2018. feb 15.

Szólíts a neveden / Call Me by Your Name (2017)

írta: Petra mozizik
Szólíts a neveden / Call Me by Your Name (2017)

call-me-by-your-name-2-lrg-1240x658.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott...
anno nagyon szerettem a 'Lopott szépség' c. filmet
illetve még mindig szeretem, csak rég láttam már...
annak a miliője, a világa, a környezet (szintén Olaszo.), a művészek, a beszélgetések köszönnek vissza ebben a filmben - legalább is a hangulatában
André Aciman regényéből készült a film, aminek - már most mondom! - lesz folytatása is: Elio és Oliver találkoznak majd 15 év múlva
(reméljük, a film előbb elkészül :))
Luca Guadagnino rendező és James Ivory forgatókönyvíró nyíltan melegek, viszont két hetero színészt választottak ennek a szerelemnek az eljátszására
Shia LaBeouf volt az "A" terv - de nagyon zűrös a csávó, úgyhogy végül nem mellette döntöttek
a film helyszíne és atmoszférája gyönyörű, megnyugtató
(a rendező meg is akarta venni az olasz villát, annyira beleszeretett, de a stáb tagjai lebeszélték róla - nem értem, miért... meseszép)
imádtam az egészet
meleg nyár... fülledt, érzéki, erotikus pillanatok - egy fiatal, 17 éves srác és egy végzős egyetemista között
kezdeném a lényeggel: Timothée Chalamet lenyűgöző!
mindent elhittem neki!
fantasztikusan játszik!!
Armie Hammer pedig annyira tökéletesen szép, annyira hibátlan, mint egy görög vagy római istenség szobra - amiket néznek a diákon
értem én, hogy miért szeretik sokan ezt a filmet
mert bátor, mert mer egy olyan témáról (homoszexualitás) beszélni, ami még mindig tabu és sokak számára elfogadhatatlan
pedig ott volt a 'Brokeback Mountain', tavaly meg a csodálatos 'Moonlight'...
azért "nyílik" a világ szerintem... csak még mindig lassú ez
bizonyos helyeken, országokban már teljesen "normális" (SAJNOS, hogy ezt a szót kell használjam! :(), elfogadott az, ha két meleg férfi (vagy nő) felvállalja a szerelmét és a kapcsolatát
hazánk MÉG nem ez az ország
OK, nem vagyunk szélsőségesek, vagy durván kirekesztőek - azt hiszem -, de nagyon be- és elfogadóak sem
mindenkinek meglehet erről a privát véleménye - joga van hozzá
nekem több meleg és hetero barátom is van; szeretem őket
függetlenül attól, hogy kibe szerelmesek és kivel mit csinálnak a hálószobában
viszont a homoszexuális barátaimmal bizonyosan van egy közös témánk: a PASIK kibeszélése! :D
és ez nekem teljesen rendben van így
aki másképp gondolkodik - joga van hozzá
csak ne bántsuk egymást...
sem ítéletekkel, bírálatokkal, sem erőszakkal
visszatérve erre a művész(i) filmre!
minden rendben van vele - egyet kivéve: a vágást
nem tudom, Walter Fasano direkt csinálta-e, amit csinált, vagy a rendező kérése volt mindez
konkrétan az, hogy egy csomó jelenet nekem "ok nélkül" van a filmben (132 perc!!)
van, de semmi szerepe
nem kapcsolódik az előző, sem a következő jelenethez
nem értem...
pl.: esik az eső, látjuk a lépcsőket
OK, persze, lehetnek ilyen "töltelékek" egy filmben, snittek, stb. - de itt RENGETEG ilyen van
néha ezekben a jelenetekben szereplők is vannak
mit tudom én, Elio kimegy a teraszra, ott áll, de semmi nincs
vagy amikor a film végén kiszáll a kocsiból, sírva, az öreg kertész, "mindenes" bácsi (aki nagyon cuki) ránéz, szerintem szólt is hozzá, vagy ott valami volt még a jelenetben, de durván elvágták
