2024. már 15.

Dűne: Második rész / Dune: Part Two (2024)

írta: Petra mozizik
Dűne: Második rész / Dune: Part Two (2024)

letoltes_7.jpg

mint tudjátok, óriási rajongója voltam a ’Dűne’- filmnek
no, nem az eredetinek, Cooper ügynökkel, hiába szeretem őt + David Lynch-et is
sajna túl bonyi volt, túl komplex – vagy én láttam túl fiatalon :P
Denis Villeneuve ’Dűne’-je viszont csodálatos
minden szinten elvarázsolt
3x láttam, legutóbb azelőtt, hogy beültem volna megnézni a 2. részt, amire végtelen sokat kellett várni :D (ha nem is ’Avatar’-sokat :P ;))
de – teszem hozzá – megérte <3
sokaknak nem tetszik, nekem nagyon bejött
ha nem is vagyok úgy oda érte, mint az 1. részért – mert sztem. picit sűrű lett, viszont némely dologba nem mentek bele részleteiben (már pedig azok fontosak lettek volna) - de ettől még nagyon tetszett
most is csodás a látvány, a zene
és persze a szereplők is
ha el is vesztettük az általam imádott – de sajnos túl rövid életű – Jason Momoát (még az 1. részben), kapunk helyette egy Austin Butlert, aki szerintem legalább olyan zseniális, mint Elvisként
(hozzáteszem: már rebesgetik, hogy a 3. részben visszatér… holott mi azt láttuk, hogy meghalt :(, de benne lesz! ;))
és egy igencsak alulreprezentált Florence Pugh-t, akiről ennél sokkal többet kellett/illett volna elmesélni
viszont abszolút ’uncredited surprise' volt Anya Taylor-Joy mint Alia, vagyis Paul testvére – picit előre utalva a jövőre
teszem hozzá: itt Alia még az anyja hasában van, nem születik meg és NEM ő öli meg a bárót, hanem Paul
ez masszív változtatás Frank Herbert ’65-ös könyvéhez képest
az első rész hűebb volt a műhöz és egy viszonylag nagy részt fedett le a film, ez sokkal kevesebbet visz vászonra, és sok mindent meg is változtattak
ez az egész Észak-Dél, a déliek fanatizmusa, az, hogy Stilgar déli lenne… ez pl. egy nagy különbség – és nem teszi Pault szimpatikusabbá
haha, sőt!
valahol láttam egy szuper összehasonlítást a ’Star Wars’ Anakinja (későbbi Darth Vader) és Paul között – több, mint hinnénk… :P :D
az, hogy egykoron jóként indult, a jó oldalról
a tudás, a mesterek, a támogatók mögöttük, akik tanítják őket, hisznek bennük
ott az ERŐ, ami itt ugye a Bene Gesserit-től származik
és sorolhatnám…
Chani lesz az, aki minket, nézőket képvisel – engem mindenképp
míg a könyvben nem távolodik el Paultól, elfogadja a házasságát is Irulannal (mert tudja, hogy politikai okból köttetett), itt úgy viselkedik, mint egy normális nő: kiakad :D
én ezt bírtam ;)
és igen, nekem is túl sok Paul
és nagyon is szereti a Messiás szerepet
ami egyáltalán nem szimpi :( - de persze, értem, ő az, ő lesz az...
egyelőre semmi szó nincs Chani terhességéről… a gyerekről (Leto II)… - nem tudom, a 3.-ban hozzák-e be
pl. úgy, hogy most elhúz dühében, de rájön, hogy terhes?! passz
arról nem is beszélve, hogy ugye nem csak ez az 1 közös gyerekük lesz, hanem utána egy ikerpár is…
Aliáról meg feljebb már írtam (Ő, a késes Alia ölné meg a bárót, nem Paul)
sok minden van, hagyjuk is őket…
nem tudom, pl. ezt az utóbbi szálat miért variálták meg, de OK, rendben, értem, elfogadom
viszont olvastam D. V. nyilatkozatát arról, hogy mennyire örül Anya T-J. leszerződtetésének – ehhez képest ez tényleg csak egy rövidke cameo volt
a rendező úr F. Pugh-t is imádja; kettejüket tartja az új generáció nagy neveinek, nagy reménységeinek – és ezzel nem is akarnék vitatkozni, szerintem is ászok a csajok
főleg Florence
egy rövid jelenetben amúgy Léa Seydoux is szerepet kap, mint Margot Fenring – ennek a karakternek főleg a prequel trilógiában van szerepe (de - mint kiderült - a folytatásban is visszatér még)
na, szóval történt jópár variálás
jöttek új karakterek, eltűntek régi kedvencek, de a sztori maga izgi
picit jobban belemehetnének a fűszer jelentőségébe, a Bene Gesserit érdekibe, a Harkonnen történetbe… (főleg abba, hogy ki Jessica anyja – Paul nagyanyja –, és hogyan is történt mindez… illetve, ami szorosan ehhez kapcsolódik, hogy miért nézett ki ÍGY a báró…)
de OK, mindent nem lehet akarni
igazából nem hagyott hiányérzetet bennem, az apróbb/nagyobb változtatásokon túllendültem, mert vittek a képek – és azok lenyűgözőek
szerintem rengeteg melót (és pénzt :P) toltak bele
szerettem volna több románcot látni Chani és Paul között – mert nagyon adom a kémiát a két színész között
viszont a TOP jelenetek szerintem Austin Butler pillanatai voltak
zseniális volt pl. az arénás rész, fekete-fehérben – aminek az oka ugye Giedi Prime és a fekete nap
bravó!
bizonyosan többször megnézem ezt is
nagyon szerettem <3

(Fotó: latimes.com)

(2024. március 15.)

Szólj hozzá

Star Wars Hans Zimmer Avatar Zendaya Elvis Javier Bardem David Lynch Josh Brolin Charlotte Rampling Dűne Christopher Walken Jason Momoa Dave Bautista Lea Seydoux Dune Rebecca Ferguson Denis Villeneuve Frank Herbert Dune 2 Kyle MacLachlan Anya Taylor-Joy Austin Butler Stellan Skarsgård Timothée Chalamet Florence Pugh Dűne 2. Dune: Part Two Dűne: Második rész