock Holmes Rachel McAdams Beyoncé Eredet Stan Lee Marvel Thor Sherlock Pink Floyd Benedict Cumberbatch Tilda Swinton Escher Benedict Wong Mads Mikkelsen Chiwetel Ejiofor Huxley Doctor Strange Strange