nagyon sok ilyen van!
nem mondanám, ha nem lenne :(
ezek nagyon lelassították az amúgy is csigatempóban haladó sztorit...
mert amúgy tényleg lassú
már baromian vártam, hogy végre összejöjjenek! ;) vagy hogy LEGYEN VALAMI!!
kettejük között a kémia sincs meg az elején
vagyis nem értettem...
Oliver semmilyen jelet nem ad azzal kapcsolatban, hogy bejön neki Elio (még ha később azt is mondja...)
OK, vendég, OK, sokkal idősebb a srácnál... de akkor is
otthagyja a város közepén, folyton eltűnik - nem tudni hová, merre
Elio-n viszont nagyon jól látszik, hogy hogyan szeret bele, és hogyan lesz ettől ideges
megőrül, ha nincs ott Oliver
remekül játszik, és szerintem ilyen a szerelem :)
szuper az édesanya is (Amira Casar), aki sztem. előbb tudja, hogy a fia meleg, mint maga a srác (még akkor is, ha az édesapa mást mond a végén)
és még nála is jobb az édesapa (Michael Stuhlbarg)
a végén az ő beszéde, az a pár perc a film csúcspontja
én ott hagytam volna abba...
fantasztikus ember!! és azt hiszem, minden homoszexuális fiúnak ilyen édesapa kéne... <3
annyira édes és megható minden szava; nagyon szerettem
utána sajnos van még egy drámai fordulat a filmben, ami ismét felkavarta a lelkemet - ahogy Elio-ét is :P
nagyon szomorú
a végefőcím pedig csodálatos!
talán a "best ever" címet kiérdemelte nálam (a 'Before Sunset' végefőcím mellet)
szól Sufjan Stevens dala, a Visions Of Gideon és Elio csak sír
te meg sírsz vele
nagyon szép és szomorú
de ami szomorú, az sokszor szép
(amúgy a srác fülében tényleg szólt a dal, úgy reagált rá; mi pedig szintén halljuk a dalt, mint soundtrack)
by the way: az egész filmzene király, a klasszikus darabok is (na, pl. ott is sokszor van vágás, miközben hallgattam volna még!!)
ezek az apró bosszantó dolgok (vágás, Oliver érthetetlen viselkedése, eltűnései...) ellenére fantasztikus az egész
a peach scene-ről inkább nem beszélek :))
én amúgy az ilyen jeleneteknél full zavarban vagyok/voltam - de azt hiszem, ez természetes (nem látok ilyet minden nap!!)
de el tudom fogadni, meg tudom érteni a vonzódásukat
vannak igazán gyönyörű jelenetek - pl. a szobor kiemelése a vízből - azt nagyon szerettem
de kettejük viszonyában is van szépség
meg sok-sok erotika is (sőt, a könyvhöz képest ez kevés), de nyugalom, semmi "olyat" nem mutatnak
nekem a barack épp elég volt :)))
pirulok... :))
kicsit csapongok én is, azt hiszem - itt sem jó a "vágás" :)
talán azért, mert sok hangulat van
van sztori is, követhető, stb. - de inkább a hangulat a fontos
ahogy írtam az elején - egy fülledt, forró nyár a maga 6 hetével
2 különleges személyiség
(az, hogy Timothée Chalamet megtanult olaszul (+ eleve: francia, angol) a film kedvéért ÉS még zongorázni is - le a kalappal előtte!)
és 2 szuper, elfogadó, kedves és intelligens szülő
fiatalok, szerelem, zene, disco... Olaszország... <3
csak jó lehet...
 
(Fotó: lithub.com)
(2018. február 15.)
Szólj hozzá

Holdfény Amira Casar Sufjan Stevens Shia LaBeouf Moonlight Armie Hammer Michael Stuhlbarg Túl a barátságon Before Sunset Brokeback Mountain James Ivory Luca Guadagnino Call Me by Your Name Timothée Chalamet Szólíts a neveden André Aciman Walter Fasano Lopott szépség Visions Of Gideon